Gå til innhold

[Løst] Reklamere på telefon som ikke virket, men verkstedet kan ikke reparere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik som det er nå så jeg jo ikke jeg enig med Elkjøp når til vil gi meg en S7, men jeg kan vell neppe kreve en Note 7 slik som du sier Strato. Da kan vell bare elkjøp heve kjøpet og gi meg pengene tilbake?

Men som sagt så blir det en Note 7 uansett om jeg må betale mellomlegget ;)

 

Jo, du har krav på en note 4 uten mellomlegg, evt hvis butikken ikke vil gi deg en note4, så har du krav på note 7.

 

Men du skulle ikke tatt imot gavekortet. Jeg ville sendt skriftlig beskjed til elkjøp om at du ble presset til å ta imot gavekortet, med trusselen om at saken din ville forsvinne fra elkjøp-systemet, og at du fortsatt krever omlevering til en note-telefon. Dette er latterlig dårlig service av elkjøp btw.

Lenke til kommentar

S-penn er jo hele poenget med note. Derfor er alle andre telefoner uten denne funksjonen og like stor skjerm IKKE tilsvarende.

 

Det er dumt at du har tatt i mot gavekort. Det betyr i praksis at du har akseptert erstatning. Denne løsningen skulle du sagt nei til...

Viste ikke om noe annet, var elkjøp som sa at det var slik.. Jeg ble ikke fortalt at jeg godtok erstatningen ved å ta imot gavekortet. Tenkte heller ikke tanken på at dette minsket mine rettigheter. 

 

Slik som det er nå så jeg jo ikke jeg enig med Elkjøp når til vil gi meg en S7, men jeg kan vell neppe kreve en Note 7 slik som du sier Strato. Da kan vell bare elkjøp heve kjøpet og gi meg pengene tilbake?

Men som sagt så blir det en Note 7 uansett om jeg må betale mellomlegget ;)

 

Jo, du har krav på en note 4 uten mellomlegg, evt hvis butikken ikke vil gi deg en note4, så har du krav på note 7.

 

Men du skulle ikke tatt imot gavekortet. Jeg ville sendt skriftlig beskjed til elkjøp om at du ble presset til å ta imot gavekortet, med trusselen om at saken din ville forsvinne fra elkjøp-systemet, og at du fortsatt krever omlevering til en note-telefon. Dette er latterlig dårlig service av elkjøp btw.

 

Må innrømme at jeg ikke helt var klar over mine rettigheter. For eksempel så spurte jeg i butikken og jeg kunne få pengene igjen slik at jeg kunne kjøpe identisk vare altså en Note 4 fra en konkurrent. Men fikk beskjed om at dette ikke var mulig. 

 

Når jeg sa at jeg ville avvente litt slik at jeg kunne tenke på det så fikk jeg beskjed om å motta gavekorte fordi det var slik jeg ble i systemet. Må få sagt at jeg føler meg lurt nå..

Så jeg skal sende en skriftlig klage til Elkjøp som du foreslår. 

Endret av Nysgjerrigperen
Lenke til kommentar

Ta definitivt å klag på dette da selger har gitt deg feilinformasjon, men ett godt tips kan være å ikke være for aggressiv. Klag på feilinformasjon og dårlig behandlig og ikke gå direkte på det at du vil ha pengene tilbake, ordet skuffet er veldig kraftig i denne typer klager.. Du har tross alt godtatt erstatningen de tilbydde ved å ta imot gavekortet så da har de ryggen fri på det punktet, men holder du en høffelig og seriøs tone kan det hende at Elkjøp tror at de kan vinne tilbake en kunde ved å finne en god løsning. Er du aggressiv og setter harde krav risikerer du at de regner deg som tapt kunde allerede og gjør de mindre samarbeidsvillige.

Lenke til kommentar

Nesten som det begynner å bli komisk. Elkjøp svarer meg på Gmail og henviser meg til butikken igjen. I butikken kan de bestille Note 7 for meg, hvis jeg betaler mellomlegger. Men da får jeg ikke Gear VR gratis, noe som koster over 1000kr på nettet eller over 50% på en pakke (samsung galaxy note 7 value pack) til 1300. 

Hvis man bestiller Note 7 på nettet får man Gear VR gratis og samsung galaxy note 7 value pack til 500 og ikke 1300. (Gavekortet kan ikke brukes på nettet.) 

 

Blir så henvist til deres kundeservice på telefon. Snakker med tre personer før jeg treffer den fjerde som kan bestille Note 7 med gratis Gear VR og tilbudet på den note 7 value pack  for meg, men da må jeg også betale mellomlegget. Men han kan ikke fikse gavekortet mitt. Så da ender jeg opp med Note 7 til  8400kr, altså full pris. i tillegg til et gavekort på elkjøp på 6400kr... Gavekortet måtte jeg da fikse individuelt med butikken som ga meg kortet. 

 

Så etter to besøk i butikken, snakket med fire personer på kundeservise og en Gmail så har jeg ikke kommet noe lenger. 

Så nå har jeg sent en ny mail til elkjøp hvor jeg ber om å få svar på mailen. 

 

Som dere anbefaler, så holder jeg meg saklig på mailene jeg har sent. 

Lenke til kommentar

Send dem en epost med krav om omlevering av telefon, med arguementasjonen at note7 vil være eneste alternativet (ingen andre telefoner har s-pen). Gi dem en frist på f.eks 1,5-2 uker, og vis gjerne til forbrukerkjøpsloven. Skriv så at dersom omlevering ikke skjer innen fristen, vil du foreta dekningskjøp og sende saken til forbrukerrådet.

 

Nevn også at du ble presset til å ta gavekortet for å beholde sakshistorikken med elkjøp, og at du ikke kommer til å bruke det.

 

 

Det sagt, så hadde jeg vurdert å bare ta gavekortet. I praksis har du muligheten til å oppgradere fra en gammel brukt note4 til en ny note7 for ~2000kr. Er ikke det egentlig en god deal?

Lenke til kommentar

Jo er egentlig det jeg tenker på nå for å bli fortest mulig ferdig med dette. Men selv det gikk ikke greit...

I butikken kunne de bestille telefonen med gavekortet mitt hvis jeg betalt mellomlegget, altså  ca 2000,-  

Men hvis de ordnet det i butikken får jeg ikke med Gear VR brillene gratis, slik som du får hvis du bestiller på nettet (Koster over 1000 å kjøpe alene). Jeg får heller ikke tilbudet på den value pack-en til 500,- istedenfor 1300,- Jeg er ikke interessert i å betale 2000,- og så ikke få det samme produktet som jeg hadde fått hvis jeg bestilte på nettet. Når det er Elkjøp selv som er grunnen til at jeg har det gavekortet. 

Når jeg snakket med kundeservise på telefon, kunne han/hun bestille telefonen med samme tilbud som jeg hadde fått på nettet. Men da må jeg betale full pris, altså 8400,- også står jeg igjen med et gavekort på butikken. Men jeg har ingen nytte av et gavekort i butikken. 

Så jeg sendte en ny mail og de har opprettet en sak, og de skal kontakte meg. Så håper dette ordner seg snart. 

Lenke til kommentar

Etter to besøk i butikken, fire sendte mail og snakket med kundeservise på telefonen fire ganger så løste problemet seg endelig. Har ventet på en telefon fra Elkjøp kundeservise siden 25. august og etter flere purringer så klarte de endelig å ringe meg etter at jeg hadde fått snakket med noen som tok direkte kontakt med noen i butikken fremfor å sende en ny purring.

Begynte å tro at dette var en stor sak fordi jeg ikke hadde hørt noe fra dem på flere dager. Men da jeg fikk ringt riktig person så løste plutselig alt seg på under 10 min... Jeg ble litt paff når alt dette styret ble løst på under 10 min.

 

Det som overrasker meg er hvor dårlig kundeservise man kan oppleve hvis man ikke er "på" og aktivt etterspør tilbakemelding. Kan bare tenke tanken på hvor lang tid dette hadde tatt hvis jeg ikke var aktiv og etterspurte tilbakemelding. 

Ender nå opp med å betale mellomlegget for Note 7, og får samme rettigheter som om jeg hadde bestilt på nettet.

 

Vil også takke alle som har kommet med innstill i denne tråden. Takk for all hjelp og tips :)

Endret av Nysgjerrigperen
Lenke til kommentar

Ja forstår godt hva du mener. 

Jeg kunne prøvd å få telefonen uten mellomlegg, men da har jeg ingen tro på at jeg vil fått med kampanjetilbudene som man får når man forhåndsbestiller. Og jeg er ganske så interessert i de ;)

Så ved å forhåndsbestille så sparer jeg 1300,- på VR-briller og 800,- på value pack (deksel, trådløslader og noe småting). Nå blir plutselig prisforskjellen veldig liten når jeg hadde kommet til å kjøpe dette uansett. Så jeg er ok fornøyd med elkjøp. 

Lenke til kommentar

 

 

Ja leste det på tek.no... Får virkelig håpe at dette går fort da jeg er rimelig lei lånetelefon nå.

Midten av Oktober ca.

Vondt å høre, da blir det ca. 2,5 måneder med dårlig lånetelefon for meg. Ønsk meg lykke til Haha ;)

 

Hvilken Elkjøp butikk var dette? Gjerne send meg en PM med butikknavn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...