Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Copyiright, noen spørsmål angående det.


Tommy-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er teknisk sett lovlig eller ikke er jeg ikke utdannet til å svare deg på. Det er mulig det faller under "fair use" for nonprofit ting.

 

Det jeg så og si garantere dog er at så lenge du ikke tjener penger på dette så kommer du ihvertfall aldri til å få noen kommentarer på det.

 

Hvis du for eksempel skal lage en eller form for strategi-guide (en som du ikke skal selge for penger) og vil bruke bildene til dette, så kommer du aldri i livet til å få noen oppmerksomhet fra Valve pga. det.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tror heller ikke du får problemer. Du har nok ikke juridisk rett til å legge ut bilder. Kommer ann på hvilke lands lover du bruker. Men det vanlige er jo at rettighetshaveren tar kontakt dersom han føler seg krenket.

 

Det er jo mange spilldemoer på youtube. Dersom Valve ville hatt dette bort, så hadde de nok tatt affære.

Lenke til kommentar

Du får ikke problemer fordi om det er et par ads på siden nei. Det finnes hundrevis/tusenvis av sider som gjør tilsvarende ting allerede og som ikke blir saksøkt av den grunn.

 

Bare tenk på omtrent samtlige av walkthrough sidene som gamebanshee for eksempel. De har jo bilder av så og si alle spill, og så langt ejg vet har de aldri blitt tatt på det. Slike store sider (med store inntekter på reklame) hadde nok blitt varslet lenge før du ble i så tilfelle.

 

men igjen, om det er teknisk sett lovlig, det kan jeg ikke svare på. Jeg bare vet at du kommer ikke til å få noen lov-problemer med dette i praksis.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Ja, altså om de faktisk bryr seg (noe de ike kommer til å gjøre), så kommer de ihvertfall til å sende et cease and desist brev der de ber deg fjerne materialet før de gjør noe videre med saken.

 

Som sagt så er det sikkert tusen sites der ute som er mye større/mer populær/har større inntek enn deg som gjør tilsvarende ting, og jeg har enda ikke hørt om noen som har blitt saksøkt for noe så smålig som å bruke et par screenshots fra et spill i en guide.

 

Hvis dette ikke er godt nok svar for deg så får du vel bare ta kontakt med Valve selv og spørre da, men de bryr seg nok rett og slett ikke...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...