Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstart feil pga ram?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg skulle sette inn noen rambrikker i min pc.Min ram type er DDR, så jeg satt inn et par DDR2 1024 x 2. Men hastigheten var for stor for pc'en min. Så skulle jeg sette inn di gamle ram brikkene igjen som var på 256 x 2. Så satt jeg inn de, skulle til å slå på pc'en, men så skjer dette. Den piper 3 ganger, så arbeider den. Men ingen signal på skjermen min. Skjermen bare blinker og får ingen signaler. Så har jeg prøvd ut dette da:

1.Starte maskinen med kun 1 rambrikke (virket ikke)

2.Tatt ut og inn batteriet på hovedkortet,ca 30 sek. (virket ikke)

Problemet er også, jeg har ikke arbeidet så mye med pc'er og gikk litt for fort fram. Jeg regner jo med at ram'en var jordet. Og satt dem bare inn og ut osv. Men jeg er usikker på om jeg kom borti grafikk kortet elns. Jeg brukte heller ikke en metalbit som jeg har hørt man skal. Anyway, håper dere kan hjelpe med noe eller tipse om noe. Takk

Mvh Fredrik

Endret av hellemyrfredrik
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at du er fullstendig klar over at du hadde DDR1 fra før av og valgte å sette inn DDR2.

En nybegynner vet som regel ikke forskjellen mellom disse to noe som får meg til å tro at du er ute etter å ha det litt gøy på forumet.

Regner med du ødela Minne sporet ved å kjøre DDR2 brikkene med makt inn i hovedkortet, løsning : Kjøp nytt hovedkort og minne.

Skrevet

Det KAN jo tenkes at trådstarter har et hovedkort som støtter både DDR og DDR2 da. Jeg har hatt flere slike selv. Trådstarter: har du dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...