Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

JVMyhre's Volvo 945 '93, Am. utgave. [Nye bilder 02.08.09]


JVM91

Anbefalte innlegg

Riktignok ikke Volvo, men da får du et inntrykk. Jeg syns det er pent, men smaken er jo som baken :)

 

 

c_11.jpg

 

 

Synes også det ser penere og "cleanere" ut uten visker.

Den v90 du har bilde av hadde iallfall sett penere ut med ny rute uten visker og bremselys der.

 

Jaja, men nå var det ikkje lyset å ruta me snakka om her :p

Men vil nok ha den pusser armen der, syns det blir seende så tomt ut uten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Idag blei bilen kjørt til lakkering! :)

 

aa5a149d.jpg

 

47aba173.jpg

 

Også har eg pakket ut resten av felgene, og sett litt på dei.

(Den ene er bare litt støvete, etter å ha stått utpakket i garagen i mange mnd.)

 

aa3371c5.jpg

 

76d80a15.jpg

 

2a9bdd4d.jpg

 

413a8376.jpg

 

Husker når eg kjøpte disse at det sto eg trang spacere fremme, sto ingenting om at eg trang de bak. Men, de fulgte med 4x 5mm spacere her, betyr det at eg skal ha 10mm på hver side fremme, eller skal eg ha spacere bak også? Er ET20 - 18x8,5" - 225-40/18" dekk.

 

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

Da var bilen lakkert, veldig fornøyd med resultatet, blank og fin! :)

Fanger, dørhåndtak, visker, speil osv blir lakkert ikveld, så de kan eg hente i morgo.

 

Bilder:

(Litt dårlig lys, så fargen og effekten i den blir litt feil.)

 

80c62bf8.jpg

 

c0f9c813.jpg

 

b0a0d3cb.jpg

 

19c97eba.jpg

 

3dc818b3.jpg

 

e6be69b6.jpg

 

e3a13050.jpg

 

Da blir det montering i helga, gleder meg! :)

 

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Veldig pent. :)

 

Spent på hvordan den kommer til å se ut når du har fått på alt igjen :p

 

Takk :) Ja, gleder meg til å få på lyker, felger, lister osv, håper det blir bra :D

 

Moro å få igjen bilen etter lakk ja :D Blir en strøken kjerre dette altså!

 

Takk :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har eg vært å vist senkesettet, og hatt EU kontroll på bilen, var nesten bare "kjente" feil ved bilen, bortsett ifra at e må bytte bremseslanger forann, og må ha blink på skjærmene. Siden denne var importert som flyttegods, så trudde eg at eg slapp blink på skjermene, men det gjorde eg tydeligvis ikkje, det gjaldt bare fra et vist årstall meinte dei på.

 

Kontrollseddelen.

 

85d600f8.jpg

 

0.2 Mangler oblat på kjennemerke.

Den ble kjørt ned uten skilter.

 

1.1.10 Slanger fremme.

Bremseslanger må byttes framme, skal på Biltema og handle dette og litt meir der snart.

 

4.2 H Def. Just.

Får ikkje justert høgre framlykt, knekt feste der. Det er samme side som beste til blink/park er knekt, så tenker eg kjøper NYE lyker på begge sidene, der fester og alt er heilt.

 

4.3 H. Def. Mangler.

Park mangler, kun pæra på venstre side, og park/blink lykten var av på høgre side grunnet knekt feste.

 

4.5 Mangler, H, Feil farge bak, Mangler på framskjermer.

Mangler på høgre side framme, samme som grunnen over. Mangler på skjermene(har liggene, men trudde eg slapp pga Am. bil. Gåen pære bak.)

 

4.7 Baklys feil.

Usikker, mulig gåen pære.

 

4.8 Mangler.

Gåen pære.

 

4.9 Def.

1 stk gåen skiltlys pære.

 

6.9 Rør bak bakre potte.

Tok av den "S" svingen nak lyddemperen, for å sette på et rett rør, men røret eg kjøpte blei er par mm for tynt, så det blei ikkje montert, skal få byttet røret og få montert det.

 

 

Det var igrunn alt, ikkje så ille, som dere ser er det mye lys feil, men det var eg klar over. Blir å ta ein tur til Biltema og shoppe litt snart :) Bestilt nye lykter, disse kommer til neste onsdag.

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

Joda jada, idag har eg rettet alle feilene! :)

 

Byttet litt pærer, sjekket over div jordinger og koblinger, så fungerte alle lysene :) Har også byttet bremseslanger fremme på begge sider, og montert endestuss på bilen :)

 

(Endestussen stikker ikkje ut fra fangeren, ser bare sånn ut på bilde)

DSC00002.jpg

 

Også har eg kjørt bilen ned til Bø Auto for etterkontroll av bilen, håper på skilter i morgen! :D

 

DSC00003.jpg

 

 

Kommentarer?

 

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...