Gå til innhold

Gigabyte GA-X48-DS4 --> VS <-- Asus P5Q Deluxe


Agentspoon

Anbefalte innlegg

Jeg har kikket etter nytt hovedkort leeeeenge nå. Har tilslutt kommet fram til et oppgjør mellom disse to kandidatene. Asus sitt P5Q Deluxe skal ha en god BIOS, fine overklokkingsmuligheter og en oversiktlig layout. Det samme er sagt om Gigabyte sitt alternativ, dog har den i tillegg rykte på seg å være mer stabil enn hva P5Q Deluxe er.

 

Begge er noenlunde likt priset. Her går det altså på overklokkingsmuligheter, stabilitet, BIOS og naturligvis layout. Ingen av delene er dårlige, men hvilket kort tror du er best? :hmm:

 

Asus P5Q Deluxe

asus_p5qe_550.jpg

Gigabyte GA-X48-DS4

 

x48-ds4.jpg

 

Oppgjørets time er kommet. Hvilket er best: ASUS P5Q DELUXE Vs GIGABYTE GA-X48-DS4

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja da blir det X48 på meg også, men hvilket minne burde jeg velge? jeg skal kjøre 2 HD 4870 i crossfire på en Q9550 og trenger minne som holder følge.

 

Ja det spørs om du skal ha DDR3 elr DDR2, hvis pcen skal holde et par år framover ville jeg gått for DDR3. I tilleg kjører DDR3 på høy frekvens så den holder følge.

 

Jeg bestilte nettop P5Q Deluxe og PC8500 Ram, jeg ville gått for X48 og DDR3 hvis det ikke hadde vært for budsjettet mitt :S

 

Hvilket hovedkort du skal ha avhenger av hvor mye penger du har tenkt til å bruke på det, og valg av DDR3 elr DDR2.

Lenke til kommentar
det blir DDR2 på meg ja.. tenkte litt på Mushkin XT2-8000 (1000Mhz) 4gb settet som brukes i anbefalingen for spillemaskin på hardware.no men er dette det beste jeg kan få for den prisen? (rundt 800)

 

Høres greit ut det ja, jeg selv skal bytte til disse ved juletider http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347131

 

Gigabyte GA-X48-DS4 ser jo super ut, men hvis du har råd kan du jo gå for Foxconn black ops elr Asus sine toppkort. Til Gaming og "vanlig" bruk o.s.v burde jo Gigabyten holde.

 

Så jeg ville gått for Gigabyte GA... og Mushkin XT2 ja.

Lenke til kommentar
det blir DDR2 på meg ja.. tenkte litt på Mushkin XT2-8000 (1000Mhz) 4gb settet som brukes i anbefalingen for spillemaskin på hardware.no men er dette det beste jeg kan få for den prisen? (rundt 800)

 

Høres greit ut det ja, jeg selv skal bytte til disse ved juletider http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347131

 

Gigabyte GA-X48-DS4 ser jo super ut, men hvis du har råd kan du jo gå for Foxconn black ops elr Asus sine toppkort. Til Gaming og "vanlig" bruk o.s.v burde jo Gigabyten holde.

 

Så jeg ville gått for Gigabyte GA... og Mushkin XT2 ja.

 

fett, da er det bare å bestille da :D og vips så er man som en nervøs 12 åring på dagen før juleaften igjen LOL

Lenke til kommentar
X48 er et hakk bedre enn P45, uansett om det er Gigabyte,Asus eller MSI.

Så svaret blir; Gigabyte GA-X48-DS4

 

Ikke på mengde minne en kan ha... X48 har en idiotisk 8Gb begrensning...Ikke mye entusiatskort i min mening. Så og si en klone av X38

Endret av Epp
Lenke til kommentar
X48 er et hakk bedre enn P45, uansett om det er Gigabyte,Asus eller MSI.

Så svaret blir; Gigabyte GA-X48-DS4

 

Ikke på mengde minne en kan ha... X48 har en idiotisk 8Gb begrensning...Ikke mye entusiatskort i min mening. Så og si en klone av X38

 

Jeg som "bare" skal bruke maskina til spill tror at jeg har større nytte av 2 skjermkort i 16x og 8 GB ram, enn 2 skjermkort i 8x og 16 GB ram? *shrug

Lenke til kommentar

Gigabyte kortet er nok det sterkeste med tanke på Crossfire og 2X16 kanaler.

I tilegg så bruker de solide kapasitorer så det gir et ganske rent signal (dvs mer stabilt).

 

DDR2 I 8GB mengde er mer en nok for en vanlig hjemmebruker, har denne mengen selv og jeg har enda tilgode å komme bort i situasjoner hvor jeg bruker mer enn 5.4 Gb samtidlig (nja, rettere sagt , bildefilene jeg redigerer er ikke store nok enda, men det ser ut som photoshoppen tar maks 3Gb).

Lenke til kommentar

Ikke på mengde minne en kan ha... X48 har en idiotisk 8Gb begrensning...Ikke mye entusiatskort i min mening. Så og si en klone av X38

 

Jeg som "bare" skal bruke maskina til spill tror at jeg har større nytte av 2 skjermkort i 16x og 8 GB ram, enn 2 skjermkort i 8x og 16 GB ram? *shrug

 

Det er jeg enig i. Kan være lurt å nevne det når du spør dog! Jeg som ikke skal bruke maskina hovedsaklig til spill derimot ;)

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...