Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes du om foreldrene dine?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En skal hedre sin mor og far tenker jeg, ikke alltid like lett.

Prøver og gjøre det så godt jeg kan, men når det kommer til faren min er det ikke like lett i blandt. Jeg blir så lei av å høre på den nissen at det utvikler seg hat, og hvis ikke det kommer ut går det ut i aggresetivitet på gjennstander :mad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Personlig syns jeg faren min er dritkul, og det sier vennene mine også.

Den mest negative siden hans er rydding, han er en ryddenarkoman, og det kan irritere noe grenseløst! Men han har alltid vært der for meg, og støtter meg fullt ut i mine egne avgjørelser.

 

Min mor er som oftest veldig streng, men hun gjør det med måte, hun har lært meg masse ting og tang om livet som er viktig, noe som er en god egenskap.

 

Min mamma og pappa har vært gift i 20 år snart, og det betyr mye for meg.

Lenke til kommentar

Vi stakk av fra pappa når jeg var fire-fem (mamma og fire unger) og flyttet inn i en leilighet ikke så langt unna. Jeg, mamma og yngstebror delte en madrass i tre år som seng, og mamma slet livet av seg for å forsørge oss all fire og jobbe som sykepleier på si. Pappa, etter 12-13 leiligheter, store økonomiske problemer og dårlige forhold med oss, sluttet å tilbringe tid med oss, heldigvis, når jeg var omtrent 12. Eldste søster var 18 (men hadde alltid dårlig kontakt med han, mange vonde historier under rettsakene), andre storesøsteren min på 16 som hadde det nærmeste forholdet til han, meg, og lillebror på 10 år på dette punktet, da vi sluttet å se han for godt.

 

På tross av alt dette, ser jeg på livet mitt som normalt, vellykket og godt, noe jeg selv ikke kan tro på tross av hva som har skjedd. For dette beundrer jeg mamma svært sterkt, som nå enda jobber hardt, og har slitt med angst og lignende i mange år. Pappa som jeg nå har blitt litt kjent med som en venn for å si det sånn, er en ihærdig klok mann, med mange historier og mye visdom å dele.

 

Det har vært punkter hvor jeg har hatet dem begge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Mamma er overbeskyttende og litt masete, slik en mamma skal være :p

Pappa er ekstremt "stødig",tar sjeldent eller aldri feil valg. Vi har også samme smak når det kommer til musikk og sport. han er også vanskelig å diskutere med, siden han får meg til å tenke på/over ting jeg ikke har gjort før.

 

Er veldig fornøyd, og ville ikke byttet for alt i verden! :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Foreldrene mine ja, hmm.

 

Pappa er død, mamma er alkis, resten av familien krangler.

Herlig familie.

 

Er egentlig bare noen fra familen som jeg har kontakt med igjen, ellers kan jeg egentlig ikke se resten av familen som famile lenger.

 

Familen var ganske all-right før noen år siden da pappa levde, men etter det har hele familen gått i oppløsning.

 

Mamma startet å drikke etterhvert, som hun har gjort de siste årene.

 

Fløtte ut er egentlig uaktuelt for øyeblikke, har ikke rå. Eller vil ikke ta meg rå.

 

Ellers drives hjemme, har en stort rom. Tv å maskin, så få tiden til å gå vist jeg vil, ellers stikker jeg bare ut å henger lamme kompiser.

 

Grunnen til at jeg skriver anonymt, er siden ingen kompiser egentlig ikke vet noe særlig om meg, har egentlig ikke sakt noe om dette til noen av vennene mine. Tror faktisk ingen vet at mamma er alkis, at familen krangler osv.

 

Men forhåpenligvis så har jeg vel hatt noe gått av denne sitvasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...