Gå til innhold

Ixus 950 IS, har vært uheldig, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

I kveld var jeg skikkelig uheldig, ikke spør meg hvordan det skjedde..men på en eller annen måte klarte kameraet mitt å havne rett oppi et halvlitersglass med Cola Zero. Verste var at jeg ikke merket det med en gang, så plutselig at det hang en snor ut av glasset.. :cry:

 

Spørsmål: Hva gjør jeg nå? Har ikke slått det på og bildene fikk jeg ut av minnekortet (takk og pris for at jeg ble anbefalt på forumet SanDisk Extreme lll). Er det noe sjans for at det kan renses? Eller har det trengt inn over alt og kommer til å kortslutte med en gang jeg slår det på? Mulig det kan ha ligget oppi koppen i over 1min..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det har tørket kommer det ikke til å være noen fare for kortslutning, men klisset kommer sikkert til å medføre andre problemer. Du får bare krysse fingrene og forberede deg mentalt på å måtte kjøpe nytt.

 

Hvordan dere får til slike ting forstår jeg ikke. I løpet av et langt liv, og utrolig mange kameraer i forskjellige størrelser, har jeg aldri fått til slike uhell. Ingen av mine kameraer har hatt evner til å klatre oppi glass på egenhånd heller, men det er utrolig hva moderne teknologi får til.

 

Beklager tøysingen på din bekostning. Dette er kjipt å oppleve, og jeg håper Cola-klisset ikke får noen betydning. Er sukkerfri Cola like klissete som vanlig så er jeg redd for at løpet er kjørt.

Lenke til kommentar

Brusen smakte ikke spesiellt godt etterpå skal jeg si deg!

 

Hadde kameraet i jakkelomma, et halvliterskrus imellom setet og midtarmlenet på bilen nede ved festet til setetbeltet. Da jeg satte meg inn glei rett og slett kameraet rett nedi kruset. Enkelt og greitt, så lett er det.

 

Regner med det er dødt løp her ja. Vurderte faktisk å legge kameraet i varmt vann noen timer for så å tørke det noen dager i en eske med ris.. Men det er vel utopi å tro at det skal funke.

 

Men filmen var bra da, drive-in er artig!

Lenke til kommentar
Hvordan gikk det med Cola'n? :ohmy:

:!:

 

Fra spøk til alvor... Cola Zero er nok ikke like klissete som vanlig Cola ettersom det ikke inneholder sukker. Jeg håper du tok ut batteriet med en gang. Hvis ikke, gjør det. Ta så og skyll kameraet godt i lunkent vann for å prøve å få fjernet en del kliss som kan gjøre at objektivet og andre ting setter seg fast. La så kameraet tørke godt og lenge. La det for eksempel ligge et par uker på et tørt håndkle på badet med varmekablene på. Men husk å ta det ut når noen skal dusje, og ikke legg det inn igjen før dampen er borte.

 

Om det da ikke virker, så er nok alt håp ute. Jeg tror nok uansett du må regne med å kjøpe et nytt kamera. Å reparere vannskader er dyrt, og det gis ikke garanti ettersom vannskader også kan skape senskader.

 

EDIT: Ris er ikke så dumt det heller... men la det allikevel ligge på varmekabler eller ved annen varmekilde som ikke er for sterk.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Noen som vet hva dette kameraet heter i USA? Har hørt det er 2 forskjellige navn..

 

Tenkte å leite etter dette kameraet på ebay, er veldig fornøyd med det men har ikke råd til et nytt.. 970 IS ser også veldig bra ut.

 

 

Kameraet heter PowerShot SD850 IS DIGITAL ELPH i USA.

Lenke til kommentar

Jeg la kameraet i en stor kjele med vann og lot springen stå på godt lunket vann en hel natt, har tørket det noen dager nå men får bare opp feilmelding. Kjøpte et nytt kamera på ebay i dette øyeblikk for $163 (+$22 i porto). En utstillingsmodell fra statene, fulgte bare med et batteri. Perfekt, resten har jeg jo :)

 

Takk "wn" for navnet på kameraet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...