Gå til innhold

[Løst]Reklamasjon på acer laptop


Anbefalte innlegg

For litt over 1.5 år siden kjøpte jeg en Acer Aspire 5040 hos Telebutikken, men jeg sliter nå med at laptoppen blir fryktelig varm! Jeg har kun brukt denne laptoppen på "harde overflater", slik som bord, og ikke på myke flassende overflater slik som dyner/duker.. Jeg kan nå sitte og se videoer på youtube, og vips, så er temperaturene på godt over 60 grader! Noen ganger har maskinen automatisk slått seg av, eller bare svartnet helt.. Har funnet ut at den eneste muligheten for å ha maskinen på over lengre tid er å bygge opp bak med en bok eller lignende slik at det blir et stort luftrom under pcen. Da ligger temperaturene på litt over 50 grader, som de gjør nå i skrivende stund..

 

Det eneste jeg eventuelt kan ha forårsaket selv er at de 4 små gummibitene som pcen står på har ramlet av i tur og orden.. Jeg har ikke kjørt maskinvaren hardt med tanke på spill, for det tyngste jeg har kjørt opp er vel cs på lav grafikk og civilization 3..

 

Det jeg lurer på er om jeg vil ha et godt nok grunnlag for å reklamere på denne laptoppen! Er det kanskje noen som har prøvd å reklamere på et lignende grunnlag, eller som har erfaringer fra lignende saker?

 

- Marcus Antonius -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg deg ville jeg først forsøkt å rense maskinen for støv. Over tid vil det samle seg støv uansett hvor forsiktig du bruker den. Kjøp deg en liten kanne med trykkluft og bruk det på maskinen. Husk på å ta ut lader og batteri før du begynner å spraye.

 

Skulle ikke det hjelpe så er det bare til å sende maskinen inn.

Lenke til kommentar
For litt over 1.5 år siden kjøpte jeg en Acer Aspire 5040 hos Telebutikken, men jeg sliter nå med at laptoppen blir fryktelig varm! Jeg har kun brukt denne laptoppen på "harde overflater", slik som bord, og ikke på myke flassende overflater slik som dyner/duker.. Jeg kan nå sitte og se videoer på youtube, og vips, så er temperaturene på godt over 60 grader! Noen ganger har maskinen automatisk slått seg av, eller bare svartnet helt.. Har funnet ut at den eneste muligheten for å ha maskinen på over lengre tid er å bygge opp bak med en bok eller lignende slik at det blir et stort luftrom under pcen. Da ligger temperaturene på litt over 50 grader, som de gjør nå i skrivende stund..

 

Det eneste jeg eventuelt kan ha forårsaket selv er at de 4 små gummibitene som pcen står på har ramlet av i tur og orden.. Jeg har ikke kjørt maskinvaren hardt med tanke på spill, for det tyngste jeg har kjørt opp er vel cs på lav grafikk og civilization 3..

 

Det jeg lurer på er om jeg vil ha et godt nok grunnlag for å reklamere på denne laptoppen! Er det kanskje noen som har prøvd å reklamere på et lignende grunnlag, eller som har erfaringer fra lignende saker?

 

- Marcus Antonius -

 

 

Du sier maskinen er et og et halvt år gammel, da ville jeg først gjort som det er nevnt her, å blåse den ren for støv. Så ville jeg sjekket maskinens software. Det kan også være en kombinasjon av støv og mye rusk i systemet i form av prosesser som jobber og opptar ressurser fra maskinen. Det legger seg mye rart rundt i systemet på en maskin på et og et halvt år slik at dt kan hjelpe å foreta en software rens ( recovery ). Hvis du merker at maskinen er endel tregere nå enn tidligere, viften blåser mye mer uregelmessig eller kanskje hele tiden, kan dette hjelpe.

En pc er litt som en bil, den trenger litt vedlikehold av og til,selv om man er flink til å behandle maskinen forsiktig :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...