ilpostino Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 prøvd å innstalere java sdk på en red hat 8.0. lagt til path til /usr/java/j2sdk..... uten at dette hjelper. noen forslag over hva jeg bør gjøre for å få dette til å funke?
ilpostino Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 det er gjort. men når jeg da skriver 'javac <filnavn>' får jeg bare beskjed om at 'command not found'
GNUfan Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 OK. Da legger du til dette i slutten av /etc/profile eller .profile. Husk backup! export PATH=$PATH:/usr/java/j2sdk/bin så logger du ut og inn igjen, og voila! javac filnavn. PS! Java er gøy! Har drevet litt med det sjøl...
ilpostino Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 etter litt knoting gikk det fint. takk for hjelp mens vi er inne på config-filer: hva er forskjellen på /etc/config og filen 'bash-profile' er /etc/config mer 'universal' eller noe slikt?
GNUfan Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 /etc/profile er den universale. /etc/config har jeg aldri hørt om...
ilpostino Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 sorry. bare jeg som roter litt (som vanlig) drevet mye med java eller...? har 10 vektall med java som jeg tok for et par år siden. lærte meg det på unix og har desverre ikke programmert så mye i java siden jeg sluttet på høgskolen jeg gikk på. men da jeg har begynt på linux skal jeg begynne med java igjen
GNUfan Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 ikke mye, det var litt hobbybasis for 1-2 år siden. Leste ei bok... Jeg er ikke flink altså! Og dessuten er jeg bare 14...
ilpostino Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 joda...en skal jo 'tidlig' krøkes somd et så kjent heter. selv om jeg er nesten dobbelt så gammel som deg har du jo nettop vist at du har større kjennskap til konfigurering av linux enn meg. har du begynt (iallefall litt) med java er jo det en begynnelse
GNUfan Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Skreiv ett dårlig "Vil du bli millionær"-spill for 1-2 år siden. Henta inn spørsmål fra en fil og greier, og en applikkasjon for å lage spørsmål.... Kunne kanskje sendt det over viss jeg finner det og du har glede av det Denne tråden kunne egentlig like godt gå på pm.... Det er jo bare oss to som sier noe... (Og i det jeg sa det kommer det vel en annen og skriver ett eller annet bare for gøy)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå