Gå til innhold

Gjør om ditt Grafikk Kort til Nvidia PhysX (Nytt), Gjelder Geforce 8,9,200 Serien

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nei må ha identisk GPU.

Driveren her er fortsatt veldig ustabil virker det som, har hatt en del kræsj som jeg aldri har opplevd før. Uansett PhysX tror jeg går mot døden etterhvert med tanke på Euphoria.

Finnes det en liste over spiller som kommer med Euphoria?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei må ha identisk GPU.

Driveren her er fortsatt veldig ustabil virker det som, har hatt en del kræsj som jeg aldri har opplevd før. Uansett PhysX tror jeg går mot døden etterhvert med tanke på Euphoria.

Finnes det en liste over spiller som kommer med Euphoria?

*Gta IV

Skrevet
Nei må ha identisk GPU.

For sli må du ha to like kort, men tror ikke du trenger det for å la et skjermkort være fysikk kort. Da skal du kunne bruke et gammelt kort som fysikk kort.

Etter det jeg leser om Euphoria er det noe helt annet, det er en måte å animere karakterers bevegelser på, høres veldig bra ut men noe helt annet en fysikk. Ragdoll er bare den første bruken, avansert fysikk i spill er realistiske eksplosjoner og røyk, realistiske ødlegelser, realistisk animasjon av klær og hår.

Gjest Slettet+513
Skrevet

Jepp sånn er det ja

Men PhysX går ikke mot døden det er jo derfor de legger det inn på vanlige grafikkort, Nvidia har brukt en formue på å kjøpe opp AGEIA og videreutvikle fysikken.

Ett veldig godt spill kan ha:

*Nvidia PhysX (Virker fint sammen med Euphoria, det kommer ett nytt Madden spill som er et godt eksempel)

*Euphoria Animasjon (GTA 4 har veldig bra animasjoner som er laget tilfeldig)

Men hvordan de fikk GTA IV fysikken til å suge så jævlig, føles helt likt som når en kjører rundt i San Andreas, gammelt litt dårlig fysikk.

Liste over Euphoria SPILL:

* GTA IV PS3/XBOX 360/Snart PC

* STAR WARS THE FORCE UNLEASHED XBOX 360

Skrevet

Er litt forvirret...

Den linken traadstarter presenterte; http://www.nvidia.com/content/forcewithin/us/download.asp

Geforce graphics driver V. 177.83.

Dette er en annen versjon enn den utgaven som kommer opp ved aa foelge linken med aa laste nedd oppdaterte drivere direkte fra www.nvidia.com og videre til (Vista 64)http://www.nvidia.com/object/winxp64_175.16_whql.html

Version: 175.16

Saa hva er forskjellen paa disse driverne? Er det kun at 177.83 har PhysX stoette?

Takk for svar

Skrevet (endret)

Nice. Håper dette fungerer på min 8800gts, 320mb versjonen.

edit: synd, gjorde ikke det.

"Nvidia 8800gts has not passed Windows Logo testing to verify it's compatibility with windows XP"

Endret av Lange
Skrevet
Nice. Håper dette fungerer på min 8800gts, 320mb versjonen.

edit: synd, gjorde ikke det.

"Nvidia 8800gts has not passed Windows Logo testing to verify it's compatibility with windows XP"

betyr jo bare att den ikke er whql. fortsett allikavel..

fungerer fint på mitt 8800gts 640mb (a2 versjonene fra 2006), så det fungerer nok på ditt også. (bruker vista 64 , men det skal funke fint i xp )

Skrevet (endret)
Ehm, Physx er en feilet teknologi, tviler på at dette kommer til å påvirke spillhverdagen til noen i noen større eller mindre grad.

Etter at den størse levradøren av grafikk kort har kjøpt dem opp?

Ja intel har flere %, men Nvidia har større omsettning og seller kvalitet grafikk sammenlinget med intel.

Endret av magnemoe
Skrevet

blir ikke dette bare å flytte flaskehalsen? dvs ingen nytte?

har ikke grafikkortet nok å holde på med, om den ikke i tillegg skal kjøre fysikk?

skulle jo tro det iallefall på spill som Crysis, der flaskehalsen allerede er grafikkortet, så og gi den mere å gjøre er vel ikke akkurat lurt ?

eller misforstår jeg ting nå? :D

Skrevet
Er litt forvirret...

Den linken traadstarter presenterte; http://www.nvidia.com/content/forcewithin/us/download.asp

Geforce graphics driver V. 177.83.

Dette er en annen versjon enn den utgaven som kommer opp ved aa foelge linken med aa laste nedd oppdaterte drivere direkte fra www.nvidia.com og videre til (Vista 64)http://www.nvidia.com/object/winxp64_175.16_whql.html

Version: 175.16

Saa hva er forskjellen paa disse driverne? Er det kun at 177.83 har PhysX stoette?

Takk for svar

Bump Sorry

Ingen som har noen kommentarer/klargjoering vedroerende dette?

Takk

Skrevet

Mine specs

E6750 3.00GHZ OC

8800gts 320mb

2gig ram

Likevel lagget spillet veldig. På høy grafikk og 1200x1000 oppløsning hadde jeg 10-20 fps. Er dette normalt?

Skrevet (endret)

Du bør kanskje nevne hvilket spill du mener lange?

Når jeg går inn på nvidia.com --> drivers --> nvidia physX system software, så støtter den pakken (8.06.12) kun;
GeForce GTX 280 GPUs
GeForce GTX 260 GPUs
GeForce 9800 GTX GPUs
AGEIA PhysX Processor (All)

Burde ikke denne pakken også være oppdatert?
Noen som kan bekrefte at det virker med GF8800GTS320mb/640mb?

Har googlet litt, men finner ikke svar på denne.
Er det mulig å sette av ett skjermkort til PPU?
Mer spesifik; Ett X38 HK (støtter ikke SLI), med ett skjermkort til grafikk og ett til fysikk.

Det skrives i førstepost at AGEIA PhysX kort ikke trengs lengere, men det gjør dem ikke ubrukelige.
Det jeg har sett av tester viser at AGEIA kortene yter dårligere enn f.eks. GF8800GT 512, men de belaster altså ikke skjermkortet noe, og det har også kommet frem at Nvidia sin løsning belaster prosessoren betydelig.

Endret av Zeph
Skrevet (endret)

Jeg prøvde denne patchen og PhysX driveren men jeg fikk nedsatt ytelse i Mass Effect så jeg gikk tilbake til den opprinnelige driveren (Nvidia 175.19. Jeg tenker jeg venter og ser om de kommer med noe bedre.

EDIT: Har Asus GeForce 8800GT 512MB

Endret av RogueAlien
Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)
Jeg prøvde denne patchen og PhysX driveren men jeg fikk nedsatt ytelse i Mass Effect så jeg gikk tilbake til den opprinnelige driveren (Nvidia 175.19. Jeg tenker jeg venter og ser om de kommer med noe bedre.

EDIT: Har Asus GeForce 8800GT 512MB

Beklagelig å høre men visste du at man kan slå Nvidia PhysX AV og PÅ?

I kontrollpanalet ditt skal det være ett nytt ikon som heter Nvidia PhysX

Der kan du slå PhysX av eller på :)

kontrollpanel>Nvidia PhysX>Settings og Merk av for No Acceleration

Trenger du PhysX igjen merk av for Nvidia PhysX igjen.. Lett som en Plett

bedre drivere kommer sikkert men du kan fremmdeles bruke disse driverne uten dårlig ytelse hvis du slår av PhysX når du spiller ett spill som ikke støtter det :)

Endret av Slettet+513
Skrevet (endret)

Nå skulle jeg akkurat til å poste om at jeg ikke fant kontroll panelet.

Til folk som bruker Vista 64bit, dere finner panelet via --> kontrollpanelet --> "Vis 32-biters kontrollpanelelementer"

Jeg bruker den nyeste NvPhysX pakken(8.08.18) ifra nvidia sine sider og den nyeste driveren(175.19) for gf8 vista 64, men den er på "no acceleration" i NvPhysX menyen.

Skal prøve betadriveren 177.92 nå.

Endret av Zeph
Skrevet

Jeg prøvde dette når det kom, og syntes igrunn det var artig å teste de gratis programmene / spilla man kunne laste ned i tillegg for å se bra fysikk simulasjon. Men jeg opplevde at maskina ble ustabil. Fikk blåskjerm med dertilhørende resett av maskina med gjevne mellomrom. Dette skjedde også i spill som ikke hadde støtte for PhysX, så jeg innstallerte tilslutt den gamle driveren for å få bukt med dette.

Regner jo med at mer stabile drivere kommer framover, så jeg gidder kanskje å prøve igjen om et halvt års tid hvis det skjer noe utvikling.

Men lar det seg f.eks gjøre å bruke mitt nåværende kort (8800 GT 512MB) som et dedikert ppu kort, og f.eks et heftigere nvidia kort til å ta seg av grafikken? Tenker da uten å bruke SLI?

Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

Ja Ja, Håper de kombinerer Frostbite Battlefield 3 med Nvidia PhysX Egentlig.

Hadde vært stilig.

Endret av Slettet+513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...