Gå til innhold

Irriterende erfaring (Datakjeden logistikk)


Anbefalte innlegg

Da benyttet jeg meg av Datakjeden webshop for første gang. Bestilte 3 komponenter til en ny pc - alt var tilsynelatende på lager.

 

Dag 1

Bestilling gjort og sporingsnummer dukker opp i løpet av dagen. Ordrestatus:

behandlet

 

Dag 2

En pakke ankom med Schenker. Jeg er gledelig overrasket helt til jeg ser at den bare har en av komponentene. I løpet av dagen dukker det opp nok et sporingsnummer på ordren.

 

Dag 3

Pakke nr 2 ankommer via Posten med nok en komponent.

 

Dag 4

Jeg prøver å få kontakt med Datakjeden og får omsider beskjed om at resten skal sendes i løpet av dagen. Nytt sporingsnummer dukker opp.

 

Det er vel og bra at de har gode priser, men makan til logistikksystem. Foretrekker faktisk å måtte vente 3-4 dager på å få alle komponentene samlet i motsetning til hver dag bli skuffet. I det minste kunne det vært opplyst om hva de faktisk sendte til enhver tid.

Og disse varene var faktisk på lager - tenk om de hadde vært på fjernlager. Forøvrig når jeg ser på ordren så finnes en lagerbeholdning på komponentene jeg har bestilt. Disse stemmer ikke med antall på webshopen.

 

Så med mindre jeg skal bestille uavhengige varer blir det nok en annen butikk på meg. Desentraliserte lagre er nok bra for prisene men forutsigbarheten går rett ut vinduet.

Endret av Lajdden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slikt er det noe av de få tingene datakjeden bør forbedre seg på.

Jeg synes vertfall avdelingen på Forus/Stavanger er veldig bra.

Eneste er at de har mye feil i "utvalget" sitt, men det er noe som gjelder over alt.

Ofte så ser jeg gamle produkter som står som bestillingsvare som ikke selges noen plass i hele landet. Men ellers vil jeg benytte anledningen til å si at jeg er strålende fornøyd med Datakjeden.

Lenke til kommentar

Vel... jeg bestillte for ett par år siden en del utstyr. blandt annet en skjerm. Det kom og i 3 separate pakker. Den siste pakken kom opp mot en uke senere hvis jeg ikke husker feil. Atpåtil ble alle pakkene levert hjem på døren. Og ingen ekstra utgifter utover di 120kr eller hva dt var jeg betalte for frakt når jeg kjøpte varene.

 

Har jeg kjøpt noe så vil jeg gjerne ha det før jeg trykker bekreft. Så at skjermen kom når den kom og ikke en uke senere samme med siste pakka er jeg bare glad for.

 

Så irriterende for noen, supert for andre!

Lenke til kommentar

Nettbutikken til Datakjeden kjører nå webmercs.

Derfor blir ingenting av dette sendt fra deres eget lager men diverse leverandører. Er det 3 leverandører blir det 3 pakker.

Akkurat det samme som Amentio og Meeter osv driver med.

Personlig mener jeg at det ikke er å drive butikk.

De bare videreformidler ordrene og når noe går galt blir det kaos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...