Gå til innhold

Tour de France 2009


kterjesen

Anbefalte innlegg

Det skal slås hardt ned på når de blir tatt, ikke sette fokus på doping hver gang det skjer noe stort. Blir de tatt, så skal de aldri få sykle i de store tre ukers rittene noen gang. Og kanskje gå så langt etterhvert at hvis det blir tatt ryttere fra samme land flere ganger, rett og slett straffe landet generelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hehe. Nå kjenner jo ikke eg dine kompiser Wh1te. Og frankly: Hva de sier bryr meg lite, om de så er på Nasjonalt nivå. Vi snakker media, og store personligheter og antidoping byråene. De har vel lite å utsette på Bolt så vidt eg har registrert? Det vil jo ALLTID være noe når en person er best. Bjørndalen, Dæhlie osv osv. Men det blir jo en del OT i denne tråden.

 

Du beviser jo nettopp hvorfor det kan være en tanke å høre på mine nevnte kompiser. I friidrettsmiljøet er det naturligvis snakk om internasjonale utøvere. De hører mer om det enn vi fordi de er i miljøet selv. Uansett,

 

http://www.nydailynews.com/sports/2008olym...needs_to_b.html

 

Men ja, nå ble det mye OT.

 

krissttian: Det er grunn til å være skeptisk til Contador. Det han gjør er ikke bare stort, det er på grensen (og kanskje over) til å være umenneskelig. Jeg lar selvsagt tvilen komme ham til gode, han er tross alt aldri tatt, men jeg er ikke naiv.

Lenke til kommentar

Blir nok ingen poeng på hushovd idag. Sannsynligvis et brudd som tar disse. Det samme vil jeg tippe om etappeseieren. Er nok ingen sammenlagtfavoritter som gidder å angripe den korte bakken idag. Det er selvsagt mulig at det blir satt litt høy fart oppover den siste bakken for å slite folk litt ekstra ut før morgendagen.

 

Ingen gjør det med Bolt? Han har ikke akkurat en høy stjerne hos kompisene mine som driver friidrett på nasjonalt nivå. De sier at mange er veldig skeptiske til ham, noe som er forståelig ettersom det visstnok jobber hele 0 personer i det jamaicanske antidopingforbundet.

Som med sykkelsporten vet de fleste som er litt inne i friidretten at de fleste som har gjort det stort i friidrett har tatt noe i løpet av karrieren sin. At jamaica nå nesten dominerer sprint-øvelsene helt, er også en del skeptisk til. Bolt får nok i større grad gjøre som han vil og nå, nå som han er blitt superstjernen og trekkplasteret for friidrett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tar jeg feil, eller løp(er) ikke du aktivt?

 

For Hushovd sin del er jeg livredd at han mister trøya på Champs. Plutselig får vi en "Æ TRÅKKA UD AV PEDALEN". Touren har gått altfor smertefritt til nå for ham.

Lenke til kommentar
Det er greit at det er en generell skepsis til Contador, men de største personene innen sykling må nå holde kjeft om doping.

 

De må selvsagt gjøre det stikk motsatte. Veldig positivt at det stilles spørsmålstegn ved overmenneskelige prestasjoner. Jeg synes det er overraskende mange sykkelfans med holdninger som "det vi ikke vet, har vi ikke vondt av".

 

De som bestemmer hvem som det skal tas prøver av kan ta seg av jobben med å stille spørsmålstegn(blandt sine egne), ta prøver, komme tilbake med resultat:) Synes det er viktig jeg og prøve å holde dopingen på sidelinjen og heller kose seg med sporten, og det vi ikke vet, det vet vi ikke...

Men jeg skjønner ikke helt hva du egentlig mener og vil frem til med "det vi ikke vet,...."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

En av de nyeste formene for EPO forsvinner visstnok ut av systemet etter 24 timer. Ergo skal en rytter som bruker det være temmelig uheldig hvis han blir tatt.

 

Det jeg mener med det er holdningen mange fans har. Alle ryttere er selvsagt uskyldige til det motsatte er bevist, men vi må få lov å stille spørsmål til ryttere som Contador for eksempel. Armstrong ble hele tiden følgt (og testet) med argusøyne, han klarte seg fint. Ser ikke problemet.

Lenke til kommentar

Bare det at de nå lagrer blodverdiene på løperne gjør jo at det er svært mye vanskeligere å jukse innen sykling nå, og personer som Contador og Armstrong har jeg vanskelig for å så hvordan de skulle klare å få til å dope seg uten å bli tatt med dagens metoder.

Da er det i såfall et helt nytt designdop som de ikke klarer å spore, men helt ærlig har jeg faktisk mine tvil til at flere av syklistene i årest felt i TDF er dopa.

Sett mot tidligere år er det gått tregre og folka i feltet ser klart mer slitne ut.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg antar at de som doper seg - la oss håpe det ikke gjelder noen i årets Tour-felt - gjør det under sesongoppkjøringen. Det er ikke så mye testing da i forhold til under sesong. Det var jo nettopp dette Rasmussen antakeligvis gjorde. Han dopet seg og oppga feil adresse ettersom dopet enda kunne oppdages. Han ble jo heller aldri tatt, sånn sett.

Lenke til kommentar

Armstrong har jo blitt testet helt siden han annonserte at han skulle gjøre comeback. Dopingjegerne har jo vært etter han helt siden 2000.

 

Eneste de har funnet i kroppen hans, så vidt jeg vet er noe høyere testosteron enn andre utdøvere, men igjen. så får jo Armstrong testosteron sprøytet iseg på grunn av at han mangler testikker eller hva det enn nå er. Leste om dette for en god stund siden. Og han fjernet vell ballene når han hadde kreft om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
En av de nyeste formene for EPO forsvinner visstnok ut av systemet etter 24 timer. Ergo skal en rytter som bruker det være temmelig uheldig hvis han blir tatt.

 

Det jeg mener med det er holdningen mange fans har. Alle ryttere er selvsagt uskyldige til det motsatte er bevist, men vi må få lov å stille spørsmål til ryttere som Contador for eksempel. Armstrong ble hele tiden følgt (og testet) med argusøyne, han klarte seg fint. Ser ikke problemet.

 

Kilde? det må jo være en måte å finne ut av det på da...blodverdiene må jo endre seg uansett?

 

Men hvilken annen holdning kan vi ha? er jo kjipt å måtte tro at alle er dopet når de presterer? Still spørsmål, men du så irriterende det kan være av og til, også fordi mange sier at "han og han er dopet", altså, stiller ikke bare spørsmål... Dessuten har Contador vært god i flere år, og han har bygget seg opp for hvert år som har gått...

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

For meg så ser det ut som all den jobben mot doping har bare vært til skade for sporten nesten. (Mener jo selvfølgelig ikke at det har vært til skade for sporten) Hvis en presterer bedre enn de andre, så skriker man bare DOPING med en gang. Det er viktig at de innen sykkel ikke skal fokusere på sånt, og heller sitte og nyte å se hva Contador gjør. En helt utrolig prestasjon det han gjør.

 

Ha en fin avslutning på Tour de France :thumbup:

Endret av krissttian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kilde? det må jo være en måte å finne ut av det på da...blodverdiene må jo endre seg uansett?

 

Akkurat det om den nyeste versjonen av EPO hørte jeg av en friidrettstrener som tidligere hadde norgesrekorder hvis jeg ikke husker feil. Kan dessverre ikke etternavnet hans. Og hva "old school" EPO angår:

 

Noe av grunnen til at Kohl har sluppet unna så mange tester er at deteksjonsvinduet, altså den tiden man kan oppdage doping, er veldig kort når det gjelder EPO. Etter at man har satt den siste injeksjonen vil man bare teste positivt de tre-fire første dagene, mens virkningen av stoffet kan vare i opptil en måned

 

Kohl har som kjent uttalt at han var dopet under 50% av testene som ble foretatt på ham, og slapp unna alle utenom èn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvem er det som roper doper til alle som gjør det bra i Touren? Du trenger ikke overdrive. Når Contador setter klatrerekord, en rekord som flere ganger tidligere har blitt satt av ryttere som det tøt dop ut ørene på, så er det klart noen løfter et øyenbryn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...