Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

er det muligheter for å miste høytfungerende autisme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det vil være vanskelig for oss å svare på akkurat dette spørsmålet , det er vel kun leger med utstrakt erfaring med autisme som vet noe om det eller de som har autisme og som eventuelt har blitt behandlet med hell.

 

Jeg har en venn dog som har en lavgrads form for autisme og han ble i alle fall bedre via atferdsterapi og turer til en lege (eller psykolog) som hadde bred erfaring med dette feltet , personlig vil jeg tro at hvis man er såpass oppegående at man forstår at alt ikke er som det skal så har man muligheten til å gjøre noe med det om man har tålmodighet og tid.

 

Må bare påpeke at det er lenge siden jeg pratet med ham så det kan være at jeg husker feil på hvilken behandling han fikk , forhåpentligvis finnes det noen andre på forumet som har erfaring med dette feltet og som kan gi en bedre tilbakemelding til deg på dette feltet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg er kanskje litt sent ute men jeg tror jeg bar svar på noe du leter etter.

 

Høytfungerende autisme eller noe annen form for autisme går ikke an å kurere. Folk reklamerer kanskje for medisiner som kan kurere autisme, men det er bare tull ;). Autisme har fordeler og ulemper. Er man heldig, har man høytfungerende autisme eller aspergers syndrom, fordi de kan gi en ganske god positiv effekt på iq-en.

 

Autisme kan du ikke kurere men du kan på en måte kurere sosiale vansker med Oxytocin (Hormon). http://forskning.no/menneskekroppen-hjernen-barn-og-ungdom/2013/12/hormon-kan-hjelpe-barn-med-autisme

 

Hilsen en mild Autist =D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...