Gå til innhold

Enkelt mikseprogram til pc?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og en kamerat satt og jammet på gitar og kaeyboard i går,

det endte opp med at vi snekret noe skikkeli stili.

 

Så bestemte vi oss for at vi måtte prøve å få lagt det inn på pc og mikset det og lagt keyboardet oppå gitar (slik at vi ikke måtte ta opp "live")

En kompis skal senere legge på trommer og jeg skal mest sansynlig legge på bass også.

 

Noen som vet om et bra program som går ut på dra-og-slipp konseptet (som eJay) tenker selvfølgeli på noe litt mer avansert en eJay :lol:

 

Det må ikke være så vanskeli å få tak i, og vis det er freeware så er det enda bedre.

 

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.magix.com Music Studio Deluxe kan passe godt. Programmet er beregnet til de glade amatører og har et vell av funksjoner for innspilling, miksing og mastering av musikk. Det er tilgjengelig gjennom Ram & Rom / Narvesen og koster omlag 700 kr. Et litt mer profesjonelt alternativ kan være Cubasis VST 4.0 fra Steinberg (støtter 24/96 i motsetning til Magix som kun støtter 24/48) som koster omlag det same som Music Studio Deluxe.

 

mvh

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bruker nå Cool Edit Pro 2.0.

 

Knallbra program, til de som har lyst til å begynne å lage musikk på dataen så anbefaler jeg dette programmet.

 

Takker for alle svar!

 

 

Mvh.

Erik

 

Ps. Jeg trenger trommer på sangen min, hvis noen har lyst å hjelpe meg så hadde jeg vert evig takknemli, jeg kunne sendt deg grunnrytmen som mp3 og du kunne kommet med et forslag til trommer!

Lenke til kommentar

Xander: Reason 2 er ikke en sequenser (det kan ikke ta opp audio), men mer et alt-i-et-studio.

 

ebso86: Der har du fordelen med en skikkelig sequenser som takler MIDI, da er det såre enkelt å legge på trommer. Høre igjennom lydklippet, og det kan faktsik bli litt vanskelig å legge på MIDI-trommer (ettersom jeg ikke har skikkelige trommer hjemme) siden tempoet varierer en del. Har du spillt inn etter metronom?

 

Elllers var det ganske bra groove, men litt distortion på signalet som ikke var så veldig pent... ;)

Lenke til kommentar
Xander: Reason 2 er ikke en sequenser (det kan ikke ta opp audio), men mer et alt-i-et-studio.

 

ebso86: Der har du fordelen med en skikkelig sequenser som takler MIDI, da er det såre enkelt å legge på trommer. Høre igjennom lydklippet, og det kan faktsik bli litt vanskelig å legge på MIDI-trommer (ettersom jeg ikke har skikkelige trommer hjemme) siden tempoet varierer en del. Har du spillt inn etter metronom?

 

Elllers var det ganske bra groove, men litt distortion på signalet som ikke var så veldig pent... ;)

 

Det va ikke meningen at det skulle komme så mye distortion/bass på "grooven" men det va det første opptaket vi gjorde noensinne. Vet du forresten hvordan man skrur ned bassen på opptaket. For hvis jeg tar ned bassen i ettertid så skurrer det istedenfor å komme bass, skjønner?

 

Mente rytmen skulle være ganske bra men.... får snart et nytt opptak og da skal jeg spille inn til metronom!

 

 

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar

Jeg datt av her: "For hvis jeg tar ned bassen i ettertid så skurrer det istedenfor å komme bass, skjønner?" Nei, jeg skjønner egentlig ikke. Hører du skurringen bedre?

 

Og vanlig måte å "skru ned bassen på" er å skru den ned ved EQen (det er vel den eneste løsningen). Start en EQ-"effekt" (garantert at CEP2 har det. Jeg vet, har brukt programmet) og skru ned mens du hører på hva som høres best ut.

 

Det beste er egentlig som du sier å spill det inn på nytt. ;)

Lenke til kommentar

Hmm... hvordan finner jeg ut d? :oops:

 

Jeg ekke så veldi flink.... ennå :)

 

 

Kan ikke du bare høre på klippet du fikk av meg og spille inn noen trommer etter den rytmen du syns passer best? Så kan jeg kaskje tilpasse fingerspillet?

 

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...