Gå til innhold

BK: Et arkaisk klenodium.


jimdidr

Anbefalte innlegg

Så jeg gikk hjem fra byen... tok noen bilder... rart nok ble en god del av bildene helt ubrukelig men dette bildet ble ikke så dårlig i min mening. Jeg ser motivet virker litt skevt finner ikke en passende horisont å rette bildet opp etter... :cry:

 

post-147000-1218398160_thumb.jpg

 

Men ellers hva sier dere?

 

EDIT/PS: Dette er det første bildet jeg har lagt ut for kritikk som er tatt med Nikon D300.

Endret av jimdidr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser motivet virker litt skevt finner ikke en passende horisont å rette bildet opp etter... :cry:
Du har en loddlinje i vinduene på fasaden du kan bruke... Spissen på vinduene skal være plassert rett over hverandre vertikalt, da er horisonten også rett.

 

Edit: det er ikke veldig mye, men _litt_ skjevt ja.

 

Her er en opprettet versjon:

post-7280-1218400342_thumb.jpg

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Jeg ser motivet virker litt skevt finner ikke en passende horisont å rette bildet opp etter... :cry:
Du har en loddlinje i vinduene på fasaden du kan bruke... Spissen på vinduene skal være plassert rett over hverandre vertikalt, da er horisonten også rett.

 

Edit: det er ikke veldig mye, men _litt_ skjevt ja.

 

Takker, hva syns du (Og andre) om bildet/motivet ellers?

Lenke til kommentar
1. Uskarpt

2. Mange forstyrrende og utbrente lys som du for en eller annen grunn har tatt med

3. Lens flare

4. Grønn fargestikk på veien

 

Forøvrig et greit motiv som du desverre har slaktet helt.

 

Det eneste jeg vill motsi er at det er uskarpt... originalen er kremmende skarp for ISOen og lukke tiden Midt på natten. men ja der er lens flare (ville ikke sette på Filter for det ville satt opp lukketiden enda mer) lysene var ikke mye jeg kunne gjøre med (kunne som en kompis sa lagt meg på bakken og fått dem ut av motivet, men det tenkte jeg ikke på der og da.) Grønn fargen nevnte en annen kompis også, men han sa også han syns det var litt kult med lysene du ikke likte :) (jeg forsøkte å ebbe ned grønnfargen under etterarbeid men ødela mer av bildet.)

 

Men men smaken er som baken, noen har bedre enn andre :D

 

Men takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Du trenger som regel ikke mer enn en solblender for å slippe lens flare. Med mindre du vender kameraet rett mot lyskilden, som du har gjort her.

 

De lysene skal egentlig lyse ned... O o men ser hva du sier, jeg tok bildet der fra fordi jeg hadde støtten av en slik fotgjengerovergang-knapp-boks-sak.dings. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...