Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke nett på en pc, men fungerer på en annen


Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk..

 

 

Jeg har nettopp formatert den stasjonære pcn. Og installert alt av drivere og alt fungerer som det skal utenom at jeg ikke får nett. Nettverkstikoblingen er laget og kabelen er satt inn i pcn og lyser oransjt(eller åssen man skriver det) og grønn/gult. Jeg mottar rundt 100 pakker før det stopper og jeg får ikke fler pakker.. Så vet ikke hva problemet kan være, har restartet routeren og modemet, fungerte ikke. Sjekka ipv4 instillingene de mottar automatisk ip og automatisk dns..

 

Men jeg sitter med en annen pc, på det samme nettverket så kan jo ikke være routeren sin feil?

 

Håper det er noen som har vært borti detter før eller vet litt om det =)

 

 

Mvh

Ole A.H

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo godtfolk..

 

 

Jeg har nettopp formatert den stasjonære pcn. Og installert alt av drivere og alt fungerer som det skal utenom at jeg ikke får nett. Nettverkstikoblingen er laget og kabelen er satt inn i pcn og lyser oransjt(eller åssen man skriver det) og grønn/gult. Jeg mottar rundt 100 pakker før det stopper og jeg får ikke fler pakker.. Så vet ikke hva problemet kan være, har restartet routeren og modemet, fungerte ikke. Sjekka ipv4 instillingene de mottar automatisk ip og automatisk dns..

 

Men jeg sitter med en annen pc, på det samme nettverket så kan jo ikke være routeren sin feil?

 

Håper det er noen som har vært borti detter før eller vet litt om det =)

 

 

Mvh

Ole A.H

 

Ser at du har sjekket ip instillingene og at disse er riktige. Har du også sjekket at den mottar en ip adresse fra routeren da ?

Har hatt samme problem tidligere og veldig ofte har ikke PC en mottatt noen ip adresse, men bruker en default adresse i feil subnett.

Lenke til kommentar
Når jeg tar ipconfig så kommer:

 

IP: 192.168.62.**

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Standard gateway: ip adressen til routeren

DNS.Suffix: Tomt felt

 

Og jeg har tilgang til å komme meg inn på routeren

 

Om du kommer deg inn på routeren så virker PC'en som den skal. Muligens DNS problem

Hvilken DNS server kommer opp ved ipconfig /all ?

Lenke til kommentar
Får ikke opp noe som ligner dns server

 

vil det si at du i ipconfig /all ikke får opp en ip adresse i det hele tatt i feltet for DNS-servere ?

Normalt vil routeren være satt opp med ip-adressene til DNS-serverne og da skal det virke om du får opp adressen til routeren i det feltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...