Gå til innhold

Windows Mobile, .exe eller .cab?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.exe installasjonen kopierer bare cab filen over til telefonen og starter den for deg automagisk, istedenfor at du kopierer den over manuelt og starter den derfra... (arrester meg om dette er feil)'

 

 

eneste fordelen jeg kan tenke meg er at programmene blir da "lagt til i" activesync/wmdc.. slik at du kan avinstallere de fra pc...

Lenke til kommentar

Forskjellen her, som alle sier er at med EXE-filer så installeres programmene/spillene fra PCen. CAB-filer må du overføre til telefonen, og installeres derfra.

 

Det som er "triks" med EXE-filene er at, sitter man på PCen fra før av, så sparer man tid på å installere dem fra PCen. Slik at man slipper å overføre dem til mobilen, rote seg inn i filbehandleren, og gjøre det manuelt.

 

CAB-filer er bra når du f.eks surfer med mobilen, og skal installere noe fra nettet. Da fungerer ikke EXE-filene, siden disse da, som nevnt må installeres fra PC. :)

Lenke til kommentar
Jeg vil vel ikke akkurat klassifisere windows mobile som veldig brukbart...

Det er nok mer brukeren det kommer an på... ;)

Sorry skrivefeil, mente activesync. Det har veldig få valgmuligheter. da liker jeg for eksempel nokia pc-suite bedre. Finnes det noe sånn program for å behandle innholdet på telefonen fra pcen for windows mobile?

 

Jeg kjører vista forresten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...