Gå til innhold

Vifte til 3850


Anbefalte innlegg

Hei, har et Sapphire Radeon Hd3850 512mb

 

Har god plass i kabinettet og kan tenke meg en passe stillegående vifte med god kjøling.

Kortet ligger ofte rundt 100grader, som er litt skremmende til tider...

 

Pcen restarter seg selv uten grunn innimellom under 3d load, og lurer på om skjermkort tempraturen kan være problemet.

Endret av night_mare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

jeg vil si at skjermkortet ditt sine tempraturer er grunnen.

har du sjekket at viftene spinner og øker hastigheten når du spiller eller belaster det?

 

last ned rivatuner og sett viftene til 100% så starter du spillet og ser om det fortsatt stopper.

rivatuner

 

Sjekk også pc-en om den er full av støv og lignende som kan gjøre at pc-en blir alt for varm og skrur seg av. En støvete pc er en trist pc.

Lenke til kommentar

Om du har Crossfire med 3850'n så får du problemer med viftestyring og temper.

ATi mener det er akseptabelt med slike temper, jeg sier det samme som deg i dette tilfellet.

Jeg har 2 stykk av samme type kort som deg og har problemer med at kort nr 2 "koker" i Crossfire og gir meg restarter og frysninger i grafikken.

RivaTuner hjelper skikkelig med temp styring på enkeltkort, men Unwinder er ikke interesert i multi GPU så der er vi utelatt ute i kulda med å viftestyre 2 kort.

 

Enkelt kort finnes det fine guider som kan hjelpe deg sånn at den regulerer viftehastigheten etter GPU tempen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...