jols Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Harddisken min nærmet seg full og jeg hadde kun 3-4 gig med ledig plass igjen, jeg slettet derfor 40-50 gig med musikk og andre ting. Filene forsvant, men det er fortsatt bare noen få gig igjen med ledig plass. Maskinen har ikke registrert slettingen, selv om søplekassen er tømt. Er det noen som vet hva som kan ha skjedd, evt noen råd til hva jeg kan gjøre?
idos Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Et tips er å kjøre crap cleaner kanskje det klarer å fikse det.
snippsat Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) http://www.sixty-five.cc/sm/ http://windirstat.info/ Last ned kjør CCleaner 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t. Kjør register-renser og"svar ja til og reparere" Endret 20. august 2008 av SNIPPSAT
jols Skrevet 20. august 2008 Forfatter Skrevet 20. august 2008 (endret) Det ser ut til at alt jeg har slettet har lagt seg i en mappe som heter "userdumps" som er en av undermappene til Windows. Kan disse userdumpsfilene slettes? Ligger over 50 gig der... Endret 20. august 2008 av jols
Moskus Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Ja, det ser slik ut: http://www.tech-recipes.com/rx/2640/xp_del...ard_drive_space
WiiBoy Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Et lite tips for å få bedre kontroll er TreeSize. Et lite gratis program "Every hard disk is too small if you just wait long enough. TreeSize Free tells you where precious space has gone to. TreeSize can be started from the context menu of a folder or drive and shows you the size of this folder, including its subfolders. You can expand this folder in Explorer-like style and you will see the size of every subfolder. Scanning is done in a thread, so you can already see results while TreeSize is working. The space, which is wasted by the file system can be displayed and the results can be printed in a report."
Lugmeister Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Det mange ikke er klar over er at mange ganger så blir gamle søppeldunker ofte liggende når man reinstallerer windows. må gå inn på folderoptions og skru på at man kan se skjulte filer og foldere og systemmapper. gå inn i recycle bin mappa på harddisken(e) og slett de gamle oppføringene. Har gjort det selv ett par ganger
Moskus Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Det mange ikke er klar over er at mange ganger så blir gamle søppeldunker ofte liggende når man reinstallerer windows. må gå inn på folderoptions og skru på at man kan se skjulte filer og foldere og systemmapper. gå inn i recycle bin mappa på harddisken(e) og slett de gamle oppføringene. Har gjort det selv ett par ganger Og det er nok en grunn til å formatere harddisken når man først er i gang med å legge inn Windows en gang til...
Lugmeister Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Tror ikke jeg formaterer alle diskene mine. ligger en sånn recycle bin mappe på alle diskene og ikke bare på c stasjonen.
Moskus Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 OK, godt poeng. Men derfor man slår av Recycle bin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå