Gå til innhold

Ark gyldig some flybillett?


foorex

Anbefalte innlegg

Skal på medarbeidersamling med oss ungdommer som jobber på Statoil på onsdag.

På bensinstasjonen ligger det noen A4 ark der det er et som dokumenterer reisen fra SVG - OSL, et som dokumenterer OSL-SVG. Og et annet med noe annet info. Vi har alle en hver av disse.

 

Noen som vett om disse er gyldige som flybilletten? Altså at vi kan gå rett til gaten å levere fra oss papirene der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Papirbilletter tilhører sjeldenhetene idag. Dere må sjekke inn før dere går til gaten. Det kan enten gjøres online eller i innsjekkingsskranken.

 

Man trenger egentlig kun arket med bookingdetaljer om det skulle oppstå problemer.

 

Sist jeg fløy innenlands in Norge fortalte jeg kun etternavnt mitt og trengte ikke engang vise noen form for leg. De som måtte tro det er streng sjekk med hvem som går på fly i Norge må tro om igjen!

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Med Norwegian stemmer dette - siden de ikke overbooker... Med andre flyselskap er innsjekk stort sett required, selvom business-pax og elite-pax kan gå rett til gaten, da disse har såkalt "A-priority" på et sete.

 

For de reisendes del vil det likevel være en fordel å starte på automaten, for å få valgt et sete, i stedet for et random sete i det reisebekreftelsen til Norwegian blir skannet ved utgangen.

Lenke til kommentar

Det er ingen boardingkort-kontroll innenlands.

 

På utland så vil det jo være en kontroll grunnet tax-free-butikk. Du vil her skulle slippe igjennom med en reisebekreftelse på en flyvning samme dag. Offisielt så er dette ikke mulig, og ikke noe Norwegian tilbyr på sine utenlandsavganger. På OSL har de også en leser ved boardingkortkontrollen slik at du skal kunne dra ditt Eurobonus/TPC kort hvis du reiser på en elektronisk billett, og ikke har sjekket inn, hos SAS.

Lenke til kommentar
Uten boardingkort kommer du vel ikke til gaten?
I november 2006 reiste jeg i lag med en kamerat som ikke hadde boardingkort (DY:OSL-SVG). Hadde ikke sjekket inn på forhånd da vi ikke hadde bagasje. Han sa bare navnet sitt ved gaten og viste legitimasjon for så å gå rett ombord. Endret av Joddleif
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Uten boardingkort kommer du vel ikke til gaten?
I november 2006 reiste jeg i lag med en kamerat som ikke hadde boardingkort (DY:OSL-SVG). Hadde ikke sjekket inn på forhånd da vi ikke hadde bagasje. Han sa bare navnet sitt ved gaten og viste legitimasjon for så å gå rett ombord.

 

Ja, skal dere fly Norwegian og ikke har baggasje å sende så er det bare å gå rett til gaten. Dere trenger ikke reisebekreftelsen med dere, holder med visa kost, sertifikat eller pass som også brukes til legetimasjon.

Lenke til kommentar
De som måtte tro det er streng sjekk med hvem som går på fly i Norge må tro om igjen!

Det gjelder i hvertfall ikke meg.. Hver j**** gang jeg skal fly fra OSL så blir jeg stoppet. Selv om jeg så og si ikke har noe form for metall på skoene. Har også opplevd kroppsvisitering og "ransakelse" selv om det ikke pep (jaja ho var litt snasen ho security dama som visiterte meg, men det var ikke poenget) og ble stoppa fordi jeg hadde en liten boks hårgele med meg som de selvfølgelig tok.

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Hver femte reisende som ikke gir utslag av seg selv plukkes ut automatisk av maskinen for "kroppsvisitering". Portalen piper faktisk litt annerledes, og den som visiterer deg vet selvsagt dette. For de av oss som jobber der, og selvsagt vet godt nok at vi ikke bør ha metall på oss, er jo dette artig, fordi man likevel plukkes ut.

 

Så altså, 20 % random reisende som ellers ikke hadde gitt utslag velges ut av maskinen til ekstra sjekk. For å hindre tryne-faktor er det maskinen som velger ut dette på de fleste flyplasser i Europa. '

 

Og hvis du sier de tok fra deg hårgelen, så var den vel over 100ml - og da var det jo en god grunn til at de ble stoppet deg.

 

Robertaas: Jeg vet ikke hva du mener med streng sjekk - men det er nå en gang ingen no-fly list fra norske myndigheter. Så lenge du ligner den på passet/iden når du sjekker inn, holder dette.

Lenke til kommentar

Det som også irriterer meg på jobb, er når reisende faktisk blir sure fordi man spør etter legetimasjon når man står i gate.

Vi er nødt til å stadfeste at du faktisk er personen som biletten tilhører, om flyet mot all formodning skulle styrte eller noe skjer ombord, så må vi faktisk ha en passasjer liste, og det er litt kjipt om familien til en Olsen i Ålesund får vite at sønnen deres desverre er død, når han egentlig lot kameraten fra Bergen reise på biletten sin. Derfor skal vi blant annet ha legetimasjon når du går ombord i ett fly uansett om du har bagasje eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...