Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Virus som sletter selektivt eller noe annet?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg om jeg har virus, eller om harddisken synger på siste vers.

 

Jeg satt og surfet, så frøs plutselig alt, og jeg kunne ikke flytte muspekeren. Dessuten hadde en popup dukket opp nederst til høyre hvor windows informerte meg om et eller annet problem med D: disken. Jeg husker ikke detaljene, desverre

 

Jeg slo av PC'en, kom tilbake etter 15 minutter, og slo den på igjen.

 

Det første som skjer er at scandisk greia dukka opp, lista opp en haug med filer fra D:, og sletta de i tur og orden.

 

Så kom jeg tilbake til Windows, og så at jeg hadde mistet en masse greier på disken. Alle spillene, enkelte album (hovedsakelig black metal), og i tillegg alt.. blått.

 

Jeg kjørte avast antivirus. Ingen treff, men jeg så den søkte i "D:\found.000\dir0058.chk" osv. Så jeg viste skjulte filer og mapper, og fant alt det tapte i masse undermapper her.

 

Så spørsmålet er: Har jeg blitt rammet av et virus som herjer med spesifike filer og ting den går bevisst etter, eller er harddisken min herpa?

 

Verken Spybot eller Avast fant noe som helst, og jeg laster aldri ned applikasjoner eller spill eller noe slikt. Kun film & TV-serier.

 

Jeg sitter fremdeles og flytter ting fra disse .chk mappene til dit de skal være, og jeg har uansett bestilt meg en 1TB disk, men kanskje noen som vet hva dette kan være kan gi meg tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...