Gå til innhold

Forslag til "kjappe og lette" spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp. Jeg er på jakt etter diverse spill som ikke krever enormt av pcen, og som ikke krever at du blir sittende i evigheter å spille. Helst single player. Det bruke noe annet enn OpenGL siden mitt grafikkort har blitt sittende mellom stolene når Vista driveren kom ut. Dvs. at Quake3 baserte spill kan jeg se langt etter(COD2, JK: JA etc etc)

Gjerne litt retro spill. Er mye viktigere med god gameplay enn god grafikk i mine øyne.

Vil gjerne ha forslag til bittelitt "orginale" spill. Noe som har en litt annen stil enn f.eks starcraft/Red Alert(RTS spill), CS/COD/BF(FPS).

Men det må være noe jeg lett kan legge ned og save etter 30 min. Skal brukes til jobbpauser/leksepauser etc :)

Ideer noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Peggles Deluxe!

Edit: Eller Portal, som er ca. tidenes beste lille spill. Men det er ikke så avslappende siden du må faktisk tenke.

Endret av Khogn
Skrevet (endret)

Ikke SÅ "lett" hehe. Glemte å si at jeg vil ha et litt bedre spille enn ting man gjerne finner på 123spill o.l. Det skal være et skikkelig spill hehe.

Edit: Har runda Portal opp til flere ganger :p

Endret av Greblak
Skrevet

Hvis du er glad i litt stategi kan du jo kanskje prøve Heroes of Might and Magic 3. Der har du også muligheten til å lagre og spille videre når du vil :)

Så dette på spaceworld for 99kr for ikke så lenge siden, fikk veldig lyst til å spille det igjen.

Skrevet

Har Heroes V såvidt jeg vet hehe. Det er litt i den sjangeren ja, men er ikke heeeeelt min spilltype. Er litt vanskelig å beskrive men leter etter noe jeg ikke har prøvd før, eller som jeg har glemt med årene. Diablo II f.eks er nærme. Svært nærme men ikke helt. jeg blir liksom bare sittende å spille. Vanskelig å lagre midt i et oppdrag i DII :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...