Gå til innhold

Kundene raser mot Moobi


Anbefalte innlegg

Men tilbakke til evnet.. Min mening, er at hvis man skall klage på Moobi, så blir det helt feil, å bare klage på service saker i seg selv, da dette egentlig ikke har noe med, eller er Moobi sin feil. :ermm:

 

Det er Moobi som er ansvarlig ovenfor kunden uansett hvor elendig eller bra deres verksted utfører servicer, og det er fra Moobi kundene har kjøpt produktet. Dermed er det selvfølgelig Moobi som fortjener kritikk i tilfeller hvor deres partnere gjør en dårlig jobb, og hvor Moobi ikke gjør noe for å rette opp i dette!

 

Så det er ikke feil å klage på Moobi i det hele tatt, det er deres ansvar å gi kunder som har ødelagte telefoner den service de skal ha etter gjeldende lovgivning. Man kan fint klage på Moobi vedrørende dårlig håndtering av servicesaker, det skal da være revnende likegyldig for kunden hvem som faktisk utfører en reperasjon eller sjekk av ødelagte mobiler.

Selfælgelig, men kor mange av dem tilknuttende forum artiklene, å klagene her, følger ikke Norsk lov, eller er et resultat av dårlig kundebehandling? ;)

 

Å hvis bare etfåtall av dem gjør det, blir det da ikke litt "feil", å henge ut Moobi her på hoved siden til www.amobil.no, når vi likesågodt, kunne ha hengt ut Elkjøp, Telebutkkken, Telekjosken, Telehuset, osv, osv, da dem alle brukker akkurat dem samme verkstedene/reperatørene, som gjør den samme jobben og kommer til de samme konklusonene, for dem, som for Moobi. :innocent:

 

Ps. Husk at dette er en evne post, å at hvert svar, må sees i sammenheng med tidligere svar, så før du svarer igjen, så les mine tidligere poster i denne forum posten, så skall du nok se, at vi er enig om mye det samme. :)

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke verkstedet sin feil å bruke 4 uker på å motta en telefon fra moobi, og det er heller ikke verkstedet sin feil at moobi har så elendig internt datasystem at ingen vet helt hvor mobilen min er, og bare må gjette om den har blitt sendt hjem til meg eller ikke.

 

Og når de klarer å finne ut at den har blitt sendt, joda, da har de sendt den til feil adresse. Noe som har blitt påpekt og bedt dem om 3 ganger om å ikke gjøre, muntlig og skriftlig.

 

Moobi er ingen engel her, artikkelen er på sin plass. Dog tror jeg ingenting kommer til å skje pga. den.

Lenke til kommentar
Det er ikke verkstedet sin feil å bruke 4 uker på å motta en telefon fra moobi, og det er heller ikke verkstedet sin feil at moobi har så elendig internt datasystem at ingen vet helt hvor mobilen min er, og bare må gjette om den har blitt sendt hjem til meg eller ikke.

 

Og når de klarer å finne ut at den har blitt sendt, joda, da har de sendt den til feil adresse. Noe som har blitt påpekt og bedt dem om 3 ganger om å ikke gjøre, muntlig og skriftlig.

 

Moobi er ingen engel her, artikkelen er på sin plass. Dog tror jeg ingenting kommer til å skje pga. den.

Igjen, så alt for enig. :)

 

(Dvs. på alt, bortsett i fra det siste.. Da jeg selv mener at denne artikelen, itte er berretiget, av dem forum artiklene som den reffarerer til.. ;))

 

Å hvis du leser mine tidligere innlegg, så vil du see at jeg heile tiden har sakt at 1-2 av innleggene/artikklene, var beretigete.. Å ditt innlegg var det sterkeste, på at noe gikk helt galt med moobi, ved tenke på den saken..

 

Men hvor mange andre finner du, i denne artikelen, eller de som er knuttet til den.. ;)

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Har ikke studert de så fryktelig nøye, men vi her på forumet er jo en ufattelig liten del av mobilforbrukere idag, tror nok ikke vi er de eneste misfornøyde kundene. Det er jo bevist, for min del hvertfall, at de har et råte dårlig internt system og rutiner som er helt på viddene.

 

Og når de har klart det de har med min telefon, har de sikkert klart det med andre og mtp. antall telefoner som går igjennom den bedriften.

 

Har ikke så veldig stor erfaring innen slike bedrifter, men det må da være andre som klarer dette uten slike tabber?

 

Nærmer oss snart 8 uker siden Moobi mottok min telefon. Lurer på når jeg får se den igjen.

Lenke til kommentar
Moobi har også sin egen spesialskrevne versjon av angrerettsloven påskrevet mottaksseddelen på alle nye mobiltelefoner de distribuerer, anslagsvis noe som dette, skrevet etter hukommelse:

 

"Ved brutt emballasje fratrer du angreretten din, da gjenstanden ikke kan sies å være i samme stand og mengde som ved levering"

 

Jeg ringte moobi og fortalte hvor hylende festlig dette var ihht. forbrukerkjøpsloven og loven om fjernsalg, men de stod på sitt.

Poenget står til slutt slik, uthever denne for synlighet:

 

Om du mottar en DOA telefon fra Moobi.no, synd for deg! Du får IKKE angrerett, og reklamasjonsavdelingen kan tenkes å skylde på fuktskade

 

Moobi har ikke skrevet sin egen versjon av angrerettsloven. De forklarer den for kunde.

Det er ytterst få personer i Norge som har noen som helst peiling på hva som står i lovverket. Derfor vil jeg påstå at Moobi gjør det helt korrekt i å utdype paragrafen. Embalasjen ansees som en del av salgspakken og det er ikke i samme stand som da den kom hvis du bryter den. De driver ikke veldedighet, de driver butikk - Har DU lyst til å kjøpe en mobil som er brukt? Tror du virkelig at distrubutører kan ansette folk til å formatere ALLE mobiler de får inn på angrerett?

 

Når det gjelder DOA så gjør de heller ikke her feil. For at kunden skal kunne vite at mobilen har en feil så må han/hun ha tatt i bruk varen og ha brutt ALL embalasje og da gjelder det jeg skrev ovenfor. DOA er jo en fordel for kunde som man egentlig ikke har krav på etter loven..

 

Nei, jeg jobber ikke for Moobi..

Lenke til kommentar

Mener det har vært lignende tilfeller oppe og diskutert før. Hvordan skal du kunne se på telefonen som du har kjøpt på nettet UTEN å ta den ut av embalasjen ? Det må kunne forventes at jeg tar telefonen ut av embalasjen, ser på den. Finner ut at den var stygg eller whatever, pakker den ned og returenerer den.

 

Det at de ikke godtar DOA på slike ting er reint pisspreik, jeg har ALDRI blitt nektet DOA, selv om det har vært pakket ut (hvordan skulle jeg ellers finne ut at varen var defekt????) Hadde jeg fått ett DOA produkt og beskjed om at "nei, dette har du tatt ut av embalasjen, det vil vi forsøke å fikse" så hadde jeg blitt rimelig sur. Jeg ønsker meg jo ett nytt produkt, ikke ett som har vært forsøkt fikset.

Lenke til kommentar
Moobi har ikke skrevet sin egen versjon av angrerettsloven. De forklarer den for kunde.

Det er ytterst få personer i Norge som har noen som helst peiling på hva som står i lovverket. Derfor vil jeg påstå at Moobi gjør det helt korrekt i å utdype paragrafen. Embalasjen ansees som en del av salgspakken og det er ikke i samme stand som da den kom hvis du bryter den. De driver ikke veldedighet, de driver butikk - Har DU lyst til å kjøpe en mobil som er brukt? Tror du virkelig at distrubutører kan ansette folk til å formatere ALLE mobiler de får inn på angrerett?

 

Når det gjelder DOA så gjør de heller ikke her feil. For at kunden skal kunne vite at mobilen har en feil så må han/hun ha tatt i bruk varen og ha brutt ALL embalasje og da gjelder det jeg skrev ovenfor. DOA er jo en fordel for kunde som man egentlig ikke har krav på etter loven..

 

Moobi har sin egen tolkning av angrefristloven, de forklarer den ikke for kunde men derimot prøver å vri den til sin fordel. Selvfølgelig kan du åpne emballasjen uten å miste retten til å angre innen 14 dager. Noe annet er helt enkelt feil.

 

Poenget med angrerett er jo nettopp at du skal få tatt produktet i nærmere øyensyn, siden du kjøper det uten mulighet til å fysisk undersøke produktet før du legger pengene på bordet. Du skal kunne sjekke produktet i like stor grad som du kan forvente å gjøre i en fysisk butikk. Og det går ikke med en lukket emballasje. Dette er en av intensjonene bak hele loven om du ser i forarbeidene.

 

Dermed er Moobi sin tolkning direkte feil og urimelig, og jeg har selv returnert ting på angrefristen til dem med brutt emballasje. Det som teller er om du har tatt i bruk produktet som ditt eget, og vedrørende når det har skjedd er det forskjellige tolkinger ute og går. Noen nettbutikker setter f.eks. grensen til x antall minutter med samtale eller x antall sms for at mobilen skal være ansett for å tatt i bruk som din egen. For det er ikke vanlig at du får sette ditt eget sim-kort i en mobil i en butikk og ringe i vei med den.

 

Du stiller spørsmålet; Har DU lyst å kjøpe mobil som er brukt? Til det svarer jeg; Ja, så lenge den er solgt og priset som brukt, man definerer gjerne produkter som er levert tilbake på angrefrist som B-varer. Det er en kalkulert risiko at kunder kan komme til å levere tilbake produkter på angrefrist når man er nettbutikk og jeg har ingen forståelse for ditt poeng med at man ikke leker butikk og så videre. Uavnhengig av hva du måtte mene så må Moobi følge samme lovverk som alle andre nettbutikker, har de ikke råd til ansatte som må sjekke produkter levert tilbake på angrefrist så får de heller legge ned og begynne med noe annet.

 

Når det gjelder DOA er jeg forsåvidt enig med deg, men ikke av samme grunn. Et produkt som leveres tilbake på angrefrist skal leveres tilbake i tilsvarende stand som da du mottok det, og er mobilen ødelagt så må du ta det enten via DOA eller garanti/reklamasjon. Men at du har brutt emballasjen er som sagt ingen grunn til at du ikke kan returnere en fungerende mobil til Moobi på angrett, uansette hva de måtte finne på å skrive på klistremerkene sine.

 

Jeg er forøvrig utdannet jurist, men har ikke vært borti angrefristloven i noen større grad siden studiene, utenom i privat sammenheng som forbruker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...