Gå til innhold

Hva slaks rollespill kan dere anbefale meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker skytespill, grøsser, rollespill, slåstespill, fantasi, alien og sci-fi. Liker ikke krig og middelalderen.

Min beste rollespill er Primal (til PS2)og Fable "The Lost Chapters". World Of Warcraft og Portal blir nummer tre, av beste spill litsa mi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal altså ikke bare ha rollespill-anbefalinger? Du kan jo se gjennom noen spillsider, og se på anmeldelser. Der står det sikkert mye fornuftig ;)

Skrevet

Liker ikke middelalder spill men plasserer World of Warcraft på tredje og Fable: The Lost chapters, begge meget tungt på middelalder temaet.

Vel da kan du gi Mount & Blade et forsøk, middelalder, men sinnsvakt bra. Ellers har du da Mass Effect, som da ikke har et gram middelalder i seg.

Skrevet

mass effect er konge det bør du prøve, så har vi the witcher som er det beste dark and gritty rpg et jeg har spilt. så kan jeg andbefale vampire the masqurade bloodlines veldig bra vampyr rpg ( men der må du legge inn alle di ufofisiele patchene, uten det er ikke spillet bruk bart. Oblivion er jo som sgat veldig gøy.

Skrevet

Spille alle spillene til BioWare. Not kidding.

Knights of the old republic 1-2

Jade Empire

Neverwinter Nights

Mass Effect

etc

Ellers:

Gothic

Oblivion

Morrowind

Baldurs gate

Diablo 2

det jeg kom på farta, er mange fler godsaker ^^

Skrevet

Hvis du ikke har noe imot isometrisk perspektiv og noe utdatert grafikk bør Fallout-spillene være midt i blinken for deg. De er definitivt noen av de fremste rollespillene som er utgitt per dags dato i mine øyne, og besitter en av de mest genuint overbeveisende stemningene jeg har opplevd i et spill. De er også fylt til randen med herlig sort humor og popkulturelle referanser, hvis du er en fan av sånt :)

Skal ikke gå så mye inn i bakhistorien og gameplayet, da dette er noe du lett opplever selv, men handlingen tar sted på Jorden etter en tenkt storskala kjernefysisk krig.

Skrevet

Kan ikke noen lage en "anbefalte rollespill/skytespill/putt in genre her spill" guide og gi den en sticky? Slike tråder dukker jo opp annenhver uke virker det som.

Ellers har du ingen "ekte" rollespill på lista di.

Uansett så har du "Vampire the masquerade: Bloodlines".

Det dekker vel delvis kategoriene "grøsser, rollespill, slåstespill, fantasi".

Så har du gode gamle KOTOR som dekker " rollespill, slåstespill, fantasi, alien og sci-fi".

Om du vil gå lavere på kvalitetslisten og spille et mer action orientert spill så går du for Mass Effect. Da dekkes skytespill, rollespill, slåstespill, fantasi, alien og sci-fi. Om valget skulle falle på dette spillet så vil jeg anbefale deg å drite i å utforske alle små planetene siden det er bortkastet tid(gitt at du hater ensidig gameplay).

Skrevet

Toeblast: Nå er jeg ikke spesielt langt inne i spillet enda (ca lvl 20 tror jeg) men synes absolutt ikke planetene er spesielt ensidige. Noen er relativt tomme eller bare en ambush spot, mens noen plasser finner man piratbaser, fanatiske kulter, gedigne monstre, etc. Mye morro å utførske sånn utover hovedhistorien. Og som en sci-fi action rpg så er det nok den absolutt beste i sin klasse :)

Skrevet
Toeblast: Nå er jeg ikke spesielt langt inne i spillet enda (ca lvl 20 tror jeg) men synes absolutt ikke planetene er spesielt ensidige. Noen er relativt tomme eller bare en ambush spot, mens noen plasser finner man piratbaser, fanatiske kulter, gedigne monstre, etc. Mye morro å utførske sånn utover hovedhistorien. Og som en sci-fi action rpg så er det nok den absolutt beste i sin klasse :)

Side planetene gav meg ihverfall lite spillglede. Joda, der var kanskje en sjelden piratbase hvor du kanskje fant noe loot, men for meg så ble det litt sånn "filler" content. Ellers fulgte hver planet en "mal" med 2-3 hotspots(nedskutt satelitt, ancient artifact, corpse). Ikke så mye variasjon at det gjorde noe. Poenget er uansett at man kunne gjort mer utav det, noe ala KOTOR hvor hver planet er unik så kunne man istede hatt færre planter man trengte å besøke. Men det er nå min mening ihverfall.

Skrevet
Hvis du ikke har noe imot isometrisk perspektiv og noe utdatert grafikk bør Fallout-spillene være midt i blinken for deg. De er definitivt noen av de fremste rollespillene som er utgitt per dags dato i mine øyne, og besitter en av de mest genuint overbeveisende stemningene jeg har opplevd i et spill. De er også fylt til randen med herlig sort humor og popkulturelle referanser, hvis du er en fan av sånt :)

Skal ikke gå så mye inn i bakhistorien og gameplayet, da dette er noe du lett opplever selv, men handlingen tar sted på Jorden etter en tenkt storskala kjernefysisk krig.

Agreed!

Du kommer ikke til å bli skuffet hvis du prøver fallout 1 og 2, disse får du som regel meget billig(ca 99kr) nesten over alt.

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Star Wars: Kotor 1 + 2, ingen over, ingen ved sia, men mange under.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...