Gå til innhold

[AoC]Funcom letter på sløret


Anbefalte innlegg

http://www.dn.no/forsiden/resultater/article1466383.ece

 

Så langt har Funcom solgt 800.000 kopier av spillet. Funcom opplyser ikke hvor mange rene abonnenter selskapet har, men opplyser at selskapet har 415.000 spillere som enten er abonnenter eller spillere som er i første 30 dager av spilleperioden der abonnentet er inkludert i kjøpsprisen.

 

Det var taktisk å hive ut buddy-keysene på det tidspunktet de gjorde, det som hadde vært interresant å se er hvor mange spillere som spiller mer enn 1 måned, 2 måneder og 3 måneder.

 

Mistenker det har kommet en skrivefeil inn i artikkelen, det kan da umulig stemme at Funcon tapte 321 millioner dollar i andre kvertal 2007? Det er omlag 1,5 milliarder kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.dn.no/forsiden/resultater/article1466383.ece

 

Så langt har Funcom solgt 800.000 kopier av spillet. Funcom opplyser ikke hvor mange rene abonnenter selskapet har, men opplyser at selskapet har 415.000 spillere som enten er abonnenter eller spillere som er i første 30 dager av spilleperioden der abonnentet er inkludert i kjøpsprisen.

 

Det var taktisk å hive ut buddy-keysene på det tidspunktet de gjorde, det som hadde vært interresant å se er hvor mange spillere som spiller mer enn 1 måned, 2 måneder og 3 måneder.

 

Faktisk bedre en jeg forventet, jeg forventet et frafall på mellom 60 og 80% faktisk. Men så er det da spørsmålet hvor mange som spiller over 3 måneder. Tror nok frafallet der er minst 60%, ihvertfall blandt de av oss som startet fra første dag.

Lenke til kommentar

FC var på full fart mot konkurs i 2007 fordi utviklings kostnadene hopa seg opp uten at de hadde inntekter til å gjøre opp for det. Sånt er egentlig nogenlunde vanlig både i film og spill industrien. Det er også mye av grunnen til at kursen dems lå nede på 20 i 2007 før mini børs-cracket.

 

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor de la ut subscriber tallet fra 30.juni, istedet for nå. At det var 415.000 for en og en halv måned siden sier oss jo ingenting annet enn at det halverte seg kjemperaskt etter release :( Buddy keys var forresten ikke i bruk før så det skal ikke ha noe utslag på tallet.

 

Edit: Jeg skjønner hvor subscriber forvirringen kommer fra. I presentasjonen til investorene som de utga senere så står det 415K 14.aug, men på finansreporten de utga står det 415K 30.juni. Ikke for å slenge rundt beskyldninger, men det kan nesten se ut som om de endret det med vilje for investorene.

Endret av Aran
Lenke til kommentar
Men det jeg ikke skjønner er hvorfor de la ut subscriber tallet fra 30.juni, istedet for nå. At det var 415.000 for en og en halv måned siden sier oss jo ingenting annet enn at det halverte seg kjemperaskt etter release :( Buddy keys var forresten ikke i bruk før så det skal ikke ha noe utslag på tallet.

 

Kansje de ikke tør vise dagens tall? Så mye juling som de får, og så raskt som folk hopper av er det nok en fordel om de forteller minst mulig...

Lenke til kommentar

Hvis Funcom ikke vil gi fra seg nøkkeltall som feks hvor mange brukere de har så tolkes dette negativt. Jeg mener det lureste er å rapportere så ofte som mulig om hvordan status er så slipper de å gå på en kjempesmell om trenden fortsetter.

 

Det kan selvfølgelig også tolkes slik at antall brukere er lavt nå, men at de har store forbedringer pågang og da forventer at brukermassen skal stige. Da ser kurven ut som at den går slakt oppover istedenfor berg-o-dalbane.

 

For min del så har jeg sluttet med AoC. Kanskje jeg gir spillet en ny sjanse om noen måneder, hvem vet.

 

- Gojira

Lenke til kommentar

Dagbladet skriver i alle fall 415k pr. 14.august.

 

Men uansett litt tidlig å felle en dom over spillet. Jeg vil tro at etter 4-5 måneder (oktober/november) vil man se en stabilisering av antall spillere. Det er dette tallet som vil bli avgjørende for hvor bra Age of Conan gjør det.

Lenke til kommentar

The game currently has more than 415.000 customers (players who are either subscribers or are playing in the first 30 days included in the sale of the box). Det er dette som er gjeldende. I juni hadde de over 500 000 registrerte spillere. Ingen hadde begynt å betale enda. Djeez!!

Lenke til kommentar
The game currently has more than 415.000 customers (players who are either subscribers or are playing in the first 30 days included in the sale of the box). Det er dette som er gjeldende. I juni hadde de over 500 000 registrerte spillere. Ingen hadde begynt å betale enda. Djeez!!

Jo, men tingen er at Q2 rapporten er en oppsummering for 30.juni.

 

Hvorfor skulle de ta med tall fra august der? August hører under Q3.

Lenke til kommentar
The game currently has more than 415.000 customers (players who are either subscribers or are playing in the first 30 days included in the sale of the box). Det er dette som er gjeldende. I juni hadde de over 500 000 registrerte spillere. Ingen hadde begynt å betale enda. Djeez!!

Jo, men tingen er at Q2 rapporten er en oppsummering for 30.juni.

 

Hvorfor skulle de ta med tall fra august der? August hører under Q3.

 

"415,000 customers per 14. august." står det i rapporten.

 

"Cash balance of TUSD 36.991 as of June 30, 2008 and low interest bearing debt.".

Lenke til kommentar
"415,000 customers per 14. august." står det i rapporten.

 

"Cash balance of TUSD 36.991 as of June 30, 2008 and low interest bearing debt.".

Eh, nei.

 

Det her er Q2 rapporten som ligger på Olso Børs og gjelder for 30.juni.

Den skal ikke inneholde info for Q3 (som august går under)

http://www.newsweb.no/newsweb/atmnt/Funcom...rt.pdf?id=57795

 

Dette er pressemeldingen Funcom lagde for 15.august hvor det står 415.000spillere i 14.august

http://www.newsweb.no/newsweb/atmnt/Funcom...on.pdf?id=57796

 

Som du kan se er forvirringen i at samme tallet er inkludert i begge.

Hvorfor ha Q3 info i Q2 rapporten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...