Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bakgrunnslys på bærbar faller ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Fujitsu Siemens PA 1510 og sliter med at bakgrunnslyset på maskinen faller ut. Dette problemet er på mesteparten av "banen" skjermen er oppreist på. Ser forsatt det som er i displayet når jeg har bra med lys, men bare at lyset forsvinner. Noe sier meg at det er en løs kontakt ett sted med andre ord. Noen som har vært borti dette problemet tidligere eller har ett forslag om hvor jeg eventuelt finner denne kontakten? Å sende maskinen tilbake til Komplett ser jeg ikke som ett godt alternativ siden dette tar en del tid. På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om om inverteren til skjermen er gåen, denne kan du bytte selv(en liten duppetitt som sitter i skjermrammen vanligvis) men du må kjøpe den selv og mulig du mister garanti.

Mitt forslag er å sende tilbake til komplett. Ser forresten at det er en FSC maskin, tror InfoCare har serive på dem, du kan kontakte din lokale IC avdeling og prøve å få en ordning med dem. Feks at du leverere maksinen, de kan finne feilen, du henter den mens de venter på del og så leverer den for reprasjon. Ikke uvanlig at det er mulig, spesielt hvis du presiserere at du MÅÅÅÅ ha maskinen heletia(skole kansje?)

Musa

Skrevet
Det høres ut som om om inverteren til skjermen er gåen, denne kan du bytte selv(en liten duppetitt som sitter i skjermrammen vanligvis) men du må kjøpe den selv og mulig du mister garanti.

Mitt forslag er å sende tilbake til komplett. Ser forresten at det er en FSC maskin, tror InfoCare har serive på dem, du kan kontakte din lokale IC avdeling og prøve å få en ordning med dem. Feks at du leverere maksinen, de kan finne feilen, du henter den mens de venter på del og så leverer den for reprasjon. Ikke uvanlig at det er mulig, spesielt hvis du presiserere at du MÅÅÅÅ ha maskinen heletia(skole kansje?)

Musa

Dette hørtes meget lurt ut, jeg støtter dette innlegg.

Skrevet

Musa

Det er selfølgelig en sannsynlighet. Skjermen fungerer frem til punktet der skjermen står rett opp og når man skubber lengre bak detter det lyset ut. Tenkte først på inverteren, men heller litt mot dårlig kontakt. Har en del år bak meg med pc og elektronikk, men har ikke holdt altfor mye på med selve skjermene. Hadde jeg vist hvordan jeg åpnet skjermen hadde det nok vært enkelt å finne ut. Var for øvrig ett godt forslag det med InfoCare. Skal se hva jeg blir nødt å gjøre. Bruker PC til en del jobbrelaterte saker. Håpte selfølgelig det kunne være en easy fix:P S

Så hvis noen andre har ett innspill, bare fyr løs:)

Skrevet

Ikke begynn å skru på PC, om den er innenfor garanti, og ihvertfall ikke om du ikke er helt sikker på at du ikke ødelegger noe, da blir det fort noen kroner.

Men når det er sagt, så er det lett å åpne skjermen, som oftest.

Bare ta bort alle gummiknottene på framsiden av skjermen, de som er rundt listen. Under der er det skruer, fjern dem og ta plastikken i fra hverandre.

Dette er bare et forslag til demontering, det trenger ikke å stemme overens med det virkelige fakta, om akkurat trådstarter sin PC.

Skrevet

Kansje det er så enkelt som knappen som føler om skjermen er lukket som henger seg opp?

Har vært borti det før, at jeg har måtte koble den ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...