Gå til innhold

Enda et liv ødelagt pga. WoW


Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"- Da må jeg først bruke mange timer på å installere spillet før det i det hele tatt starter. Så må jeg "levele" helt opp igjen (en prosess med å bygge opp figuren til toppnivå som kan ta mange måneder, journ.anm.). Derfor tviler jeg på at jeg kommer til å begynne igjen, sier han. "

 

 

Bruker wow så mange timer på og installere?

 

Tar ikke lang tid før man er i lvl 10 eller no og kan begynne prossesen igjen, at moren kjøpte accountene hans var for meg veldig rart?

 

 

Uansett: Moren kan skylde på spillet pga wow er laget på en ide som krever mye tid, men fri vilje og viljekraft er den største årsaken. At moren ikke klarte og gjøre noe med det er også veldig rart.

 

 

Blizzard 1-0 Moren hans

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av problemet er at mmo-spillavhengighet er et såpass nytt problem at hjelpeapparat ikke kan noe som helst om det, og at det ikke blir advart tilstrekkelig om det. Man blir moralisert ganske mye opp gjennom oppveksten når det gjelder feks alkohol eller pengespill, som heller ikke bør bli forbudt av den grunn. Men fordi de ikke har blitt advart når de begynte og ikke visste om fenomenet, er det mange som ikke skjønner hvor mye tid det tar og hvor forpliktet man føler seg til å delta videre før de er dypt inne i det...

Det er ikke tvil om at viljestyrke har mye å si for å rive seg ut av det, men det blir for lett å bare skylde på at personen hadde for lite vilje - kanskje han ikke hadde noe bedre eller morsommere å gjøre når han startet og ble stadig mer involvert, og dermed ikke skjønte at han heller ikke ville få det når han fortsatte å bruke all tid på spillet. Det er nok et mer komplekst problem enn mangel på selvkontroll.

Lenke til kommentar

Helt feil taklet av moren, å gi han belønning for å feite seg opp og bruke 2 år foran skjermen i et spill han likte å spille, ikke noe problem for han å lvle opp igjen hvis han vil.

 

Moren er vet desverre ikke at man kan begrense spillingen til sønnen i WoW, hun burde også ha vært mer bestemt når hun så at han spilte for mye. Sønnen er 19 år og visste godt hva han gjorde, han likte å være hjemme, feite seg opp og spille spill, han trenger bedre disiplin, det hjelper ikke når moren er så passiv. Første steg er å få skikk på sønnen, han gjør tydeligvis som han vil, og kan manipulere moren alt for lett.

 

Det er sønnen som er problemet, ikke spillet.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Støtter alle som sier at moren har feil og at spilleren er mye av problemet, men jeg hater ikke WoW, men for noen er det alt i hele verden...

 

Han var 17 da han begynte å spille? Loosah, er man 17 SKAL man begynne å ta ansvar og vokse opp. Moren skal ikke gjøre noe da. Men moren har også feil, taklingen er dårlig og hu har ikke grunn til å saksøke Blizz...

 

Sønnen er idiotisk. Moren er idiotisk som gir sønnen 10.000 for å spille et spill han har likt å bruke 2 år på.

 

BLIZZARD vinner lett over de, de har ikke ansvar for det at sønnen er en unge på 19år som ikke har vokst opp og tatt ansvar i livet sitt.

 

--Dette kommer fra en som har spilt WoW sånn her og der i ca 1/2 år til sammen. Jeg var ikke avhengig og ble lei. Jeg begynte å bli større og dermed ta ansvar for livet mitt...

 

Kan ikke sitte inne hele dan og feite seg opp uten å måtte gjøre noe.

 

 

EN ting jeg spør om; Får han mat osv. av moren? Penger, internett, mat osv.?

Lenke til kommentar
"- Da må jeg først bruke mange timer på å installere spillet før det i det hele tatt starter. Så må jeg "levele" helt opp igjen (en prosess med å bygge opp figuren til toppnivå som kan ta mange måneder, journ.anm.). Derfor tviler jeg på at jeg kommer til å begynne igjen, sier han. "

 

 

Bruker wow så mange timer på og installere?

 

 

Ja det gjør den jo faktisk for noen. Man må jo laste ned patchene etter at man har installert alle cdene + tilleggspakken. Har man dårlig linje kan jeg godt tenke meg det tat et par timer å laste ned patcher og har man dårlig pc tar det jo en stund å installere også.

Lenke til kommentar

Man kan ikke forvente annet enn at det må finnes noen slike folk når et spill har ti millioner aktive spillere, det er dog ikke spillet sin skyld, men spilleren. På samme måte som det ikke er spillet sin skyld hvis en av de ørten millioner menneskene som har spilt GTA begår en kriminell handling.

Lenke til kommentar

Det morsomme er at folk sammenligner WoW-avhengighet med rusmiddel-avhengighet HELE tiden, unntatt nå. Om jeg hadde hatt en sønn som var heroin-misbruker å ga han 10 000 kroner, ville han sluttet med heroin? Jeg skjønner ikke hvordan det skal fungere med WoW heller. Avhengigheten blir ikke borte ved et poff så snart man får ti lapper i hånden. Hvis det er reell avhengighet og ikke bare et altoppslukende tidsfordriv vil han ha problemer med å slutte. Han kommer til å tvinges mentalt tilbake til spillet. 10 000 kroner kan du bruke til å kjøpe nye avatarer. Hva skal han ellers kjøpe? Han har vel ikke vært ute av døra på måneder, angsten kommer til å holde han inne.

 

Det er ikke bare svake mennesker som blir avhengige.

Lenke til kommentar

Det er jo latterlig enkelt å starte opp igjen, bare å kjøpe en konto med en maxlvl karakter hvis man ikke gidder å bruke 3-4 uker på å levle.

 

Er det ingen andre som ser for seg 50 årige forskerne som prøver å gjennomføre heroic pugs etter å ha spillt spillet i bare noen få timer?

"Hva er denne røde rustningen på siden av skjermen?"

Lenke til kommentar

Hvor mange ting i verden er folk avhengige av? Spilleautomater, online poker, trening, sport, rus og instrumentspilling er også ting som mange bruker minst like mye tid på som det er snakk om her. Fordi det er snakk om et dataspill blir situasjonen vridd enormt negativt. Selvfølgelig er dette en person som har mistet kontrollen over livet sitt, men det er personen sin feil og ikke produktet.

 

Jeg ser hvordan man lett kan fordype seg i WoW og glemme alt som heter ansvar, men har man vilje nok til det klarer man å finne den følelsen i mange typer underholdning.

 

Trist historie, men jeg er litt lei av vinklingen som stadig blir dratt opp i media vedrørende gaming.

Lenke til kommentar

Vis jeg trener hver dag minst 5-6 timer dagli fotball så er jeg en sporty ung gutt, kan tilogme snuse og eller røyke.

 

Men straks man setter seg ned på en pc 4 timer dagli så er det på dødt og liv et ødelagt liv" og spillavhengihet og diverse andre kallenavn. Media og enkelte voksne er trangsynte.

 

 

Vis denne ungen bor hjemme sm han gjor har hun fortsatt makt fordeom han er over 18...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...