Gå til innhold

Er det mulig å stoppe piratkopiering?


Anbefalte innlegg

Før i gammle dager før gramafonen kom så fantes det musikere da ogå. De klarte fint og leve av musikken uten plate salg, de levde av å spille live.

 

Lol, er dette ment som et seriøst argument?

 

Jeg synes det er litt morsomt, og ganske trist, å se hvor langt noen vil gå for å rasjonalisere bort det uetiske i det de gjør. Er vel egentlig en ganske naturlig forsvarsmekanisme, vil jeg tro.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Før i gammle dager før gramafonen kom så fantes det musikere da ogå. De klarte fint og leve av musikken uten plate salg, de levde av å spille live.

Det har alltid vært rom for musikere i vårt samfunn. Når man kunne distribuere musikk på plater ble det åpnet for et langt større spekter av sjangere og man kunne tilfredsstille et større publikum med delt smak. Nå som musikk distribueres over internett får vi det virkelig godt, musikken strekker seg alle veier og aldri før har publikum fått mer å velge mellom. Det er et gode intet plateselskap har klart å gjøre eller hatt vilje til å gjøre.

Lenke til kommentar
Før i gammle dager før gramafonen kom så fantes det musikere da ogå. De klarte fint og leve av musikken uten plate salg, de levde av å spille live.

 

Lol, er dette ment som et seriøst argument?

 

Jeg synes det er litt morsomt, og ganske trist, å se hvor langt noen vil gå for å rasjonalisere bort det uetiske i det de gjør. Er vel egentlig en ganske naturlig forsvarsmekanisme, vil jeg tro.

Det var ikke så veldig seriøst svar fra min side. Gvis du ser så var det seint på natta på en uke dag og ca. 2 minn før jeg snorka. Lå og leste en historisk roman hvor det var en musikker i en inn.

 

 

En ting er sikkert og det er att jeg aldri kommer til og kjøpe en musikk cd så lenge riaa driver og saksøker studenter, unger og fattige alene mødre. Nå kjøper jeg ikke musikk uansett, siden jeg ikke hører så mye på det, men det kunne være at jeg kom til og kjøpe det i fremtiden når jeg tjener penger. Men om de fortsatt driver og saksøker folk som ikke har råd til og forsvare seg så kommer jeg ikke til og kjøpe en plate av dem uansett om jeg blir mangemilliardær. Av prinsipp støtter jeg ikke firmaer som friter på kundenne sine. Jeg kjøper noen filmer og spill så langt økonomien tilatter idag, men om de bransjenne også begynner med storstilt saksøking så blir det brått stopp på sponsing av dem også. Kjøper aldri spill med starforce, og jeg vil heller ikke kjøpe film fra nette når det kommer som har en altfor nazi drm.

Lenke til kommentar

Jeg synes at musikk industrien burde innse at de må finne en annen måte å tjene penger på enn CDer. Hva spill og filmer angår burde de egentlig senke prisene. Tenk å komme hjem og akkurat ha brukt 400 spenn på et spill som egentlig suger.. Personlig har jeg ikke kjøpt et eneste spill på aldri så lenge, rundt ett år, og det var CS:S som ikke akkurat var dyrt.. Senk prisene FTW!

Lenke til kommentar
Senk prisene, eller tilby flere versjoner til forskjellige priser. Fant nettopp ut at Adobe gir ut sine produkter som student versjon til en meget god pris. (2700 for production premium inkludert frakt).

Jeg har før hatt pirated Photoshop, men nå kommer jeg til å kjøpe, fordi jeg faktisk har råd.

 

DET + at man har mulighet til å laste ned istedet for å må kjøpe den fysiske plata.

 

Og at nedlastingen blir registrert på deg, slik at du kan i ettertid senere, laste den ned flere ganger, hvis du må installere på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...