KAS Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Pvp gear burde være like bra i pve som i pvp,Er sikkert mange som spiller pvp som har lust og prøve pve? Ja, og samtidig burde alle specs være like gode til pve og pvp. Og alle burde kunne heale. Og tanke. Og hvorfor ha forskjellige klasser i det hele tatt? Kanskje de som roller mage har lyst til å tanke? De skal jo ikke måtte gjøre en innsats for å bli tank.
Cpt Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Nå synes jeg folk er frekk her. Er ikke tvil om at folk må ha skills både for og PvE'e i litt høyere instancer slike så MH/BT/Sunwell, men man må også ha skills for og oppnå høye ratinger, med mindre man kjøper raitinga, men de som man kjøper den fra, må uansett være skilla. Tror også det skal litt mer til for å få høy rating i PvP, har raidet helt fra kara til BT, begynte raidingen pre-tbc, samtiding som jeg begynte og pvp'e, har alltid hatt en like stor interesse for begge delene, kanskje til og med LITT mere glad i PvP, men har bare klart og oppnå en rating nært 1900 i PvP, mens jeg har vært i BT i PvE.
M@R7!N Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Det viktigste for begge er dps meteret som de ofte poster i chat. Hmm, om du poster dpsmeter må det vel være en grunn til det, som feks at de ligger langt oppe? :O Om de gjorde det med pvpgear er det noe galt med guilden deres også Men ja, personlig har jeg støtt på mange folk i forskjellige guilder jeg har vært med i som raider med pvpgear og pvegear. Det er trist.
Stoop kid Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) Må si jeg er ganske uenig med deg på dette.Overkvalifisert til pve... hehe.. Du har raidet mye skjønner jeg. :!: Har vært på alt utenom Kil'Jaeden (sluttet å raide etter vi hadde vært på M'uru en stund) med samme guild i TBC, så etter armoryprofilen å dømme har jeg raidet (og PvPet) betraktelig mer enn deg. Problemet er at 25 mann skal få det til å fungere sammen, og at med så mange mennesker kan det fort skje feil. Mange av disse har man ikke valgt å spille med engang. Hver gang ett menneske gjør én feil, enten fordi han er ukonsentrert eller rett og slett dårlig, så wiper raidet. Mange jeg regner som de beste spillerne i guildet gjør også denne typen idiotiske feil innimellom. Selv klarte jeg til og med å bevege meg under flame wreath forrige Karazhan, selv om jeg har gjort instancen ørten ganger. På grunn av dette elementet må PvE-vanskelighetsgraden settes langt ned. Hadde man tatt den beste prestasjonen til 25 spillere hver gang, kunne de gjort så utrolig mye mer avanserte ting enn det man foreløpig kan. I arena velger man selv lagkameratene, har færre folk å spille med (så det blir mindre rot), må vite hvordan alle de andre klassene fungerer, og må samarbeide for å koordinere CC/burst. For å ta warlock som eksempel. En 0/21/40 warlock setter maksimalt opp 1 dot + curse og spammer shadowbolt på single target, og spammer Seed of Corruption i AoE encounters. En PvP warlock bruker bortimot hver eneste spell tilgjengelig (utenom curse of doom/recklessness, void shatter), og må velge mellom et hav a muligheter som CC/burst/debuffing/spredd skade/kiting. Endret 20. august 2008 av Quicko
xTep Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Når tanken er den klassen som har desidert mest utbytte av pvp gear til pve rollen sin (resilience for å bli crit immune, høy armor og mye stamina) så kan du leve med at healeren har 70 regen while casting in combat Har 170mp5 while casting med MotW i mitt PvP gear. PvP gear er OK for feral tanking, PvE gear er klart bedre. Dette kan du ikke sammenligne. Å få pvp utstyr (både arena point og honor) kan du gjøre sammen med en kamerat hvor ingen av dere trenger å engang gjøre en innsats. Ja, du får litt mindre arena poeng av å tape ti kamper hver uke, men who cares? Pve gear derimot (på det nivået du nevner) krever en godt samkjørt gruppe på 25 mann hvor alle er godt geara, og du er svinheldig med dropsa. Nja, jeg spilte fire mage, og det var ikke mye som krevdes nei. Lå stort sett på 1-5. plass på meteret gjennom SSC / TK. Vanvittig mange som ikke hadde spesielt mye peiling, Vashj gikk fortsatt ned første kvelden med tries og Kael etter et par kvelder. Det føles 10x mer krevende å spille arena på 18-1900 rating enn det var å spille mage gjennom T5 content iallefall. Tidlig T6 var (er) jo en vits og. På farmraids kunne jeg fint sitte og spise mens vi raidet, prøv å gjøre det i en arena match. Kan godt si at PvP gear er "bare å tape 10 matcher i uken så får du lolollol imba gear, men etter hvor lenge? La oss si at du ikke gjør en innsats i det hele tatt som du sier, og har 1300 rating i 2v2. Det er 228 poeng per uke. Fullt arena sett for en caster er ca 13500 poeng. 13500 / 228 poeng = ~59 uker. Pluss at du ikke har rating reqs. Da tror jeg du har bedre sjangs i en raid guild for å si det sånn. Nå er det slik at guilds er for tiden desperate etter folk og spesielt healers kan være helt retarded og fortsatt komme inn i guilds som er desperate etter å cleare T6 content så fort som mulig. Tanket HC SP med en resto shammy med 2,2k healing som failet og vi wipet på 1ste boss pga han stod i noe greier han ikke burde stått i . Så sa han at han ikke orket å spille med noobs. Fikk en inn en holy priest med 1300 healing, ikke et wipe gjennom hele greien.
Xanitra Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 enig med trådstarter til dels. Men pre expansion var det ikke så stor forskjell på pvp gear og pve gear, som det er nå. Enter resilience, å hele greia ble snudd på hodet. Arena kom, som er en egen dedikert pvp greie, ja.. det hele sier seg selv. Men hvem vet. Det kommer en ny expansion nå.. å Warhammer Online er rett rundt hjørnet. Vi har mye å glede oss til, tross alt.
Black&White Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg liker idèen med å gjøre pvp gear ubrukelig i pvp, eller mindre brukelig, men hvordan skal det la seg gjennomføres i praksis? Mindre hit å spellhit eller noe sånt. Da får vi bare folk som klager på resists i pvp osv. Det lar seg ikke gjøre på en enkel måte å gimpe pvp gearet sånn at det ikke funker i pve. Det eneste som jeg kan komme på er zone restrictions på gear, men det blir vel litt feil.. At du ikke kan equippe pvp gear i en pve instance. eller noe sånt. Blir vel bare for dumt, så noen må komme opp med en gjennomførbar ide å viderformidle den til blizz. Uten at jeg tror de kommer til å gjøre noe som helst med det.. Verdt et forsøk, eller bare håp på endringer i wotlk.
Skugga Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Skulle ønske folk ikke var så befengt med sinne, sjalusi og irritasjon, jeg.
Gakks Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Har 170mp5 while casting med MotW i mitt PvP gear. PvP gear er OK for feral tanking, PvE gear er klart bedre. PvP gear har langt mindre regen enn tilsvarende PvE gear. Mens feral druids trenger "bare" høy hp og høy armor så er jo de overgearet for heroics. PvE gear er også bedre for enn resto druid enn hva PvP gear er i en PvE situasjon som en heroic er. Skjønner ikke helt hva som er argumentet ditt... PvP gear er jo også ok for lette heroics som slave pens, men PvE gear er klart bedre. Nja, jeg spilte fire mage, og det var ikke mye som krevdes nei. Lå stort sett på 1-5. plass på meteret gjennom SSC / TK. Vanvittig mange som ikke hadde spesielt mye peiling, Vashj gikk fortsatt ned første kvelden med tries og Kael etter et par kvelder. Det føles 10x mer krevende å spille arena på 18-1900 rating enn det var å spille mage gjennom T5 content iallefall. Tidlig T6 var (er) jo en vits og. På farmraids kunne jeg fint sitte og spise mens vi raidet, prøv å gjøre det i en arena match. Høres ut som du har prøvd det etter alle nerfene. Skal ikke jeg si noe om forskjellen eller hva det kreves i innsats mellom arena og PvP. Men du kan da glatt spise mens man gjør battlegrounds og så fokusere i arena, akkurat som man kan slacke litt på trashmobs og fokusere under en bossfight i PvE. Nok en gang skjønner jeg ikke helt hva du argumenterer for. Kan godt si at PvP gear er "bare å tape 10 matcher i uken så får du lolollol imba gear, men etter hvor lenge? La oss si at du ikke gjør en innsats i det hele tatt som du sier, og har 1300 rating i 2v2. Det er 228 poeng per uke. Fullt arena sett for en caster er ca 13500 poeng. 13500 / 228 poeng = ~59 uker. Pluss at du ikke har rating reqs. Da tror jeg du har bedre sjangs i en raid guild for å si det sånn. Nå er det slik at guilds er for tiden desperate etter folk og spesielt healers kan være helt retarded og fortsatt komme inn i guilds som er desperate etter å cleare T6 content så fort som mulig. Om man er casual så er det vel helt greit å vente så lenge. Dette krever minimalt med ressurser (som gull), tid og koordinasjon å få til i PvP. Skal man gjøre det sammei PvE vil det jo koste mer gull i repair, mer tid nedlagt og mye mer koordinasjon behøves... Tanket HC SP med en resto shammy med 2,2k healing som failet og vi wipet på 1ste boss pga han stod i noe greier han ikke burde stått i . Så sa han at han ikke orket å spille med noobs. Fikk en inn en holy priest med 1300 healing, ikke et wipe gjennom hele greien. Første boss i Slave Pens slenger bare ut noen totems som jeg som tank pleier å ta ned...
Leoron Skrevet 20. august 2008 Forfatter Skrevet 20. august 2008 Skulle ønske folk ikke var så befengt med sinne, sjalusi og irritasjon, jeg. Tror ikke noen blir sinna her =) Et forum er jo til for å diskutere meninger og argumentere for de på en voksen måte. Synes ikke noen har skilt seg ut på en negativ måte til nå i denne tråden. Alle må jo få lov til å ha sine meninger.
Lightningwolf Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Kunnskap kan alle lese seg til. Reflekser er noe som mange aldri lærerSå man er født den perfekte PvPer da?
Zepticon Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Kunnskap kan alle lese seg til. Reflekser er noe som mange aldri lærerSå man er født den perfekte PvPer da? ja
Cpt Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Gakks har tydeligvis ikke peiling, man må¨være raskere i reaksjonene i PvP enn i PvE, ferdig med det. PvE er skillbasert, men det er mot slutten man trenger og være pro, altså rundt i BT, men før det er det forholdsvis lett. Grunnen til at det skal mer skills til for å være god i arena, er at ting er unscripted, og man har ingen addoner som kan sammenlignes med f.eks bossmod, som forklarer deg hva du skal gjøre osv osv. En ting PvE har til felles med PvP, er at man må ha en viss bakgrunnsinfo om det du møter, i PvP burde du kunne de forskjellige classenes abilityer, vite når motstanderen blir og bruke dem, vite hva du skal gjøre for å stoppe dem, være rask med å trykke, bevege seg smart. Samme i PvP, du må vite om bossene, vite hvordan trashen fungerer o.l.
Leoron Skrevet 20. august 2008 Forfatter Skrevet 20. august 2008 Gakks har tydeligvis ikke peiling, man må¨være raskere i reaksjonene i PvP enn i PvE, ferdig med det. PvE er skillbasert, men det er mot slutten man trenger og være pro, altså rundt i BT, men før det er det forholdsvis lett. Grunnen til at det skal mer skills til for å være god i arena, er at ting er unscripted, og man har ingen addoner som kan sammenlignes med f.eks bossmod, som forklarer deg hva du skal gjøre osv osv. En ting PvE har til felles med PvP, er at man må ha en viss bakgrunnsinfo om det du møter, i PvP burde du kunne de forskjellige classenes abilityer, vite når motstanderen blir og bruke dem, vite hva du skal gjøre for å stoppe dem, være rask med å trykke, bevege seg smart. Samme i PvP, du må vite om bossene, vite hvordan trashen fungerer o.l. Fornuftig svar. Poenget mitt fra starten var at det er værre å se på en person med s2/s3 om han faktisk kan spille, enn når man får inn en person med t5/t6 gear. Det finnes jo ebayere selvfølgelig, men den muligheten vil jo alltid være der. pvp eller pve gear. Man trenger en dps og tar inn det man får. Man regner med at ihvertfall vengeful viser at du har litt skill. Men alt for ofte har personen ikke peil i det hele tatt. Det som skjer er at resten av gruppa kaster bort tiden på en nabb i pvp gear. Derfor ville jeg at pvp gear skal brukes til pvp og pve gear til pve.
Cpt Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Skjønner godt hva du mener Beerlover, utrolig mange PvP'ere som har kjøpt rating, og som bare leecher/taper seg til arena og honor gear, og ødelegger for diverse spillere.
Stoop kid Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) Fornuftig svar.Poenget mitt fra starten var at det er værre å se på en person med s2/s3 om han faktisk kan spille, enn når man får inn en person med t5/t6 gear. S2 er som regel "styr unna", fordi det ikke betyr noe. Man kan ha fullt s2-gear uten å ha vært i arena en eneste gang, selv uten å ha klart å drepe en eneste spiller i BGs. Sistnevnte argument kan brukes om s3 også, utenom våpen. Hvorfor skal dette bety at PvP gear burde gjøres ubrukelig i PvE? Ville du tatt med en questgeared spiller fordi han har "pve-et" i questene som leder opp til 70? Endret 20. august 2008 av Quicko
Gakks Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Gakks har tydeligvis ikke peiling, man må¨være raskere i reaksjonene i PvP enn i PvE, ferdig med det. PvE er skillbasert, men det er mot slutten man trenger og være pro, altså rundt i BT, men før det er det forholdsvis lett. Grunnen til at det skal mer skills til for å være god i arena, er at ting er unscripted, og man har ingen addoner som kan sammenlignes med f.eks bossmod, som forklarer deg hva du skal gjøre osv osv. En ting PvE har til felles med PvP, er at man må ha en viss bakgrunnsinfo om det du møter, i PvP burde du kunne de forskjellige classenes abilityer, vite når motstanderen blir og bruke dem, vite hva du skal gjøre for å stoppe dem, være rask med å trykke, bevege seg smart. Samme i PvP, du må vite om bossene, vite hvordan trashen fungerer o.l. Du er mer enn velkommen til å lage en character på hordesiden på Dragonblight EU og vurdere min spillemåte. Jeg har hovedsaklig gjort PvE gjennom mine år i WoW med klasser som prest og warrior så reaksjoner trenger jeg såklart ikke. Hva med å faktisk prøve å virke som du er over 14 og komme med argumenter i stedet for å påstå ting du ikke har noen muligheter for å vite noe om?
PSV Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) enig med trådstarter til dels. Men pre expansion var det ikke så stor forskjell på pvp gear og pve gear, som det er nå. Enter resilience, å hele greia ble snudd på hodet. Arena kom, som er en egen dedikert pvp greie, ja.. det hele sier seg selv. PVP gearet før expansion sugde hardt. Hadde vel tier2 kvalitet eller noe slikt. Jeg gikk iallefall 90-0 (selvfølgelig overdrivelse, men jeg endte ofte opp med 0 deaths) i WSG med min paladin på den tiden på grunn av at jeg var sykt overgearet for så og si alle pugs vi møtte. (Hadde AQ40-kvalitet gear cirka.) Eneste som var bra fra PVP, var Rank14 våpenene, og hadde man dedikasjonen til å få tak i de, så kunne man raidet Naxxramas på samme tiden og fått fullt kit. Her er et eksempel på en (som forøvrig hadde rank 7/8/10 gear, meste jeg hadde klart om jeg ikke hadde raidet) som rett og slett ikke hadde mulighet til å komme seg unna, her tar jeg 70% av hpen hans i en ''swing'', uten Berserker, Blessing of Might og Sanctity Aura: PVP gearet før buffen gidder jeg ikke snakke om engang, helt fullstendig latterlig, og at noen gadd PVPe på den tiden forstår iallefall ikke jeg. Endret 20. august 2008 av PSV
Cpt Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Gakks har tydeligvis ikke peiling, man må¨være raskere i reaksjonene i PvP enn i PvE, ferdig med det. PvE er skillbasert, men det er mot slutten man trenger og være pro, altså rundt i BT, men før det er det forholdsvis lett. Grunnen til at det skal mer skills til for å være god i arena, er at ting er unscripted, og man har ingen addoner som kan sammenlignes med f.eks bossmod, som forklarer deg hva du skal gjøre osv osv. En ting PvE har til felles med PvP, er at man må ha en viss bakgrunnsinfo om det du møter, i PvP burde du kunne de forskjellige classenes abilityer, vite når motstanderen blir og bruke dem, vite hva du skal gjøre for å stoppe dem, være rask med å trykke, bevege seg smart. Samme i PvP, du må vite om bossene, vite hvordan trashen fungerer o.l. Du er mer enn velkommen til å lage en character på hordesiden på Dragonblight EU og vurdere min spillemåte. Jeg har hovedsaklig gjort PvE gjennom mine år i WoW med klasser som prest og warrior så reaksjoner trenger jeg såklart ikke. Hva med å faktisk prøve å virke som du er over 14 og komme med argumenter i stedet for å påstå ting du ikke har noen muligheter for å vite noe om? Vet ikke hvem som virker som en fjortenåring uten argumenter hær, han som flamer uten å ha lest igjennom postene ordentlig, eller han som prøver og forklare på en ordentlig måte til de som ikke skjønner at ordentlig PvP krever like mye skills, om ikke LITT mer enn PvE. Jeg har da spilt i 3 år. Iløpet av disse 3 årene har jeg PvPet veldig mye, og Raidet veldig mye, har experience fra alle old school instancene, samt fra kara til BT i TBC. Har spilt healer, dps warrior/PvP warrior/rogue i både PvP og PvE og nå holder jeg på med en mage. Vist man faktisk forstår seg på spillet skjønner man at en person med 1900 rating og oppover har skills, og det må skills til for å klare og oppnå dette, akkurat som man må være skillet i PvE for og klare og raide de vanskeligste raiding instancene. Poenget mitt er at du mener på at PvE er vanskeligere enn PvP, klart, PvP kan være lettere vist man bare spiller mot noober, men skilla spillere mot hverandre er vanskelig. Så, PvP er like skillsbasert, om ikke litt mer, enn PvE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå