Gå til innhold

LHC blir aktivert idag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i dag klokka 12 i natt blir LHC aktivert.

Bare hvis det værste skjer bye bye earth.

Hvis ikke poster jeg her i morgen, hvis vi fortsatt lever, hvem vet hva som skjer.

Personlig mener jeg vitenskapen har gått et steg too far ,ting som truer vår eksistens, burde blitt banna for alltid.

 

http://www.lhcountdown.com/

De starter strålene ja, men hvis jeg har forstått det rett blir det ikke noen kollisjoner før om et par måneder, kanskje enda senere. Du må nok vente litt på verdens undergang.

Lenke til kommentar
Dypt under bakken, noen mil utenfor Genève, har europeiske og amerikanske forskere bygget en 27 km lang tunnel. Konstruksjonen går under navnet Large Hadron Collider (LHC) og vil være åstedet for tidenes heftigste partikkelkollisjon. I august skal protoner sendes mot hverandre med enorm kraft i den mektige generatoren. Etter planen. Men det finnes krefter som ønsker å stoppe det gigantiske eksperimentet. De hevder at risikoen forbundet ved å la protoner kollidere med så stor intensitet, ikke er skikkelig utredet.

Et sort hull, mister man kontrollen over det så sluker det nok det det kommer over

Lenke til kommentar
Dypt under bakken, noen mil utenfor Genève, har europeiske og amerikanske forskere bygget en 27 km lang tunnel. Konstruksjonen går under navnet Large Hadron Collider (LHC) og vil være åstedet for tidenes heftigste partikkelkollisjon. I august skal protoner sendes mot hverandre med enorm kraft i den mektige generatoren. Etter planen. Men det finnes krefter som ønsker å stoppe det gigantiske eksperimentet. De hevder at risikoen forbundet ved å la protoner kollidere med så stor intensitet, ikke er skikkelig utredet.

Et sort hull, mister man kontrollen over det så sluker det nok det det kommer over

Etter som jeg har forstått vil det sorte hullet være så lite at det ikke rekker å suge til seg noe før det fordamper.

Lenke til kommentar

Jaja, buhu, det er så mange som får leke med atomvåpen så da må vel noen få leke med partikkelkolisjoner også?

 

Uansett, dør vi så dør vi..

 

en tanke, protonene oppnår en hastighet nært lysets hastighet? Kunne ikke det gått an å skutt ut romskip ved hjelp av denne ? Bare å lage en rampe som peker litt opp :)

Lenke til kommentar

Jeg skal sitte klar med cola og pizza, slik at jeg kan starte feiringen det øyeblikket LHC-en starter opp.

 

Det både fordi LHC kan gi oss svaret på mange ting som forskere så langt aldri har skjønt, og fordi alle de som ikke ville at den skulle starte, ikke fikk vilja si (idiotene...)

 

Og for at ingen idioter her på forumet skal uroe seg: Om de mot formodning skulle lage ett sort hull når kollisjonene oppstår, så vil et slikt sort hull kun eksistere i en brøkdel av ett brøkdel av ett nanosekund, siden det ikke har masse nok til å være "selvdrivende". Dvs. massen er for liten, slik at tyngdekraften er så liten at den ikke klarer å trekke til seg masse nok til å fortsette å "leve".

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Og for at ingen idioter her på forumet skal uroe seg: Om de mot formodning skulle lage ett sort hull når kollisjonene oppstår, så vil et slikt sort hull kun eksistere i en brøkdel av ett brøkdel av ett nanosekund, siden det ikke har masse nok til å være "selvdrivende". Dvs. massen er for liten, slik at tyngdekraften er så liten at den ikke klarer å trekke til seg masse nok til å fortsette å "leve".

 

Dette er bare en teori. Jeg uroer meg ikke, men det er så typisk at ting som ikke kan eller bør skje bare skjer.

Lenke til kommentar
Om, mot formodning, et sort hull skulle klare og vedlikeholde seg selv, så kommer hele jorda til å forsvinne nesten like fort som ett av de sorte hullene ville gjort.

 

Så ja, vi ville dødd fort.

Ikke riktig helt ;) :

 

about 100 protons would be destroyed every year by such a black hole, so it would take much more than the age of universe to destroy even one milligram of Earth material
http://www.livescience.com/environment/060...lack_holes.html
Lenke til kommentar
Om, mot formodning, et sort hull skulle klare og vedlikeholde seg selv, så kommer hele jorda til å forsvinne nesten like fort som ett av de sorte hullene ville gjort.

 

Så ja, vi ville dødd fort.

Ikke riktig helt ;) :

 

about 100 protons would be destroyed every year by such a black hole, so it would take much more than the age of universe to destroy even one milligram of Earth material
http://www.livescience.com/environment/060...lack_holes.html

Men da kommer ikke hullett til og gjør noe skadelig for meg før jeg er død? :huh:

Lenke til kommentar
Men da kommer ikke hullett til og gjør noe skadelig for meg før jeg er død? :huh:

Hullet vil evt. uansett aldri eksistere i mer en en milliardel av en billion billiontedel av et sekund før det forsvinner. Så nei, et slikt hulll vil aldri få gjort noen som helst skade på deg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...