Gå til innhold

Spill nærmer seg snart fotorealisme


Anbefalte innlegg

Jeg sier "ja takk". Selvom noen spill får fotorealistisk grafikk betyr det ikke at utviklere må gå den samme veien. Utviklerne kan fortsatt ta en "Okami" og gjøre spillene kunstneriske sådan, på samme måte som nå. Men spill som fotballspill, bilspill og actionspill kunne jeg godt tenke meg hadde fotorealistisk grafikk. Tenk Condemned med fotorealistisk grafikk (SICK) og FIFA med fotorealistisk grafikk. JA TAKK, med store bokstaver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg har sett er at på GTA IV så er graffikken på den delen som skal "knuse" en plass på muren når du krasher med bil er veldig bra. MEN bare når man står 90 grader mot veggen. Når man kommer på sida ser man at det er veldig "flatt". Det er et "problem" jeg har sett i mange spill faktisk. Men har jo sett spill der den delen er realistisk og da..

Lenke til kommentar
Jeg vil også si at det er en del problemer når det kommer til å få dette inn i spill. Hvert eneste objekt og tekstur vil ta mye lengre tid, siden det må designes med langt høyere oppløsning.

I starten ja, men ikke etter en stund, da vil du ha store nok bibloteker med objekter at du kan resirkluler kjøpe og autogenerere mye. Du kan også bruke teknikker som i spore for å gi objekter ulike teksture. Stener ser forsjellige ut, de har forsjellig form og teksture som genererer automatisk, alle soldater har like uniformer, men noen er møkkete eller slitte. Det er nye lag som legges til for å gi effekten.

Lenke til kommentar
jeg har mye heller lyst på naturtro fysikk enn grafikk. Fysikken henger langt etter grafikken i spill, spør du meg.
Enig der. Jeg har enda til gode å se en stein som faktisk oppleves som tung. Per i dag virker aller steiner (og alt som skal være tungt for den saks skyld) som om de er laget av plast eller befinner seg en plass med unormalt lav gravitasjon.
Lenke til kommentar
jeg har mye heller lyst på naturtro fysikk enn grafikk. Fysikken henger langt etter grafikken i spill, spør du meg.
Enig der. Jeg har enda til gode å se en stein som faktisk oppleves som tung. Per i dag virker aller steiner (og alt som skal være tungt for den saks skyld) som om de er laget av plast eller befinner seg en plass med unormalt lav gravitasjon.

:) du har spilt oblivion forstår jeg, fysikken der var komisk, hva annet kan du si om at du kommer borti ei svær øks og den smeller vegimellom, men det var gøy å spille fotball med greskar i butikker. Det verste av alt er at du kunne gi ting en mer riktig masse laget en kiste som føltes ganske riktig og folk hadde god ragdoll og trolig for mye masse.

Lenke til kommentar
Tja det kommer litt ann på. F.eks Crysis har mye annet enn bare graffikk som gjør det bra, selv om det ikke er helt nyskapende.

 

"Mye annet" må vel sies å kunne være the overstatement of the millennium.

Kan jeg driste meg til å komme med et aldri så lite "rofl"?

 

Tja det har jo det. Sammenlign med CoD 4 da som alle synes er så bra, hva er virkelig så bra med det gameplaymessig? Det har ikke ødleggbare omgivelser, alltid en sti du må gå, ingen frihet, ingen åpen verden, ingen våpen modding, ingen 24 dag/natt syklus, folk som spawer opp overalt uten mening uten et bestemt antall folk som er i verden, og alt dette har Crysis i forhold. Her er faktisk Crysis mer nyskapende en cod4 som egentlig bare er noe vi har sett tusen ganger før med bedre graffik og annen historie. Begge er bra spill, men vi trenger ikke altid no nyskapende gameplay for at det skal bli bra spill, det er jo CoD4 et fint eksempel på

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Får da for all del håpe at det aldri kommer ett skytespill og for guds skyld ikke ett GTA med slik grafikk:

Hvorfor ikke?

Draps-simulator deluxe...

Jeg gleder meg til grafikken i spill blir slik, men ikke i spill der vold og drap er såpass involvert som i GTA.

Pfft. Vold og drap er god underholdning. Så lenge det ikke er ekte, that is.

Jeg er nok enig med Toska her. Jeg liker GTA-serien, men jeg håper det aldri får fotorealistisk grafikk. Jeg syntes fireren var "ille" nok, og endte opp med å la de stakkars fotgjengerne leve.

 

Joa, vold og drap er god underholdning desverre. Det ligger nok i vår natur.

Men jeg håper jeg aldri ser et spill hvor man kan gå rundt i en fotorealistisk verden å slakte ned sivile mennesker for fote... Det blir faktisk i drøyeste laget, selv for meg.

 

Selv er jeg faktisk dritt lei denne konsollgenerasjonen. Jeg tar meg selv i å dra frem NES'n for å spille mye oftere enn jeg tar frem PS3'n.

Jeg er nok på god vei til å bli en gammel grinebiter som heller spiller The Lucky Dime Caper på SMS fremfor å spille MGS4.

 

De eneste to spillene jeg gleder meg til i år er Megaman 9 og Little Big Planet, og jeg har hatt det mer gøy med Spore Creature Creator enn jeg har hatt det med GTAIV.

 

Jeg har blitt den type gamer jeg selv hatet for noen år siden.

Lenke til kommentar
Får da for all del håpe at det aldri kommer ett skytespill og for guds skyld ikke ett GTA med slik grafikk:

Hvorfor ikke?

Draps-simulator deluxe...

Jeg gleder meg til grafikken i spill blir slik, men ikke i spill der vold og drap er såpass involvert som i GTA.

Pfft. Vold og drap er god underholdning. Så lenge det ikke er ekte, that is.

Jeg er nok enig med Toska her. Jeg liker GTA-serien, men jeg håper det aldri får fotorealistisk grafikk. Jeg syntes fireren var "ille" nok, og endte opp med å la de stakkars fotgjengerne leve.

 

Joa, vold og drap er god underholdning desverre. Det ligger nok i vår natur.

Men jeg håper jeg aldri ser et spill hvor man kan gå rundt i en fotorealistisk verden å slakte ned sivile mennesker for fote... Det blir faktisk i drøyeste laget, selv for meg.

 

Selv er jeg faktisk dritt lei denne konsollgenerasjonen. Jeg tar meg selv i å dra frem NES'n for å spille mye oftere enn jeg tar frem PS3'n.

Jeg er nok på god vei til å bli en gammel grinebiter som heller spiller The Lucky Dime Caper på SMS fremfor å spille MGS4.

 

De eneste to spillene jeg gleder meg til i år er Megaman 9 og Little Big Planet, og jeg har hatt det mer gøy med Spore Creature Creator enn jeg har hatt det med GTAIV.

 

Jeg har blitt den type gamer jeg selv hatet for noen år siden.

 

For noen er det vel vanskligere å tilpasse seg nye teknologiske gjennombrudd enn andre. Vi har jo dem som sa at bilen aldri ville erstatte hesten, og dem som sa at TV'en aldri ville bli en sukse for å ta noen få eksempler. :)

 

Selv er jeg fan av den teknologiske utviklingen, og gleder meg til å prøve ut fotorealistisk grafikk, men jeg tipper vi er ganske mange år unna før det blir en realitet, så du har ingenting å frykte foreløpig.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Jeg er nok enig med Toska her. Jeg liker GTA-serien, men jeg håper det aldri får fotorealistisk grafikk. Jeg syntes fireren var "ille" nok, og endte opp med å la de stakkars fotgjengerne leve.

 

Joa, vold og drap er god underholdning desverre. Det ligger nok i vår natur.

Men jeg håper jeg aldri ser et spill hvor man kan gå rundt i en fotorealistisk verden å slakte ned sivile mennesker for fote... Det blir faktisk i drøyeste laget, selv for meg.

Meh. Hadde ingen problemer med å meie ned fotgjengerne i GTA 4, og har heller ingen problemer med å se filmer hvor man får se mennesker blir drept svært realistisk. Det ser jo ekte ut, men uansett hvor groteskt det blir så kan det fortsatt være underholdende, fordi man vet at det ikke er ekte.

 

edit: typo

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Jeg ser det er mange som gruer seg til "den dagen" det kommer fotorealistiske spill. Det er ikke noe som kommer til å skje over natten, men det kommer gradvis.Det kommer nok til å gli inn på en slik måte at ingen kommer til å boikotte spill på grunn av for god grafikk.

 

Hvis vi tar GTA so eksempel: Jeg tror jeg at hvis GTA IV hadde kommet ut for 10 år siden så hadde det blitt et hylekor uten like om at det var så realistisk at det ikke gikk ann å skille fra virkeligheten. Men når det har kommet så naturlig i utviklingen som det har gjort, så er det veldig få som klager på for mye realisme.

 

Det jeg vil frem til er at når GTA VII kommer ut så kommer guttegjengen til å storkose seg mens de lemlester fotorealistiske forgjengere på skjermen. Jeg tror at de kommer til å være såpass vant til det at de ikke kommer til å ta skade av det i det hele tatt. Vi tåler jo å se film, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Tja det kommer litt ann på. F.eks Crysis har mye annet enn bare graffikk som gjør det bra, selv om det ikke er helt nyskapende.

 

"Mye annet" må vel sies å kunne være the overstatement of the millennium.

Kan jeg driste meg til å komme med et aldri så lite "rofl"?

 

Tja det har jo det. Sammenlign med CoD 4 da som alle synes er så bra, hva er virkelig så bra med det gameplaymessig? Det har ikke ødleggbare omgivelser, alltid en sti du må gå, ingen frihet, ingen åpen verden, ingen våpen modding, ingen 24 dag/natt syklus, folk som spawer opp overalt uten mening uten et bestemt antall folk som er i verden, og alt dette har Crysis i forhold. Her er faktisk Crysis mer nyskapende en cod4 som egentlig bare er noe vi har sett tusen ganger før med bedre graffik og annen historie. Begge er bra spill, men vi trenger ikke altid no nyskapende gameplay for at det skal bli bra spill, det er jo CoD4 et fint eksempel på

 

COD4 har mye mer realistiske våpen, og realistiske settinger. Historien er også utført veldig pent, og spillet ser veldig bra ut, selv om det her må gi tapt til Crysis. ;)

Lenke til kommentar

CoD4 har også en oppdelt historie som ikke forteller mer enn 2 timer av gangen, så noen "24 timers syklus" blir jo litt feil å si at "mangler" i CoD4. Det kjører også i 60fps konstant, uansett hvilken 360 du kjører det på, i motsetning til Crysis (der man må ut med en del nye komponenter i pcen for å kunne kjøre det max ut)

 

At settingen er orginal er vel også å dra den litt langt? Jungel? Tilogmed i Goldeneye 64 så var det jungel i FPS. Eller tenker vi på den orginale historien? Crysis er ikke nødvendigvis ett "dårlig" eller "bra" spill, men det blir nok ikke noe mer enn ett typisk, generisk FPS med god grafikk (om man har maskin til å kjøre det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...