Gå til innhold

Trekker bluetooth mye strøm fra tlf?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var nettopp det jeg mente.

 

Det blir jo da veldig dumt å gå med blåtann aktivert på telefonen, slik at man kan ha trådløst head-set tilgjengelig. Si at jeg ventet på en telefon en gang på formiddagen en dag, skulle jeg da gått med blåtann aktivert hele dagen?

 

Når det først ringer, så er det *litt* sent å aktivere blåtann på telefonen.

 

 

Og det er jo heller ikke akkurat noen enkel måte å slå på blåtann på telefonen min (nokia 3650)...

Lenke til kommentar

Høyttaleren er grei nok den, men jeg prøvde å ringe med den på et kjøpesenter i dag og det var ikke mye jeg hørte da, selv med volumet på topp.

 

Dessuten trenger jeg handsfree når jeg kjører bil, pluss når jeg sykler, da kan det være greit å beholde telefonen på innerlomma.

 

 

Synes det skrytes så mye over at 3650 skal ha fått bedre batteri enn 7650, men batteriet ryker på 1-2-3 her synes jeg.

 

I bil er det nå greit nok, der har jeg jo lader som kan stå tilkoblet når jeg kjører, men det var jo dette med å ha telefonen i bluetooth-standby ellers da... :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har prøvd å få min MSI Bluetooth USB connection til å funke med min Nokia 7650 i 3-4 måneder nå men får det bare ikke til... Uansett hva jeg gjør får jeg vite at telefonen ER connected, men jeg klarer ikke lese noe av innholdet på telefonen. Kan noen gi meg en enkel 1-2-3 guide på hvordan man setter opp dette helvete her? *er helt oppgitt* Må backe upp innholdet av telefonen fordi jeg skal bytte den. (Telefonen nekter å skru seg på når den først har gått tom for batteri!)

 

Mvh.

Thomas

Lenke til kommentar
Enkelt og greit JA.

Har ikke gjort noen veldig vitenskapelige målinger, men virker som det drar mer strøm enn å ha gprs'n aktivert.

 

Det kan ikke stemme. GPRS er vel det samme som å ringe.

 

Jeg tror ikke bluetooth bruker særlig mye batteri. Når Nokia lar oss velge at den skal stå på hele tiden, og ikke gir noen advarsler, så tror ikke jeg det er noe særlig stort batteriforbruk.

Lenke til kommentar

Det kan ikke stemme. GPRS er vel det samme som å ringe.

Jeg tror ikke det bruker særlig mye batteri. Når Nokia lar oss velge at den skal stå på hele tiden, og ikke gir noen advarsler, så tror ikke jeg det er noe særlig stort batteriforbruk.

 

 

Ja, men trekker det ikke strøm når du ringer da mener du?

 

Forøvrig var det snakk om BT her..

Lenke til kommentar

Den trekker litt strøm, men jeg ser ikke vitsen i å gå med den på for det... (spørs jo hvor ofte du lader telefonen da)

 

Noe jeg har lest om på Estato er at nokiatelefoner har påskrudd blåtann som standard, og jeg har hatt mye glede i å "bluejacke" folk som dasser rundt i byen uten å ane hva blåtann er. Faen, holder nesten på å brekke meg i latter når folk mottar visittkort (Ben Dover, Satan, Osama Bin Laden osv.), og ikke skjønner en dritt.

Bare prøv med en "scan" i tide og utide... skader jo ikke

Lenke til kommentar

Jeg som har hatt om Bluetooth på universitetet for opplyse dere litt om strømforbruket på en Bluetooth chip.......

 

NB! Disse verdiene er for en Bluetooth chip på et 600mAh bateri... Regner da IKKE med en mobiltelefon som bruker strøm til annet....

 

- Standby strøm < 0.3 mA = 3 månder

- Tale modus = 10 mA = 60 timer

- Data modus, gjennomsnitt = 6 mA (20% utnyttelse av båndbredde) = 100 timer

 

- Hold/parkert modus 60 mikroAmpere (enhet som er parret, men ikke er aktiv) = 1 års bateri levetid

 

For de som er interesert i å lese mer teknisk om Bluetooth kan dere titte på disse foilene. De er ikke faglig vankelige........

 

http://www.ifi.uio.no/inf240/Foiler/uke-10o-3x.pdf

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har bluetooth på "discoverable" på min P800 konstant, og merker ikke noe spesielt ekstra batteriforbruk ved dette. Ved og sette den på "On" dog, så skal det visstnok bruke mer batteri - men discoverable er den setting'en en helst skal bruke. Discoverable-modusen funker fint med bluetooth headset også, trenger ikke og slå på/av noe..

 

Merka mye mer batteriforbruk på min tidligere T68i når jeg aktiverte Bluetooth dog.. standby tiden datt jo ned fra ca. 300 timer til 38 timer (med fullt batteri).

Lenke til kommentar

Har noen av dere "bluejacked" noen da? (De som har vært på esato.com vet hva det er)

 

Ganske gøy egentlig :)

bluejackde selv en med nokia 7650 mens jeg satt i en kinosal :lol:

Sendte ham et bilde av en "ræv", og når jeg jeg hørte "beep, beep" så så jeg en fyr nedi der som så helt forfjamset ut. :lol:

Han skjønte absolutt ingenting. :lol:

 

Må "bluejacke" litt mer :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Jeg har min BT aktivert dagen lang og det er ikke noe særlig større strøm forbruk enn om jeg ikke har den på. Bruker kanskje litt mer strøm men ikke noe å skrike ut for. Merker ikke noe til det uansett så.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...