Gå til innhold

Hvorfor er muslimer så like


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
les om Tyrkia, uten at jeg har sjekket nøyaktig det du spør om, så vil tyrkia være det eneste landet jeg kommer på, der muslimer kanskje vil kunne bryte disse tingene du spør om

 

Men også i Tyrkia føder muslimene flere barn en ikke-msulimer og sysselsettingen blandt muslimer er lavere en blandt ikke-muslimer i Tyrkia.

 

Hvis ikke muslimenes mål var å ta over verden hvorfro finnes det ikke et eneste land i verden der muslimene føder færre barn en ikke-muslimer?

Lenke til kommentar
Hvis ikke muslimenes mål var å ta over verden hvorfro finnes det ikke et eneste land i verden der muslimene føder færre barn en ikke-muslimer?

En studie (Charles F. Westoff and Tomas Frejka, "Religiousness and Fertility Among European Muslims," Population and Development Review 33, no. 4 (2007): 785-809.) har vist at religøsitet og fruktbarhet kan ha en sammenheng. Dette gjelder også for såvel kristne som hinduer. Statistikkene viser at kvinner som setter religionen høyt også får flere barn. Så det behøver ikke nødvendigvis å være det faktum at de er muslimer som gjør at de får flere barn.

 

Islam forbyr ikke familieplanlegging, så en muslimsk kvinne kan ha en liten familie og likevel være dypt religiøs. Nedgangen i fødselstall i Iran er et bevis for at familieplanlegging også finner sted hos muslimske kvinner.

 

Forskjellen mellom fødsler blant muslimske kvinner i europa og etniske europeere er faktisk ikke så stor som mange tror, og tendensen er at fødselstallene blant muslimske kvinner faller over tid. For eksempel fødte muslimske kvinner i Østerrike i 1983 3,1 barn, mens romersk-katolske fødte 1,7. I 2001 hadde dette nesten jevnet seg ut: Muslimske kvinner fødte 2,3 barn, mens katolikker fødte 1,3.

 

Et diagram for å understøtte dette:

 

fertdclnndrlnds.gif

Fruktbarhetsnedgang i Nederland blant kvinner født i Nederland, Marokko og Tyrkia, 1990 til 2005

Lenke til kommentar
les om Tyrkia, uten at jeg har sjekket nøyaktig det du spør om, så vil tyrkia være det eneste landet jeg kommer på, der muslimer kanskje vil kunne bryte disse tingene du spør om

 

Men også i Tyrkia føder muslimene flere barn en ikke-msulimer og sysselsettingen blandt muslimer er lavere en blandt ikke-muslimer i Tyrkia.

 

Hvis ikke muslimenes mål var å ta over verden hvorfro finnes det ikke et eneste land i verden der muslimene føder færre barn en ikke-muslimer?

De prøver nok å utrydde seg selv ved å sette til livs flere mennesker enn de har matkapasitet til tenker jeg :blush:

Dette for å rydde veien for NWO og the protocol of the elder sionist :dribble:

 

Hørt denne?

http://uk.youtube.com/watch?v=0kh4GdnSM_Q

Lenke til kommentar
Hvis ikke muslimenes mål var å ta over verden hvorfro finnes det ikke et eneste land i verden der muslimene føder færre barn en ikke-muslimer?

En studie (Charles F. Westoff and Tomas Frejka, "Religiousness and Fertility Among European Muslims," Population and Development Review 33, no. 4 (2007): 785-809.) har vist at religøsitet og fruktbarhet kan ha en sammenheng. Dette gjelder også for såvel kristne som hinduer. Statistikkene viser at kvinner som setter religionen høyt også får flere barn. Så det behøver ikke nødvendigvis å være det faktum at de er muslimer som gjør at de får flere barn.

 

Islam forbyr ikke familieplanlegging, så en muslimsk kvinne kan ha en liten familie og likevel være dypt religiøs. Nedgangen i fødselstall i Iran er et bevis for at familieplanlegging også finner sted hos muslimske kvinner.

 

Forskjellen mellom fødsler blant muslimske kvinner i europa og etniske europeere er faktisk ikke så stor som mange tror, og tendensen er at fødselstallene blant muslimske kvinner faller over tid. For eksempel fødte muslimske kvinner i Østerrike i 1983 3,1 barn, mens romersk-katolske fødte 1,7. I 2001 hadde dette nesten jevnet seg ut: Muslimske kvinner fødte 2,3 barn, mens katolikker fødte 1,3.

 

Et diagram for å understøtte dette:

 

fertdclnndrlnds.gif

Fruktbarhetsnedgang i Nederland blant kvinner født i Nederland, Marokko og Tyrkia, 1990 til 2005

 

Ikke stor forskjell? En europeer føder i snitt 1.5 barn teller du ikke muslimer føder ikke muslimer i europa bare 1.3 barn, imens muslimer føder 3.5 barn.

 

Den globale nedgangen i fødsler har også vært større i ikke-muslimske land en i muslimske.

 

 

Man kan si at Islam er 600 år tilbake i tid. Bare se for deg Europa på 1400-tallet ;) Da fikk også kristne barn på løpende bånd

 

Allikavel færre en muslimer i dag.

Lenke til kommentar
les om Tyrkia, uten at jeg har sjekket nøyaktig det du spør om, så vil tyrkia være det eneste landet jeg kommer på, der muslimer kanskje vil kunne bryte disse tingene du spør om

 

Men også i Tyrkia føder muslimene flere barn en ikke-msulimer og sysselsettingen blandt muslimer er lavere en blandt ikke-muslimer i Tyrkia.

 

Hvis ikke muslimenes mål var å ta over verden hvorfro finnes det ikke et eneste land i verden der muslimene føder færre barn en ikke-muslimer?

 

 

poenget var at i tyrkia har du mange typer muslimer du har kariere kvinner som studerer og jobber da har kanskje bare 1 eller 2 unger, så har du hjemme værende kvinner som har 5 unger

Lenke til kommentar
Den globale nedgangen i fødsler har også vært større i ikke-muslimske land en i muslimske.

Som kjent føder kvinner med utdannelse færre barn på et senere tidspunkt i livet enn hva muslimske kvinner gjør. Det at kvinnekampen har kommet så langt i den vestlige verden er mye av grunnen til at fødselsraten går ned her. Det at kvinnekampen har kommet så kort i den arabiske verden er mye av grunnen til at fødselsraten ikke går ned i særlig grad der.

Lenke til kommentar
Den globale nedgangen i fødsler har også vært større i ikke-muslimske land en i muslimske.

Som kjent føder kvinner med utdannelse færre barn på et senere tidspunkt i livet enn hva muslimske kvinner gjør. Det at kvinnekampen har kommet så langt i den vestlige verden er mye av grunnen til at fødselsraten går ned her. Det at kvinnekampen har kommet så kort i den arabiske verden er mye av grunnen til at fødselsraten ikke går ned i særlig grad der.

Godt! Da vet vi at det er rødstrømpene sin skyld at vi i den vestelige verden går til grunne... he he.

 

Men det ligger noe i dette. Fremskritt i muslimske land kommer som regel med at noen finner større hardhet på steiene de kaster... nesten ihvertfall :) De ligger fremdeles en del bak oss i det meste, for en skal ikke lete lenger enn til min far far så var ungeflokkene oppe i 14 stykker her til lands også... Nå strøk riktignok en 2-3 stykker med underveis av ymse årsaker, men de var jo fremdeles 11-12 stykker som vokste opp... og slik er det jo i muslimske land også, da kvinnene er hjemme og oppdrar unger mens mannen..., vel, han skaffer ihvertfall penger....

 

Kunnskap er vel nøkkelen i de muslimske landene også tenker jeg. Den tar knekken på overtro og letter hverdagen slik at kvinner også kan få holde på med annet enn å stå i løpe streng mellom seng og kjøkken.....

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Hvorfor har verdens muslimer disse fellestrekkene?

 

Fordi de aller fleste bor i relativt fattige land. Dette igjen har historiske årsaker.

 

 

Det kan nok ha noe med saken å gjøre, men det er ikke til å stikke under en stol at religion i mange tilfeller kan stå i veien for samfunnsmessige/sosiale framskritt. Islam slik det praktiseres i store deler av verden idag ER et hinder for likestilling mellom kjønn og det er jo nettopp der problemet ligger. De får flere barn enn ikke-religiøse/sekulære mennesker og om man kan gå ut ifra at de viderefører religiøsiteten sin til barna så betyr det at de utkonkurrerer den opplyste verden rent befolkningsmessig.. Hadde det ikke vært for at (tolkninger av) Islam i mange av disse landene idag legger føringer kvinners rett til utdannelse, arbeid og generell frihet tror jeg levestandard og nivå av økonomisk utvikling i disse landene hadde vært langt større.

Lenke til kommentar

Kanskje den vestlige sivilasjonen slik vi kjenner den, er en evolusjonsmessig blindvei (lavere fødselsrate enn dødsraten) ?

 

Hvis det ender med at den vestlige verden bryter sammen tilslutt og verden totalt sett går tilbake til føydalismen og streng religiøs moral så tipper jeg det også er slutten på kristendommen.

Lenke til kommentar
les om Tyrkia, uten at jeg har sjekket nøyaktig det du spør om, så vil tyrkia være det eneste landet jeg kommer på, der muslimer kanskje vil kunne bryte disse tingene du spør om

 

Men også i Tyrkia føder muslimene flere barn en ikke-msulimer og sysselsettingen blandt muslimer er lavere en blandt ikke-muslimer i Tyrkia.

 

Hvis ikke muslimenes mål var å ta over verden hvorfro finnes det ikke et eneste land i verden der muslimene føder færre barn en ikke-muslimer?

i alle land hvor de er litt fattige osv og hvor familien betyr veldig mye føder de mange barn. for å få avkom som kan passe på dem og føre familien videre.

Lenke til kommentar
Kanskje den vestlige sivilasjonen slik vi kjenner den, er en evolusjonsmessig blindvei (lavere fødselsrate enn dødsraten) ?

 

Hvis det ender med at den vestlige verden bryter sammen tilslutt og verden totalt sett går tilbake til føydalismen og streng religiøs moral så tipper jeg det også er slutten på kristendommen.

Eventuelt at vi har begynt å satse på kvalitet fremfor kvantitet.

Lenke til kommentar
Kanskje den vestlige sivilasjonen slik vi kjenner den, er en evolusjonsmessig blindvei (lavere fødselsrate enn dødsraten) ?

 

Hvis det ender med at den vestlige verden bryter sammen tilslutt og verden totalt sett går tilbake til føydalismen og streng religiøs moral så tipper jeg det også er slutten på kristendommen.

 

Er det noe bedre en at musliemr føder flere barn. Muslimer har tross alt bare en gj.IQ på 85 noe som kan skyldes at i muslimsk kultur er det de med lav IQ som føder flest barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...