Gå til innhold

Hvordan tjene penger til epic mount(Lvl 55)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva slags evneveike personer kjøper zhrevra leather for 400 til 600 gull? Uff.

Må være feil. de dropper jo massevis i barrens. selger for toppen 50 sølv pr stk

Nei, det er ikke feil, jeg tjente mye gull på disse. De dropper kun fra Barrens og ble brukt til flere outlands-leatherworking items.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleide selv å selge Zhevra Leather for 40-50g per stack når TBC var nytt, ganske lette penger, spesielt for en low-level.

Skrevet (endret)

Må huske at AH-prisen varierer helt villt fra server til server, AH er basert på etterspørsel og tilgang.

Jeg sleit jævlig med penger på min nye char, hadde vel 3G på lvl 36. Knapt råd til å kjøpe skills og slikt.

Så jeg droppa Engineering, og starta skinning/mining istedet. Litt pes å ta igjen skinninga så man kan levele i området man quester (må finne lowlevel-dyr som fortsatt gir level hele tiden), men når både mining og skinning er oppe så du miner og skinner der du quester går det jo av seg selv. Tjente vel 200G den første uka, sist uke nå har jeg knapt spilt.

Legger bare ALT jeg gathererer ut på AH, sjekker prisen på en 20-stack først. Stoler ikke blindt på auctioneer, den gir stort sett feil buyout selv om man akkurat har scannet AH.

Selv "drit" som bare er verdt 50S pr stack. Får tross alt mere igjen da enn å selge til vendor for 5S. Plutselig har du 20-30 auksjoner på gang til enhver tid og mailene bare tikker inn. Veldig mange vil ha forskjellige typer skins tydeligvis. Og mining-greiene selges også kjapt unna for folk som powerleveler Engineering og blacksmithing uten å ha mining selv. Sjekk prisen på 20-stack først, så legg ut din 20-stack til noen få sølv under. Men ikke underby helt sinssykt, da ødelegger du hele prismarkedet for andre som vil selge, siden prisene blir pressa lavere og lavere da.

Endret av Bytex
Skrevet

Trådstarter spør om råd til å tjene penger til epic flying så han har nok i det han dinger 60. For meg virker det ikke mer enn logisk at de som svarer i tråden kan prøve å hjelpe med det han spør om, og når han i tilleg spesifikt spør om å ikke få en masse råd om å vente til han er høyere level får han en masse retardsvar om å "OMFG FARME HUMANOIDS I NAGRAND!!!!11!", at han ikke trenger epic mount, lettere å tjene penger i høyere level osv osv.

Når du er i butikken og spør hvor mye appelsinene koster forventer du ikke at kassadama sier hvor mye eplene koster, og/eller legger ut om hvor jævlig mye bedre eplene er.

Jeg kan godt forstå at han vil ha epic i level 60. Jeg har hatt epic på alle mine chars med en gang jeg dinget 60, det er en del av spillet for meg at jeg setter mål for hva jeg vil oppnå når jeg levler. Jeg spiller for min egen glede uavhengig hva andre skulle mene er best og mest effektivt.

Ontopic foreslår jeg å levle mining (skinning 1-300 er det ikke mye penger i). Skaff deg en sånn fin addon som viser spawnpoints på kartet og lag deg ei rute når du miner forskjellige zones. Levle mining til du kan mine Mithril (tror det er 200 eller noe) og hold øye med trackeren på minimapen når du cruiser rundt og quester.

En annen viktig inntektskilde er det du plukker opp fra mobs. Aldri vendor hvite/grønne items, massevis av crafting reagents som brukes til å levle professions selger for mye penger, og våpen eller armor kan ofte interesere twinks.

Skrevet (endret)
Trådstarter spør om råd til å tjene penger til epic flying så han har nok i det han dinger 60. For meg virker det ikke mer enn logisk at de som svarer i tråden kan prøve å hjelpe med det han spør om, og når han i tilleg spesifikt spør om å ikke få en masse råd om å vente til han er høyere level får han en masse retardsvar om å "OMFG FARME HUMANOIDS I NAGRAND!!!!11!", at han ikke trenger epic mount, lettere å tjene penger i høyere level osv osv.

kjapp info til deg, man kan dra til outland i lv 58. og ja, det er humanoids i den første sonen, som dropper Netherweave Cloth . ingen har skrevet noe om nagrand, så før du braser ut og dummer deg ut, burde du lese over postene en gang til.

Endret av Christeven
Skrevet

kjapp info til deg, man kan dra til outland i lv 58. og ja, det er humanoids i den første sonen, som dropper Netherweave Cloth . ingen har skrevet noe om nagrand, så før du braser ut og dummer deg ut, burde du lese over postene en gang til.

Var disse jeg siktet til.
Skrevet (endret)

hvor mye kan man rekne med og tjene i outland fra 58-60?

har rundt 300g nå og er lvl 52, og håper eg får råd til epic mount på 60 :p

er vell rundt 600 det koster fremdeles? eller var det 540?

Endret av Skogslik
Skrevet (endret)

Søkte og fant en post fra januar i år som sa 560G totalt hvis du er exalted med byen du kjøper mounten i. Småpenger, før kosta det nesten 1000.

Men du kan jo få gratis mount fra battlegrounds også, hvis du gidder å få nok marks. Tror det er 20 marks fra hver BG.

Endret av Bytex
Skrevet

Jeg hadde en Shaman som var spillt opp til lvl54, faktisk den første karakteren jeg hadde. Denne spillte jeg ikke på og hadde levelet 2 opp til lvl70 etterpå.

Børstet støvet av shamanen(fremdeles lvl54). hadde da ca 10g og med skinning og leatherworking lvl300. Droppet leatherworking og levlet opp mining, for deretter å queste og mine/skinne og solgte allt på AH.

Da jeg dinga lvl60 hadde jeg mer enn nok penger til å kjøpe alle de nye skillsa + epic mount.

Så hvis man fra lvl1 starter med skinning og Mining vil man på lvl60 ha en drøss med penger hvis allt selges på AH.

Vær også nøktern med å kjøpe gear, det er kun når man kommer til lvl70 at det er noen vits i å bruke penger på å kjøpe gear.

Skrevet
Vær også nøktern med å kjøpe gear, det er kun når man kommer til lvl70 at det er noen vits i å bruke penger på å kjøpe gear.

Ja, det glemte jeg å si. Aldri gå i AH når du levler og i tilleg prøver å tjene penger :p Fristelsen er for stor og du merker sjeldent noen forskjell uansett.

Skrevet (endret)

Ja, det glemte jeg å si. Aldri gå i AH når du levler og i tilleg prøver å tjene penger :p Fristelsen er for stor og du merker sjeldent noen forskjell uansett.

Jeg bruker gjerne 4 gull i ny og ne fremfor å slå som en våt sokk.

Hvis du ikke merker forskjell må du slutte å kjøpe "of the boar"- items :p

Endret av StorPeder
Skrevet

Grunnet stor tilgang til penger kjøper jeg nye items ca vær level jeg, merker merksnodig lite til det nye gearet men penger har jeg og penger brukes fort som svin.

Skrevet (endret)

Husk nå bare at du trenger 560G til epic mounten. Ikke kjøp wands til 40G som gir +1 extra int og 1.5 DPS mere.

Stort sett alt som ligger på AH er jo questloot. Mao kan du få det selv, helt gratis, ved å dra ræva gjennom en instance eller to.

Endret av Bytex
Skrevet

Brukte 415G ca på epic mounten min i sin tid og da kjøpte jeg store deler av tingene gjennom AH. Pengene tjente jeg lett ved å kjøpe meg de største baggene i spillet og samle med meg all rask som ble droppet fra level 1 til 60 og solgte det meste til vendor. Instant penger.

Sitter nå med skarva 350G og har ikke solgt en pelleskvett på AH, bare solgt junk til vendor. Går man inn for det kan man med letthet tjene seg opp til en epic på dagen, flying epic på en ukes tid, kanskje 2 hvis man slakker litt.

Penger er sinsvakt lett å få tak i bare man husker at grå items er penger de og :)

Skrevet

Forandre dog ikke det faktum at penger er veldig lett å få tak i bare man tenker litt fremover i spillet. Kjøp de største sekkene i spillet, samle sammen alt rasket som dropper (shift-RClick alle mobsene du dreper), selg grått/hvit til vendor og grønt på AH.

Om du gjør dette fra level 1 til 60 og i tilegg bruker minimalt med penger og kun skor deg på drops fra instancer så er de 500-600G til epic mount en enkel barriere i spillet.

Skrevet

Sant, burde kanskje sagt største sekken du har råd til, men den lille 26 slots baggen du starter med er nok til å få fart i svingene.

Da jeg startet på ny server hadde jeg 1g allerede på level 11 mener jeg det var. Investerte i en litt større sekk og tjente rask inn den summen.

Da jeg var level 20 hadde jeg 50G i potta. Litt instance running og da men og mye vendor salg.

Hadde jeg trenet profession samtidig som f.eks skinning/mining hadde jeg nok had en drøss med penger mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...