Gå til innhold

Hva er best? 512MB eller 2GB


Isbit47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg husker, så har mye RAM på skjermkortet veldig lite å si idag, da få spill faktisk kan utnytte det til noen grad.

 

Det er jo også det faktumet at om du har mye RAM på skjermkortet så er det begrenset hvor mye av den/system minnet du kan bruke, så lenge du har ett 32-bit OS.

 

så hvis du da har 64-bit OS, så får du brukt 1-2GB minne på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Det må isåfall bare være sånne X2 kort som egentlig er to 1GB kort som er slått sammen.

 

Vitsen er i såfall når du spiller med høy oppløsning, ettersom lavere oppløsninger ikke vil fylle minnet i skjermkortet opp. Og som tidligere nevnt. Mye minne er gjerne overkill i svake skjermkort ettersom GPU vil sinke kortet uansett. Men det er mange produsenter som fyrer på med minne for å få kortet til å virke mye bedre enn det er... tall selger... høye tall selger enda mer..

Lenke til kommentar

Det du linker til Isbit47 er erkeeksempelet på ett kort som blir utstyrt med sykt mye minne som det ikke er i nærheten av å kunne utnytte p.g.a. begrensninger i selve grafikkbrikka. Joa, det er ett fedt kort, men til de oppløsningen 2GB lissom skal kreves, strekker det ikke til.

Lenke til kommentar
Det du linker til Isbit47 er erkeeksempelet på ett kort som blir utstyrt med sykt mye minne som det ikke er i nærheten av å kunne utnytte p.g.a. begrensninger i selve grafikkbrikka. Joa, det er ett fedt kort, men til de oppløsningen 2GB lissom skal kreves, strekker det ikke til.

 

Skjønner. tror jeg til mitt bruk vil bli fornøyd med Radeon HD 4850 512MB GDDR3,

må få byttet ut mitt gamle :) spiller mye men trenger ikke ha på sinnsyk grafikk. bare jeg får gått igjennom Crysis bedre enn jeg gjør nå!

driver litt med videoredigering men det er vel cpu som styrer mye av!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...