Gå til innhold

Macbook Pro 2011- Programvareoppdatering, hvordan?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nylig kjøpt nytt miksebord, nå finner jeg ut at det krever en nyere versjon enn den jeg har.

Har en macbook pro fra sent 2011 med versjon 10.7.5.

 

Miksebordet krever versjon 10.8.4 - hvordan oppdaterer jeg dette?

Skjønner ikke at det skal være så ufattelig avansert å få en oppdatering, apple er jo også

bortimot umulig å få tak i.

 

Kan noen forklare meg dette enkelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har nylig kjøpt nytt miksebord, nå finner jeg ut at det krever en nyere versjon enn den jeg har.

Har en macbook pro fra sent 2011 med versjon 10.7.5.

 

Miksebordet krever versjon 10.8.4 - hvordan oppdaterer jeg dette?

Skjønner ikke at det skal være så ufattelig avansert å få en oppdatering, apple er jo også

bortimot umulig å få tak i.

 

Kan noen forklare meg dette enkelt?

Det er ikke enkelt å få til dette. Beklager.

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Har nylig kjøpt nytt miksebord, nå finner jeg ut at det krever en nyere versjon enn den jeg har.

Har en macbook pro fra sent 2011 med versjon 10.7.5.

 

Miksebordet krever versjon 10.8.4 - hvordan oppdaterer jeg dette?

Skjønner ikke at det skal være så ufattelig avansert å få en oppdatering, apple er jo også

bortimot umulig å få tak i.

 

Kan noen forklare meg dette enkelt?

Det er ikke enkelt å få til dette. Beklager.

 

Hva er ikke enkelt å få til?

Lenke til kommentar

Sjekk http://www.macworld.co.uk/how-to/mac-software/revert-back-mavericks-from-yosemite-3581872/

 

Follow these steps to get a copy of Mac OS X Mavericks (10.9):

  1. Open the App Store.
  2. Enter your Apple ID and Password and click Sign In (if App Store requests it).
  3. Click Purchases.
  4. Scroll down to find Mavericks.
  5. Click Download.

If you do not have a copy of Mavericks in your download history then you need to ask another person to lend you a copy (by asking them to sign in to the App Store on your computer).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvorfor kan jeg ikke velge hvilken versjon jeg vil ha? Er kun den nyeste Yosemite jeg finner på app store.

 

Yosemite er ganske så stabilt, og nå kommer snart 10.10.3 som sikkert inneholder ennå fler fixer. Dog har jeg opplevd at min MBP ble noe mer ustabil med Yosemite, og årsaken er hardwareproblemer ifm switching av GPU, det er vel da antagelig slik at skjermdriverne som følger med Yosemite utnytter dette mer aggressivt, muligens, enn Mavericks gjorde.

 

Har du en Mac som lider av dette problemet (http://www.apple.com/no/support/macbookpro-videoissues/) bør du først og fremst levere den inn til rep (Apples reparasjonsprogram startet 27. feb.), og ikke sitte og lure på hvilken OS X-versjon som er minst berørt av hardwareproblemet. Min MBP nr. to som ikke har dette hardwareproblemet har jeg knappest opplevd at krasjer i det heletatt med Yosemite.

 

Generelt er det vel sånn at Mavericks inneholdt en del under-panseret-endringer som gjorde ting raskere og mer snappy, mens Yosemite inneholdt mer utseendemessige endringer, som noen synes skaper overhead som igjen "overskygger" ytelsesforbedringene som kom med Maveriks. For min del kan jeg ikke si jeg helt opplever dette som noe problem, selv om jeg stort sett driver med ganske tunge greier (som dog ikke er grafikk-intensive).

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...