Gå til innhold

Prisantydning E90 og E60

genser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rydder ut av skapet og kommer over de utroligste ting.

Prisen på E90 er den jeg er mest usikker på. Den er rundt året gammel, men glasset forann ytterskjermen er knust og blåtann virker ikke. Garanti har den heller da ikke grunnet knust glass. Billigste nettbutikk selger den for knapt under 6000 kr. Selvfølgelig lader og datakabel. Hvor mye er det greit å forvente for denne?

Håper da selv at den kan selges for minst 2 tusen, men er jo en noe spesiell telefon.. Tips?

E60'en er vel snart to år, men har lenge igjen av reklamasjonstida. Funker helt perfekt og egentlig svært liten slitasje. Dette er i bunn og grunn en E51, uten kamera, og i langt verre innpakking. Ble kjøpt for 2000 kr + 600 kr for operatørlåskode, som på den tida var et skikkelig varp. Kan nevnes at batteriet er sterkere enn det orginale, da den ble byttet på Nokia Battery Replacement Program sent i fjor. Lader og datakabel. Vil 1000 kr være for mye å håpe på?

Takker for hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg solgt akkurat min 8 måneder gammel E90 og 1 måned HTC Diamond.. Og fikk flere bud på rundt 3000-3200 for E90.. Den hadde merker på innerskjermen etter tastene, endel riper på ytterskjermen.. og var jo godt brukt.. Muligens jeg kunne fått bitte litt mer for den vist jeg hadde brukt mer tid på og selge den men var interessert i og bli kvitt den kjapt.. Vil værtfall tro det ut ifra den etterspørselen som var rundt den..

Så jeg tror nok du kan få 1800-1900 for E90.. Legg med en link til Ebay for deksel, F.eks <a href="http://cgi.ebay.com/Housing-Faceplate-Cove...id=p3286.c0.m14" target="_blank">http://cgi.ebay.com/Housing-Faceplate-Cove...id=p3286.c0.m14</a>

Så kan det hende en eller annen ser muligheten til og gjøre ett kupp og betaler 2000..

E60 vet jeg dessverre ikke, men 900-1000 burde den være verd.. Den har jo s60 og wlan.. PÅ finn var det 2 til rundt 900..

EDIT: Er ytterskjermen helt ødelagt? leste posten din engang til, men er det selve skjermen som er ødelagt? eller deksel skjermen..

Endret av Lionel_Luthor
Skrevet

Bare dekselet.. God ide, kanskje jeg selv kjøper deksel først og setter på det selv. Pleier å følge med verktøysett, ikke sant? :) Da er det bare mangel på garanti og blåtann som trekker ned.

Takker for svar og hjelp :)

Skrevet
Bare dekselet.. God ide, kanskje jeg selv kjøper deksel først og setter på det selv. Pleier å følge med verktøysett, ikke sant? :) Da er det bare mangel på garanti og blåtann som trekker ned.

Takker for svar og hjelp :)

Bare hyggelig.. Går ut i fra at det følger med en slik plastigsak til og få av dekselet, skrujern må du nok kanskje ha selv.. så bare på bildene som var med i den ebay linken..

Men bytt dekselet selv ja.. og vist innerskjermen din ser bra ut så burde du få 3000 kroner for den.. Blåtann er ikke noe sånn særlig og bry som om vil jeg si..

Lykke til med salget=)

Skrevet (endret)

Vi har hatt et restparti av E60 på kampanje til 1290,- uten ab. en stund nå .. har solgt noen av dem, men den selger ikke som varmt hvetebrød lenger. :)

E90 ikke noe billig telefon, jeg hadde sendt mail til et verksted og hørt hva de tar for å bytte glasset på ytterskjermen, må sikkert bytte hele fronten. Det med bluetooth er jo også interessant og finne ut av.

Så vurdere om du kan få mere for den med ny front, bluetooth som virker, og fortsatt ha garanti på den, enn hva du hadde fått uten dette. Kan du også fortelle kjøper at den nettopp har vært inne til service. Da tipper jeg du kan få opp mot 4.000 for den.

Ellers så er det ikke mer enn 3 - 4 skruer som skal til for å bytte dekselet.

Syntes selv det er veldig vansklig og sette priser på brukte telefoner, ettersom det nesten er umulig og si om den kan ha en liten skade som ligger og venter på og bli et stort problem. Som f.eks fukt osv..

Endret av Dain Bramaged

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...