Gå til innhold

Den ultimate spillmusen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når kommer denne i salg? Jeg SKAL ha den. Finner den ikke på søk.

 

Enig at Roccat KONE er meget lik ut, men sånn er det med PC mus. Er fint lite forandring de kan gjøre med den. Enaste stor forskjel er at KONE virker med flatere og "glattet ned" på bakenden der hånden hviler. Så KONE er ikke for meg.

 

Selv når jeg bruker mus så styrer jeg med tommel og lillefingen, mens hånd palmen stikker opp og rører ikke musen i det heletatt. Så å ha et høynet bakdel på musen er posetiv for meg...Jeg har aldri takklet å hvile hånden på hele musflaten...føler det senker meg ned.

 

 

De som lurer på vekten: går du på kilde linken, vil du se at de har linket til et review. Der sier anmelderen : "May be a bit too lightweight for some"

Hehe, så den er nok lett ja.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Selv når jeg bruker mus så styrer jeg med tommel og lillefingen, mens hånd palmen stikker opp og rører ikke musen i det heletatt. Så å ha et høynet bakdel på musen er posetiv for meg...Jeg har aldri takklet å hvile hånden på hele musflaten...føler det senker meg ned.

 

Å styre med fingrene er definitivt tingen, ja.

 

Men hvorfor vil du ha høynet bakdel? Da blir det bare vanskeligere å få luft mellom bakre del av musa og håndflaten. Virket som en motsigelse.

Lenke til kommentar
Jeg har foresten en Logitec MX518 (sverger til opptisk mus :p )

Mulig laser er bedre altså, men mx518'en min har fortsatt ikke svikta meg. Og jeg har enda ikke funnet noen mus jeg liker bedre enn den. Liger bra i handa og har det man trenger av knapper, der man trenger dem. Perfekt design i mine øyne.

Lenke til kommentar
Jeg har foresten en Logitec MX518 (sverger til opptisk mus :p )

Mulig laser er bedre altså, men mx518'en min har fortsatt ikke svikta meg. Og jeg har enda ikke funnet noen mus jeg liker bedre enn den. Liger bra i handa og har det man trenger av knapper, der man trenger dem. Perfekt design i mine øyne.

 

Enig med deg der, syns opptisk mus er det beste. har prøvd G5 men det var ikke det samme.

:D

Lenke til kommentar
Bedre enn Lachesis? :)

 

Den er nok ikke bedre ettersom at Lachesis er 3G og har bedre respons :D

 

Kan annbefale Lachesis på det sterkeste :D

 

Lachesis er kongelig :thumbup: Sensen er så sinnsjuk at bassen i høgtalerane mine påvirka musa såpass at den dansa over skjermen :D

Razer generellt er tingen. Har vert borti plenty med logitech, og det einaste eg finner behagelig å bruke fra dei er ei billig kontormus en kompis av meg har :p som ikkje duger til gaming. seff, andre meina sikkert noke anna :p

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg poenget med å kunne skifte DPI med fysisk knapp?

 

Hvorfor ikke bare ha den på maks dpi og stille sensen i de ulike spillene én gang for alle (noe som må gjøres uansett).

 

Spiller en del BF2 og da er muligheten til å endre sensitiviteten på min Razer Lachesis genial. Som på sniper - lav sens når man ligger og lurer, mens hastiggeten må økes dersom en må flytte seg. Enda høyere for andre soldattyper. Jeg trykker ned scroll-knappen og scroller opp eller ned for å endre i raskt i mange trinn. Får en graf på skjerme som viser hvilken innstilling jeg velger. Nydelig funksjon!!

 

Jeg også likte min gamle MX1000, genialt godt plasserte knapper. Synd den var blåtann.. :(

Lenke til kommentar
Jeg også likte min gamle MX1000, genialt godt plasserte knapper. Synd den var blåtann.. :(

 

Hva er det som ikke er bra med Blåtann på den da?

Den hadde en tendens til å henge litt, og strømsparinga gjorde at det tok litt tid før den reagerte når den hadde stått stille litt. 20 sec eller noe.

Kunne godt ha tenkt meg den musa med moderne teknologi.

Lenke til kommentar
Den hadde en tendens til å henge litt, og strømsparinga gjorde at det tok litt tid før den reagerte når den hadde stått stille litt. 20 sec eller noe.

Kunne godt ha tenkt meg den musa med moderne teknologi.

 

Hmm, slike problemer har ikke jeg på min.

Kjøpte den i år, kanskje en oppgradert versjon jeg har fått fatt i da?

Lenke til kommentar
Hmm, slike problemer har ikke jeg på min.

Kjøpte den i år, kanskje en oppgradert versjon jeg har fått fatt i da?

Kanskje jeg har fått en mandags-modell. Min er 3-4 år gammel. Har også Logitech diNovo Media Desktop Laser settet. Har slitt litt med Logitec sine blåtann-drivere (som jeg brukte da jeg spilte med denne), men kanskje de har fått det til nå. Måtte pare enhetene vel ofte.. Bruker XP sin driver nå og den er i alle fall stabil, kan kanskje finne en bedre plassering til mottakeren.

 

Ble noe off-topic dette. Beklager..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...