Gå til innhold

Artikkel: Best i Europa


Anbefalte innlegg

angry_norwegian: Nettopp. Kunne lik greit ha mesterskap i hvem som får den lengste Pomm-Fri'n på gatekjøkkenet.

 

"ikke overraskende var dette Hellas." Hvorfor det? Sjarmerte de dommerne med sin Greske sjarm? Det er det eneste stereotypiske jeg kommer på ang. Hellas, så hadde vært fint om dere kunne opplyst om hva som var så selvfølgelig med at Hellas vant.

 

Hvis du hadde fulgt med litt hadde du sett at Hellas har plenty med folk i verdenstoppen når det gjelder klokking. Derfor er det ikke så rart at de vant. Foreslår www.google.no for deg, så du ikke står med buksa på knærne neste gang du skal begi deg ut på denne type argumentering.

 

Tipper HW har blitt pre-testet litt så de ikke deler at dårlige chiper til noen, og bra til andre. Uansett er det en "skill" å få fatt i gode CPUer også (riktignok ikke i slike mesterskap, hvor en får delt ut utstyr, men nevner det likevel) - har du null peil må du gamble. Vet du hva du skal se etter blir ting straks MYE enklere.

 

 

Tenker han ville ha en fyldigere artikel, istede for og måtte slå opp på google.no hver gang det blir skrevet noe på hw.no?

 

'Hellas teamet som har hatt x ant verdensrekorder i filsespikking de 32 siste årene, vant som ventet i år igjen'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12-plass er helt kurant, det, for et såpass lite miljø som det er her i landet ;) Grattis!

 

Men hvorfor kom dere ikke under 9s i pi? :hmm:

 

Vi hadde en score på rundt 8,4s dagen før på rundt 600-610 (husker ikke nøyaktig) som vi ikke lagret. Når vi fyrte opp riggen i dag med helt de samme innstillingene ville den ikke over 570 fsb. Det eneste som reddet oss var egentlig 3dmark fordi mange ventet med det og mange kjørte bare med stock kjøler på gpu, noe som er ren idioti når gpuen er en så stor flaskehals. Vi kjørte gjennom 3d05 med bare 4,5 på cpu og hadde den tredje beste scoren mot cpuer på mange hundre mhz mer.

 

 

Alt i alt et supert arrangement, det var skikkelig bra lagt opp med at alle fikk like batcher og like forutsetninger. Og de som vant fortjente virkelig å vinne. Både team hellas og tyrkia er utrolige overklokkere. Deres kunnskap strekker seg virkelig utenfor fatteevne.

Lenke til kommentar

Når alle får samme maskinvare utlevert, så skjønner jeg enda mindre av at forskjellen mellom norge og hellas var så veldig stor. Ellers ser jeg heller ikke sporten i dette her. Slik Overklokk driver på er noe helt annet, han bruker mye tid på å finne riktig hardware, men når man får det opp i henda er det ikke lenger noen bragd. Forresten fatter jeg ikke at jeg gidder å kommentere dette, men samma f..

Lenke til kommentar
Når alle får samme maskinvare utlevert, så skjønner jeg enda mindre av at forskjellen mellom norge og hellas var så veldig stor. Ellers ser jeg heller ikke sporten i dette her. Slik Overklokk driver på er noe helt annet, han bruker mye tid på å finne riktig hardware, men når man får det opp i henda er det ikke lenger noen bragd. Forresten fatter jeg ikke at jeg gidder å kommentere dette, men samma f..

Overklokking handler nok ofte om en smule flaks, men det er også mye kunnskap inne i bildet for å skille de beste. Før arrangementet så ville vel de fleste tippe at Hellas kom til å vinne, noe de også gjorde. Teamet fant bla ut av en mod som ingen andre gjorde som gjorde at de kunne skille seg såpass fra resten.

 

Skjønner ikke helt hva du mener med å "få opp i hendene". Hverken jeg eller Øystein har fått noe særlig spons og har kjøpt alt vi har trengt frem til nå hvor vi var heldige nok til å få maskinvaren i konkuransen. Overklokk har forresten lagt opp for lenge siden ...

Lenke til kommentar
Når alle får samme maskinvare utlevert, så skjønner jeg enda mindre av at forskjellen mellom norge og hellas var så veldig stor. Ellers ser jeg heller ikke sporten i dette her. Slik Overklokk driver på er noe helt annet, han bruker mye tid på å finne riktig hardware, men når man får det opp i henda er det ikke lenger noen bragd. Forresten fatter jeg ikke at jeg gidder å kommentere dette, men samma f..

 

Det er her forskjellen på kunnskap kommer inn i bildet. At 2 eller 10 personer for den saks skyld har likt utstyr, betyr ikke at alle vil få hentet like mye ut av det ved å overklokke.

 

Jeg skjønner forøvrig heller ikke hvorfor du kommenterer dette. Hvis du ikke interesserer deg for dette, hva er da poenget med å skrive i en tråd som omhandler det???

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
1. Hellas - 264,1781

2. Tyrkia - 241,5409

3. Frankerriket* - 220,2931

4. Nederland - 218,1608

5. Finland - 217,5465

6. Storbritannia - 216,8587

7. Belgia - 215,1778

8. Ungarn - 214,7680

9. Sverige - 213,9345

10. Russland - 209,3077

11. Spania - 195,9751

12. Norge - 195,0840

13. Danmark - 193,4063

14. Kroatia - 133,4497

15. Romania - 127,0060

16. Poland** - 125,6380

17. Serbia - 119,4133

18. Tyskland - 117,7600

19. Tsjekkiske republikk - 89,8201

20. Portugal - 81,1845

 

*Frankerriket (latin Regnum Francorum) referer til det oldtidsriket som frankerne la under seg. Frankerriket ble oppløst på 900-tallet etter Otto den stores død. Jeg tviler på at dette riket hadde representanter på EM i overklokking 2008. Frankriket derimot hadde trolig representanter, men det er ikke nevnt på denne listen.

 

**Poland er det engelske ordet for "Polen". Det passer ikke med ett engelsk navn midt blant en liste med norske ord for deltakerlandene.

Jeg vil anbefale å dobbeltsjekke artikkelen før du legger den ut, og aller helst la en kollega med litt sunn fornuft og norskkunnskaper utover barneskolen se over. Eller lære deg bedre skriftlig norsk når du jobber som journalist (herregud).

 

***ALT DETTE ER MENT SOM KONSTRUKTIV KRITIKK FOR HARDWARE.NO SITT BESTE***

Lenke til kommentar
Hva er egentlig poenget med mesterskap i klokking? Regner med at alle deltakerne har et visst mininmumsnivå av erfaring, og er ikke slike resultater da veldig avhengige av hvor heldig man er med maskinvaren?

Hva er egentlig poenget med mesterskap i langrenn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...