Gå til innhold

Den store Gear S2 tråden


  

8 stemmer

  1. 1. Vil du kjøpe denne?

    • Ja
    • Nei
    • Venter til den går ned i pris
    • Hvis den får iOS støtte
      0


Anbefalte innlegg

Her er tråden om Samsungs beste klokken hittil

gears2-fb.jpg​Gear S2


 gear-s2-classic-left.jpgGear S2 Classic


Samsung jobber med å få den kompatibel med iPhone!

Detaljer:

 

  • 1.2-inch 360x360 piksler AMOLED skjerm
  • Tizen
  • Dual Core 1,0 GHz prosessor
  • 4 GB lagring
  • Akselerometer, Gyroskop, Pulsmåler, Lysmåler og barometer
  • 72 timers batteritid
  • Kommer en 3G versjon som fungerer som en "standalone" enhet og en Bluetooth versjon
  • Støtter alle android enheter med Android 5.0 og opp.
  • Roterende hjul rundt skjermen, tilsvarende Apple Watch sin digitale krone 
  • NFC
  • Trådløs QI lading
  • IP68

 



Så hva synes du?

Endret av Hei000
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Samsung Gear S2 er den første smartklokken jeg kan tenke meg å bruke penger på.

 

Har lest flere omtaler og sett en del videoer på YouTube av klokken, og må si jeg liker det jeg ser. 

 

Liker designet, den roterende urkransen, brukergrensesnittet, og størrelsen .

 

Forøvrig krever Gear S2 bare Android 4.4 eller høyere med minst 1,5 GB RAM

 

Her er en oversikt over støttede telefoner: Gear S2 Device Compatibility

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Samsung Gear S2 er den første smartklokken jeg kan tenke meg å bruke penger på.

 

Har lest flere omtaler og sett en del videoer på YouTube av klokken, og må si jeg liker det jeg ser. 

 

Liker designet, den roterende urkransen, brukergrensesnittet, og størrelsen .

 

Forøvrig krever Gear S2 bare Android 4.4 eller høyere med minst 1,5 GB RAM

 

Her er en oversikt over støttede telefoner: Gear S2 Device Compatibility

 

 

Jaja... synd at samsung telefoner er helt fraværende på listen over kompatible mobiltelefoner...  :hmm: ellers skulle jeg kjøpt den...

Men, tror jeg venter til prisen går litt ned... Hva synes folk om LG G Watch R forresten? For jeg lurer på om Gear S2 er bedre enn den, er operativsystemet bedre f.eks...?

 

Hva synes folk om Gear S2 3G? Blir det litt unødvendig med 3G akkurat som 3G i nettbrett og laptoper er unødvendig/overflødig når man kan koble dem opp mot mobiltelefon og 3G/4G via mobilen? Jeg leste også at Gear S2 3G bare er kompatibel med samsung galaxy S6 og S6 Edge... Blir jeg nødt til å kjøpe min andre telefon på 4 måneder? (Kjøpe galaxy S6 i stedet for min S5 kjøpt i sommer)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Gear S2 er selvfølgelig kompatibel med Samsung sine Android telefoner som oppfyller kravene også. Listen er en oversikt over kompatible telefoner som ikke er fra Samsung.

 

Android Wear er jo mer utbredt, og har vel mange flere apper tilgjengelig enn Tizen har nå. I tillegg er det jo mange flere merker og modeller å velge blant. Personlig synes jeg Gear S2 med Tizen virker mer attraktivt enn Android Wear. Det er foreløpig ikke vært noen Android Wear klokker som har appellert til meg. 

 

Fordelen med 3G utgaven er jo at man kan ringe uten telefonen. Den har også GPS, noe de andre modellene mangler. 

 

Men det ser ut til at Samsung gjør det samme med 3G utgaven som de gjorde med Note 5. Lanserer den kun i USA og Asia, og hopper elegant over Europa. Jeg leste ett sted at grunnen kan være at den har e-SIM, noe som ikke er så utbredt her.

 

Jeg finner ikke noe informasjon om at 3G utgaven skulle være kompatibel med kun S6 og S6 Edge. Det kommer sikkert mer informasjon når den kommer på markedet. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-329093

Takker for innspill :)

 

Nå har jeg sett diverse brukeranmeldelser (reviews) med Gear S2 og synes den er helt topp :) men jeg lurer på, hvor får man tak i 4G versjonen med e-SIM hvis man bor i Norge og ikke gidder reise til utlandet på shoppingtur etter den, og i tillegg, får man koblet den opp mot noen mobiloperatør i Norge egentlig? Har ikke lyst til å kjøpe wifi versjonen og så kommer plutselig e-SIM versjonen i salg her i Norge året etterpå og så er min utdatert og jævlig bakvendt liksom... :(

 

Så det koker ned til...: Kjøpe wifi- og bluetooth-modellen nå i dag mens den er på lager hos elkjøp, eller "vente" på (importere, og i så fall fra hvor?) e-SIM versjonen med 4G...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Du får kjøpt e-SIM utgaven på eBay og Amazon. Modellnummeret ser ut til å være SM-R7300. 

 

Foreløpig er det ikke støtte for e-SIM i Norge. Det er vel ikke det i Europa i det hele tatt så vidt jeg vet. Og verken NetCom eller Telenor har sagt noe offisielt om når det eventuelt vil komme til Norge. 

 

Jeg fant en artikkel i Computerworld fra juli hvor Telenor-sjef Jon Fredrik Baksaas som er øverste leder for GSMA (GSM Association er en global organisasjon som forvalter interessene til GSM-mobiloperatører i hele verden) sier at det vil ta minst ett år før e-SIM kommer på markedet. Noe av grunnen er vel at e-SIM standarden ikke er ferdig utviklet ennå, og at mange mobiloperatører er redde for å miste inntekter.

 

Apple og Samsung med kontroversiell e-SIM-standard

 

Dermed kan det være muligheter for å koble 3G utgaven til mobilnettet i Norge etter sommeren 2016. Forutsatt at e-SIM standarden er ferdig standardisert, at Telenor og NetCom har klargjort for dette i mobilnettene sine, og at den er bakoverkompatibel med løsningen Samsung og Apple bruker nå.

 

Og innen dette er klargjort, har vel Samsung allerede annonsert Gear S3, og kanskje de da også vil lansere en 3G utgave for oss i Europa. 

 

Så eneste fordelen med å kjøpe 3G utgaven nå vil være at man får høyttaler innebygget. Jeg vet ikke om GPS fungerer uten å være tilkoblet mobilnettet. 3G utgaven er også 2 mm tykkere og har 50 mAh større batteri. Jeg vet ikke om man får lenger batteritid når man ikke får brukt 3G og eventuelt GPS.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-329093

Jeg slo til og kjøpte Gear S2 i dag, det ble versjonen uten 3G, mørkegrå (også kjent som "black" og med silikonrem, ikke skinnrem og uten tenner på urskiveringen) men jeg har et problem, jeg får ikke til å skrive en eneste bokstav på tekstmeldinger på klokken... trodde liksom den skulle foreslå ord også men når jeg ikke får skrevet et eneste tegn så er det kanskje ikke rart det ikke kommer noen ordforslag... jeg takket ja til at den kunne bruke ordforslag fra mobilen min fra meldingshistorikken på mobilen. Har Samsung Galaxy S5. Det eneste som skjer når jeg forsøker å skrive er at "caps lock" går av og på for hver gang jeg trykker på et tegn. Hjelp...?

 

Glem det, måtte trykke inn og holde på bokstavene og bla bortover og velge bokstav på en meny som kom opp. Tungvindt og tregt! Men regner med det går seg til når jeg får fôret autofullfør med en del ord slik at jeg bare kan velge første bokstaven og så kommer det ordforslag. Kan også lage templater på mobilen og overføre dem til klokken, tror jeg skal gjøre det også.

 

REDIGERT: Har lagt inn templater nå. Gjøres ikke i innstillingene på tekstmeldinger på menyen på telefonen men man åpner samsung gear appen og trykker innstillinger, hurtigmeldinger og så generelle meldinger. Der kan man lage alle templatene man vil ved å trykke + og skrive inn det man vil. Den tar også ordene sine fra autofullfør i meldingene dine på mobilen så det går som en lek å taste inn setninger :-)

Og når man skal sende meldinger fra klokken så kommer nye templater øverst på listen når man har skrevet inn navnet eller nummeret man vil sende til, også veldig lettvint at man der får opp hurtigmeldingene (templatene) først og ikke trenger trykke seg gjennom meldingseditoren og hvis man har problemer med å finne frem på menyene i appen på mobilen så blar man bare helt til bunnen av hurtigmeldingene på klokken og trykker + så kommer editoren for hurtigmeldinger opp på mobilen automatisk. :-)

 

Men litt kjipt at klokken ikke henter ordlisten fra meldingene mine på mobilens autofullfør. Jeg gav den jo tillatelse til dette.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-329093

Jeg er kjempefornøyd med den ihvertfall. Tror ikke skjermen kan stå på hele tiden men det trenger den ikke heller. Den slår seg på når det kommer meldinger/mail/varsel etc. Hvorfor trenger du å ha skjermen på mens du ikke ser på klokken? :^)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt min i 1 dag nå. Er ekstremt kresen og håpløst pirkete på sånne her ting. Men jeg er blitt veldig fornøyd med klokken på kort tid. Det eneste som plager meg er at øverste knappen er litt annerledes enn nedre knapp i følt trykke-på opplevelse. Og klokken er ikke så veldig stor. Men dem er svært godt laget og fungerer utmerket. Hadde Huawei watch før denne og er mere fornøyd med denne hittil.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen her som veit med sikkerhet om det er mulig å bruke GPS fra mobilen og få den opp på klokka når man er ute å går?

Et kriterie for at jeg gidder å kjøpe en slik klokke er at det skal vere GPS på klokka og gjøre endringer derfra.

 

Om dette er for mye å forlange for en som er fan av Samsung produkter og stolt eier av en Note 4

så kom gjerne med tips til andre stilfulle klokker med desse egenskapene =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...