Gå til innhold

mer ram resulterer i mindre score i 3dmark??


Nzo*

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte her om dagen en lik brikke i forhold til hva jeg hadder fra før (twinmos 3200 256mb). satte på 3dmark 01, bare for å teste at det var stabilt osv, men da 3dmark er ferdig oppdager jeg at jeg nå får ca 800p mindre enn før ejg satte i mere ram.

 

jeg har ikke lagt inn noen nye drivere, sjekka bios om jeg skulle ha greid å stilt om på noen settings der, sjekka ditt og datt osv, men finner ikke ut av hva som trekker ned. det jeg da lurer på er: takler ikke 3dmark 01 512mb like bra som 256mb (lite sannsylig men), eller må jeg gjøre noe spes, som å formatere etter jeg setter i mer ram. (hørte det var noen som anbefalte det et sted, men det virker litt rart)

 

noen som har peil, eller andre forslag???

 

NB: har sjekka alle settings/drivere flere ganger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke uvanlig at hovedkort må sette mindre aggressive innstillinger når man har i flere brikker. Dette gjøres for sikre integriteten på signalene til-og-fra rammen og dermed holde systemet stabilt.

 

Men uansett... 3Dmarks betyr 0. Det er ikke det programmet i verden som bruker MEST ram, og dermed vil det aldri ha glede av så mye ram som du har i maskinen din. Spill derimot, kan fort spise et par hundre MB, og der vil du _kunne_ merke forskjell. Det er jo i spillene du vil ha høyere ytelse, ikke i noe teoretisk jallaprogram som uansett ikke sier noe om pratisk ytelse

 

*Folkeaksjonen MOT 3Dmarks :woot: *

Lenke til kommentar

ingen av dere to som egentlig leste det jeg skrev...barer lurer??

 

skrev tydelig og klart at alle innstillinger i bios er som de skal være men men... :)

 

anway, jeg vet at ikke 3dmark betyr alt, men en reduksjon på nesten 1k har nok litt å si uansett.. :-?

Lenke til kommentar

Det er ikke hvor mye minne du har som har noe aa si. Men hvor mange minne brikker du har, jeg leste en eller annen plass paa internet at det er bedre aa bruke en stor minne brikke enn to mindre.

 

Saa det er sannsynligvis det som har skjedd hos deg, du bruker to mindre minne brikker, dette drar ned paa ytelsen enn hvis du skulle ha brukt en minne brikke paa 512MB.

 

Jeg kan ikke helt svare paa hvorfor det er slik, det eneste jeg kan tenke meg er at naa maskinen har to minnebrikker aa forholde seg til saa er det ogsaa to minne register aa forholde seg til, dette gjor at man scorer noe daarligere enn hvis maskinen kun har ett minneregister aa forholde seg til.

 

Anyway, jeg er ikke sikker paa om det er dette som kan vere orsaken, hvis jeg tar feil pelase correct me :)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

hvisse hovedkort liker ikke flere enn en pc3200 ramm brikke heller, i alle fall om du kjører amd system,

nå installerte jeg en brikke til akkurat som deg på amd min, og i boka mi sto det at den støtta kun 2 stk pc3200 brikker.

 

nå tror jeg at jeg fikk litt mer poeng da, men er ikke sikker fordi jeg har endra på en del instillinger både før og etter at den nye brikka ble installert, men noe dårligere ble det ikke i alle fall :)

Lenke til kommentar
Det er ikke hvor mye minne du har som har noe aa si. Men hvor mange minne brikker du har, jeg leste en eller annen plass paa internet at det er bedre aa bruke en stor minne brikke enn to mindre.

 

Saa det er sannsynligvis det som har skjedd hos deg, du bruker to mindre minne brikker, dette drar ned paa ytelsen enn hvis du skulle ha brukt en minne brikke paa 512MB.

 

Jeg kan ikke helt svare paa hvorfor det er slik, det eneste jeg kan tenke meg er at naa maskinen har to minnebrikker aa forholde seg til saa er det ogsaa to minne register aa forholde seg til, dette gjor at man scorer noe daarligere enn hvis maskinen kun har ett minneregister aa forholde seg til.  

 

Anyway, jeg er ikke sikker paa om det er dette som kan vere orsaken, hvis jeg tar feil pelase correct me :)

 

Frankie

Singapore

 

Det stemmer nok det du sier for kjører jeg med begge 512 brikkene får jeg lavere score enn med en , innstillingene de samme

Lenke til kommentar
ingen av dere to som egentlig leste det jeg skrev...barer lurer??

 

skrev tydelig og klart at alle innstillinger i bios er som de skal være men men... :)

 

anway, jeg vet at ikke 3dmark betyr alt, men en reduksjon på nesten 1k har nok litt å si uansett..  :-?

 

JO! Jeg leste akkurat hva du skrev. Akkurat det samme skjedde med meg forige uke. Jeg fikk en Twinmos pc3200 256mb brikke til, satt den i pcen og testet 3dmark. Skjedde akkurat samme hos meg jeg fikk også lavere 3dmark score. Men det jeg merket da var at rammen bootet opp med CL2.5 selv om den sto som CL 2 i bios og det var årsaken til dette.

Jeg satt på Ram Precharge Time til 2T og da bootet den med CL 2 igjen og scoren min økte.

Lenke til kommentar

har funnet ut litt mer-...

 

jeg prøvde å legge inn skjermkort driveren på nytt i går kveld, og da fikke jeg samme score so mfør igjen, men da jeg testa det i dag, så var scoren gått ned 900p igjen...sjønner ikke det der asså....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...