Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bolig fra NAV


MaleSpirit

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen og takk for at dere er innom emnet!


Jeg har noen spørsmål til dere som har gått prosessen til å få bolig hjelp fra NAV:

Jeg har endel diagnoser som har både fysisk og psykisk svekket min funksjonsevne. Har ikke klart å holde på en jobb i mer enn 10 år pga helseproblemene mine. Og får arbeidsavklaringspenger fra Nav akkurat nå.

Jeg er en mann i starten av 30 årene som fremdeles bor med mine foreldre fordi jeg ikke har et eget hjem å bo i. Min psykiater sier også at det er usunt for meg å bo hjemme og har behov for et verdig sted å bo. Men grunnen til at jeg ikke har snakket om dette med Nav er at jeg er redd for at jeg får et kommunalt bolig hvor mange nakomane og kriminelle folk bor. 

Så dere som har erfaring/kunnskap om dette. Er det dette som pleier å være tilfelle? Eller kan man også selv finne et sted å leie og dermed søke NAv om å dekke utgiftene. (for å dekke boligleie osv.)

Setter pris på svar. Mange takk på forhånd for deres tid.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har vært i samme situasjon som deg og

 

om du har arbeidsavklaringspenger fra Nav så sier de att det skal holde til husleie,mat,Tannlege o.s.v.

 

Men ett lyspunkt er det.

Du kan søke om botilskudd. (henvend deg på Nav og spør om det der)

Jeg leide en leilighet i Lillestrøm der husleien var på 7350 + strøm.

Jeg søkte da om botilskudd og fikk hjelp der med 3200 kr per mnd så det burde du gjøre.

Du kan også få dekket strøm regninger når du går på arbeidsavklaringspenger. 

Om du ikke har depositum til 3 mnd leie så kan Nav gi deg ett kontantbeløp som settes inn på en sperret depositum konto der kun utleier og Nav har noe som helst tilgang til.

M.a.o. når du flytter ut igjen så får utleier dekket for eventuelle skader og resten går tilbake til Nav.

Håper dette hjalp deg litt. :).

Lykke til med leilighet jakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...