Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skriver ikke ut i nettverk (HP LaserJet 2600n)


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, jeg har en skriver installert på en pc, men den vil ikke skrive ut fra andre pcèr som jeg har delt skriveren med, pc`n som skriveren er koblet til, skriver ut når jeg sender en testutskrift direkte til skriveren, men de andre pcène vil den ikke skrive ut fra, jeg kan se utskriftskøen på lokalpc som skriveren er koblet til men ingenting skjer, en annen rar ting er at den skriver ut først når pc`n er restartet og da kommer alt ut fra køen, jeg har testet med å koble skriveren til en annen pc og det samme skjer der også.

 

Håper på snar svar fra dere som har opplevd det samme og har funnet løsningen på problemet.

 

Hilsen

Jan-Egil

Endret av janejak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg forstår har du PC'ene koblet sammen i et lokalnettverk. 2600n er jo bygd for også å kobles til et lokalnettverk, mens du har koblet den til en PC via USB (?) og ønsker å bruke denne PC'en til å dele printeren.

 

Det ser for meg ut som om problemet ligger på PC-siden, ikke på printer-siden. Et forsøk på å omgå problemet ville derfor være å koble printeren rett til nettverket og printe direkte til den fra hver av PC'ene ...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vi kjøpte inn noen av disse skriverne til der jeg jobber. Det har vært usannsynlig mye trøbbel med disse. Akkrat samme problemet som du beskriver her. Den eneste løsningen jeg har funnet så langt etter å ha søkt litt rundt på nettet, er å installere skriverdriveren lokalt på hver arbeidsstasjon og legge TCP/IP porten til lokalt på hver PC.

 

Sto på et annet forum (husker ikke hvor) noe om at det var noe tull med programvaren til disse skriverne, slik at de ikke taklet å være delt. Noe som gjør skriverne helt ubrukelige for vår del.

 

Om noen vet om en annen løsning som gjør at de takler å være delt, så spytt ut. :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt to slike skrivere som er delt gjennom windows server uten noe som helst problemer.

 

Edit: Hvis du kan spesifisere PCL-driver, bruk PCL5 og ikke PCL6. Nå husker jeg ikke om det er mulig for disse skriverne.. Jeg har hvertfall aldri opplevd problemene som beskrives her.

Endret av BlackH
Lenke til kommentar
Jeg har selv brukt to slike skrivere som er delt gjennom windows server uten noe som helst problemer.

 

Edit: Hvis du kan spesifisere PCL-driver, bruk PCL5 og ikke PCL6. Nå husker jeg ikke om det er mulig for disse skriverne.. Jeg har hvertfall aldri opplevd problemene som beskrives her.

 

Mystisk. Husker ikke nå i farten om man kan spesifisere PCL-Driveren, men jeg tror ikke det. Windows 2003 server jeg har prøvd på. Prøvd på en 2000 server og med lignende symptomer. Utskriften blir liggende i utskriftskøen helt til printspoolen blir startet på nytt.

Lenke til kommentar
Høres litt merkelig ut at flere har slike problemer.. Gått helt smertefritt for min del. Er du sikker på at skriveren er konfigurert riktig?

 

Vet ikke om det var meg eller trådstarter du sikter til her, men hvis det er meg, så er jeg rimelig sikker på at den er riktig konfigurert. Vi er tre stykker nå som har klødd oss sår i hodebunnen av disse skriverne. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...