Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

JVMyhre's Volvo 945 '93, Am. utgave. [Nye bilder 02.08.09]


JVM91

Anbefalte innlegg

Ja, kjempe billig faktisk, kvaliteten er også bra. Mine har holdt ut 4 mnd nå ca. I både 20 og 30 minus grader :)

 

Om du får problemer med betaling etc. så legg de til på msn, svært god serivce! Eller bare send en mail.

 

Kjekt å vite :)

har ikkje heilt bestemt meg for om eg skal ha xenom eller nightbreaker/x-power enda, men finner vel snakr ut av de :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå vært litt om å mn om denne skal selges eller ikkje.

Men eg har sånn nogenlunde bestemt meg her.

Om eg ikkje får et sinnsykt bud på bilen, så beholder eg den..

Skal sveise rust i motorrom iløpet av uka som kommer, men motorrom kommer ikkje til å bli lakkert før til neste vinter..

Neste vinter skal eg da ut med F motoren min, å inn med en FT, men litt stæsj, kanskje en chip å nytt eksosanlegg ihvertfall.. Da kommer mororrom til å bli lakkert i resten av bilens farge.

 

Det eg trenger nå er;

 

Belte bak venstre side, i svart

Dør bak venstre side (Rustfri, trenger ikkje heisemekanisme eller ruter, og fargen kan være hva som helst)

Dørtrekk foran høgre side, i svart, UTEN skrukker eller lignende, altså, må være strøkent.

 

Om noen har noe av dette, så si ifra.

Har vert i kontakt med en som hadde alt, men plutselig hadde han bare dør, å nå svarer han ikkje lenger, så nå har eg gitt opp han..

 

Har som mål å få den klar til starten av mai, innen da så må eg:

 

Fjærne rust ved kanaler, og motorrom

Lakkere inni ny dør

Slipe ned bilen, maskere, og få sendt den til lakkering

Montere senkesett

Slifte slitedeler, som plugger, regreim osv

Fylle på airkonditionen

Lufte bremsene

Montere stereo ferdig

 

Så har litt arbeid, håper på å få meg jobb så eg får den klar til da.

Har div andre ting eg vil gjøre til neste vinter også:

 

Takvinge med bremselys (forslag?)

V90 vindusvisker bak

Nyere 945 baklukehåndtak

 

Andre forslag taes mot med glede :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Takvinge:

 

http://www.realcar.no -> Volvo -> 900 -> Vinger. Synes vingen med Artikkelkode: VO700501548 er finest selv :)

 

Ja, den er fin den :)

 

Bare fordi jeg er nysgjerrig.

Er den veldig sløv og bruker mye bensin?

Har hørt det av noen, men er ikke sikker,

 

Tja, kan ikkje svare deg på dette, da eg nesten ikkje har fått kjørt den, men veit at den ikkje er noko sprek ihvertfall, å eg vi tippe den ligger på rundt 0,8 på langkjøring.

Lenke til kommentar

Kan da bumpe denne å si at eg fortsatt e her :roll:

Har ikkje fått gjort så aalt for masse, men har nå tatt rusta i motorrom, å fått sveisa inn nytt stål, det gjekk forholdsvis greit, kommer bilder seinere.

Har også montert senkesett, men der fekk eg litt problemer, bak på venstre side, så var de ikkje noko problem å få ut den bolten som holder fjøra på plass, men når eg skulle sette inn den nye, så ville f**n ikkje den bolten inn, prøvde leenge, å gjengene ser heilt fine ut. Men får hjelp av en kamerat i helga, så ska det nok gå bra :)

 

Driver også å demonterer lister og dørhåndtak, da bilen skal lakkeres snart. Er litt spent på det, da det eg EG som skal lakkere, men det går nok bra.

Må få kabba fjørene etterhvert og tenker eg, er fortsatt skyhøy, å eg har hørt at lesjøfjørs bruker år å dag på å sige. Så da blir de kabbing etter godkjenning ;)

Tipper de blir 1 runde bak, og ihvertfall 1 1/2 fremme, kanskje 2.

 

Også trenger eg fortsatt ei rustfri dør, venstre side bak.. noen som har?!

Lenke til kommentar

Hm, driver å funderer litt fram å tebake på motorvalg her, står mellom FT/FK med m90, eller en V8 med automat.

Hvordan er det å godkjenne disse? Er det bare 302 motoren som kan godkjennes, eller går det med 305 motoren også?

Det hadde vert morro med en 305 twinturbo da, men får se hva pengene rekker til.

 

Har gjort litt meir på bilen også nå, pusset ned hele bilen, slipa rust, og fått lagt inn nytt stål i motorrommet der det var rust.

Bilder kommer seinere ikveld.

 

De eneste som gjennstår nå et å skaffe ny dør, sparkle der det er nødvendig, slipe over bilen ein gong te, også lakkering :)

Lenke til kommentar
Ble litt motorplaner ja :p

 

Høre med volvia(?) ang motorbytte, det er vel de som styrer med det der?

 

Mye mulig, har igrunn ingen anelse :p

 

Bilder :D

 

Her ser dere det nye stålet på bilen (dette kommer til å bli lakkert etterhvert :lol: )

 

IMG_0280.jpg

 

IMG_0281.jpg

 

IMG_0283.jpg

 

Tepper med Tec-7 :)

 

Snart ferdig med sliping av bilen.

 

IMG_0279.jpg

 

IMG_0284.jpg

 

IMG_0285.jpg

 

IMG_0287.jpg

Den har fått en smell i sia før, så her var det MYYYE sparkel

 

IMG_0289.jpg

 

IMG_0290.jpg

 

IMG_0291.jpg

Lenke til kommentar

Jah, kommer en trist nyhet, teoriprøva var vanskelig :hrm: Endte me 8 feil, å det holdt jo ikkje :lol:

Da får eg prøve igjen ein ana gong :) Kom igrunn som forventa, da eg har hukommelse som ein gullfisk med altzheimer +++ :roll:

 

Har vert ute å slipa litt te idag, begynner å bli grise lei, mildt sagt, men men, snart ferdig nå så :)

Men blei som sagt lei, så da prøvde eg meg på fangeren, å fikk tilpassa den sånn nogenlunde, har tatt litt bilder også, kommer seinere, for den som vil se.

Lenke til kommentar
Jeg følger alltid med, men ikke alltid jeg kommer på å kommentere :)

 

Men når tror du det blir lakkering da?

 

Hm, det spørs litt igrunn, for de første så må eg få tak i ei ny dør, som vist skal være umilig virker de som, men skal nedom huggern i morgo tenker eg, satse på at de e mindre sno der nå enn sist, da hadde eg sno opp til livet :p

Men, når eg har skaffa dør, sparkla det lille som e av bulker osv, å slipa over heile bilen ein gong te, så blir det lakkering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...