Gå til innhold

Røde tall for Nvidia


Anbefalte innlegg

Har skjermbrikkene i 8000-serien for bærbare problemer? Gjelder det samtlige modeller i den serien? Får en reparert den bærbare PC'en sin gratis, eller hva kan man forvente?

Det er batcher med G86 og G84 som har problemer (8400M, 8600M)

De bereørte produsentene har oversikt over hvilke produkter det gjelder. Blir det trøbbel så blir maskinen reparert gratis ja.

 

Må PC'en oppføre seg rart/med problemer for at en kan forlange bytte av deler?

Ja, de bytter ikke deler som fungerer.

Har en PC i heimen som har GeForce 8600M GS. Noen grunn til bekymring? Annet enn at denne Acer bærbare har en en død piksel, så ser jeg foreløpig ikke noen tegn til feil. Men så har vi ikke forsøkt å stresse skjermkortet nevneverdig heller med spill eller liknende.

Så lenge pcen virker som den skal og du har garanti så nei. Men kan godt hende det kan oppstå problemer. Noen produsenter har dog kommet med biosoppdateringer som øker hastigheten på vifta. Noe som fører til at pcene fungerer greit, dog med noe mere støy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er fordelen med at Nvidia sliter litt er at de må tilnærme seg markedet og produsentene ( type asus gigabyte osv ) på en snillere måte. Alle som jobber i denne bransjen vet at Nvidia har vært VELDIG kjipe de siste 2 årene MYe pga den enorme suksessen med 8800. Med kjipe mener jeg at de har presset prisene opp og skviset marginene til endel produsenter ( er tross alt en grunn til at XFX har en gigantgjeld til nvidia atm). Desuten er nvidia et firma med nok penger.. så at de taper penger et kvartal er ikke alvorlig.

 

Se på AMD, de har tapt penger så det griner etter.. alikevell er de her.. og de leverte nettop et kort som er overlegent pris/ytelse. Fordelen for oss er at siste generasjon nvidia ikke kan selges til overpris lengre. ( selve produksjonen av kortet er rimelig billig, er utviklingen som koster ) så har man også faktoren ved å melke markedet mest mulig.

 

Jeg er da nvidia fanboy, men jeg liker at dem går på en smell. Selskaper som nyter for god suksess blir late og dårlige.. se på dell.. de var kjempestore.. idag er de knapt nr 3 i norge og de mister markedsdeler i veldig mange markeder. En smell lar et firma kvitte seg med dødlast og maksimere potensialet den har.

Lenke til kommentar
Det som er fordelen med at Nvidia sliter litt er at de må tilnærme seg markedet og produsentene ( type asus gigabyte osv ) på en snillere måte. Alle som jobber i denne bransjen vet at Nvidia har vært VELDIG kjipe de siste 2 årene MYe pga den enorme suksessen med 8800. Med kjipe mener jeg at de har presset prisene opp og skviset marginene til endel produsenter ( er tross alt en grunn til at XFX har en gigantgjeld til nvidia atm). Desuten er nvidia et firma med nok penger.. så at de taper penger et kvartal er ikke alvorlig.

 

Se på AMD, de har tapt penger så det griner etter.. alikevell er de her.. og de leverte nettop et kort som er overlegent pris/ytelse. Fordelen for oss er at siste generasjon nvidia ikke kan selges til overpris lengre. ( selve produksjonen av kortet er rimelig billig, er utviklingen som koster ) så har man også faktoren ved å melke markedet mest mulig.

 

Jeg er da nvidia fanboy, men jeg liker at dem går på en smell. Selskaper som nyter for god suksess blir late og dårlige.. se på dell.. de var kjempestore.. idag er de knapt nr 3 i norge og de mister markedsdeler i veldig mange markeder. En smell lar et firma kvitte seg med dødlast og maksimere potensialet den har.

Helt enig, det er bare fanatikere(les fanboys) som syns det er bra at selskap blir late og overpriser produkter. Om ikke selskaper går på en smell i ny og ne så vil ikke markedet gå framover, men delvis stagnere. Bare se på intel fra pentium dagene til p3, plutselig kommer amd med noe like bra/bedre. Dette ville de aldri klart om ikke Intel hadde blir doven og lat uten skikkelig konkurranse. Prisene går ned, og ytelsen opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...