Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den mest sexy dialekten!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eneste som jeg kommer på er verre er vel sognamål...grøss. Foretrekker at Tone Damli Aaberge holder kjeft!

Vil ikkje seie at ho Tone er noko særleg representativ for sognamålet. Eg tykkjer ho snakkar meir likt meg (nordfjorddialekt), enn det ho gjer det eg forbinder med sognamål.

det syns jeg også, men kan ha litt med at hun har bodd på sandane også en stund? :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eneste som jeg kommer på er verre er vel sognamål...grøss. Foretrekker at Tone Damli Aaberge holder kjeft!

Vil ikkje seie at ho Tone er noko særleg representativ for sognamålet. Eg tykkjer ho snakkar meir likt meg (nordfjorddialekt), enn det ho gjer det eg forbinder med sognamål.

det syns jeg også, men kan ha litt med at hun har bodd på sandane også en stund? :p

NABS

Skrevet

Brei sunnmørsk og slike de prater i Nord-Fron. (hva heter den dialekten egentlig?) :wee:

Åååå Vinstrakarer. GIMME!

Erfaring sier at de fleste kvinner elsker bergensdialekten. De fleste, altså de som ikke bor i Bergen.

:nei:

Skrevet

Til dere som sier Stavangerdialekta er sexy: FEIL! Studerer i Stavanger selv - hater dialekta xD (Løye, ditta, adle, sant (det sier de HELE tia), nøben, eg, tykkjer)

Det er vel lettere for meg å sette opp en turn-off liste:

- Fintrønder (Osloenser + trønder = krøll)

- Breitrønder

- "Barbie"dialekt - Oslo og omegn (Linni Meister for å overdrive)

- Stavanger

- Meste av vestlandet (moderasjon selvfølgelig, men helt umulig å forstå hva noen sier)

- Hedmarking (pingledialekt)

Turn on dialekter:

- Norlenning

- Trønder

- Til en viss grad bergenser

- Det fins vel noen bra versjoner på sørlandet, men er ikke så kjent

Jaja, det var vel det jeg hadde å si en tidlig torsdags morgen ;)

Skrevet (endret)
Brei sunnmørsk

Årre du heitande d! ;)

Til dere som sier Stavangerdialekta er sexy: FEIL! Studerer i Stavanger selv - hater dialekta xD

Feil? Det er jo, tross alt, svært subjektivt hva som er "sexy" eller ikke.

Endret av Slimda
Skrevet
Brei sunnmørsk

Årre du heitande d! ;)

Blir mo i knærne av sånt :p

Jaggu glad jeg bor på sunnmørskanten så jeg får høre den nå og da.

Burde komme deg til Oslo neste helg da. Hørte rykter om sunnmørsinvasjon av Oslos gater grunnet en eller annen fotballkamp. :p

Skrevet
Brei sunnmørsk

Årre du heitande d! ;)

Blir mo i knærne av sånt :p

Jaggu glad jeg bor på sunnmørskanten så jeg får høre den nå og da.

Burde komme deg til Oslo neste helg da. Hørte rykter om sunnmørsinvasjon av Oslos gater grunnet en eller annen fotballkamp. :p

Å ja, skulle ønske jeg hadde billetter til den kampen :!:

Skrevet
Fin dame med skikkelig sørlandsdialekt er glimrende bonus :yes:

:yes:

• 3 uker senere...
Skrevet
Tror jeg liker nordlenning best

Må si jeg føler jeg blir agressiv av å høre på trøndere for lenge

Vær glad for at du ikke går på skolen min, der har vi en matematikk lærer som er trønder :p

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...