Gå til innhold

Erstatte et defekt EVGA 680i SLI


Carl M

Anbefalte innlegg

Intel Core 2 Quad 6600 og Corsair Dominator Ram søker ny partner etter at ett stykk EVGA 680i SLI tok kvelden i vår.

 

Det må ha:

 

-Støtte for det samme som forrige kort: LGA775, DDR 2, SLI osv

 

-Minimum 6 S-ATA(Enda flere er et stort pluss)

 

 

 

Det kan gjerne ha støtte for penryn/45nm (er det det det heter?). Integrert lydkort er unødvendig. Pris er likegyldig. Men aller viktigst er endog dette:

 

 

 

-At det nye hovedkortet ikke er like problematisk >:( 

 

I deilig uvitenhet kjøpte jeg nevnte kort for omlag ett år siden. Det fungerte helt fint til det sa "fuck you" og dumpet uker med feilsøking i fanget mitt. Etter 3-4 uker somling kom webshoppen fram til samme konklusjon som meg; kortet hadde en bad case of the gremlins, og spurte om jeg ikke hadde lyst på et demobrukt Asus striker i steden siden EVGA 680i hadde gått ut av produksjon. Greit tenkte jeg... Jeg ville jo i grunn bare ha pcn oppe å gå igjen. Sistnevnte syntes visst ikke at det kunne bli slått av et EVGAkort og kastet inn håndkleet snauve 7 timer etter installasjon og så var vi like langt. 

 

Nå har jeg omsider fått vite at jeg blir refundert faenskapet og jeg vil under ingen omstendigheter oppleve det samme igjen. Selvfølgelig kan ingen gi noen garanti for at maskinvare er feilfritt, men om et hovedkort har rykte på seg for å være problematisk(som jeg i ettertid har funnet ut om nevnte to hovedkort), står jeg helst over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve ett 780i... Men må skuffe deg når det gjelder problematisk.

Intel, SLi og ikke problematisk hører IKKE med i samme settning.

Om du ikke skroter SLi oppsettet ditt eller venter og ser om X58 får SLi støtte og bytter til DDR3 og en ny CPU så sitter du i SLi saksa til Nvidia og bingo sjappa.

 

Det finnes striker kort som funker og Evga/XFX kort, men du må belage deg på litt returer og prøving og feiling siden disse hovedkortene er bingo.

Du har sett den fæle siden av nForce med ASUS kortet og EVGA'n din var den gode siden.

Så nå må du ta ett valg, spille mer bingo eller slutte med SLi, om du vil fortsette å spille på bingoen med Nvidia ville jeg ha funnet en nettbutikk med god returordning for å være sikker og jeg ville ha bestilt ett EVGA 780i.

 

Ellers kan du konvertere til singel løsning igjen og kjøre stabilt på Intel P45.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...