Gå til innhold

Vil denne oppgraderinga funke på 350 Watt Seasonic/ARCTIC PSU?


Anbefalte innlegg

Helluen.

 

Har bestilt inn et oppgraderingssett bestående av følgende deler:

 

- Intel E8500

- Ati HD4850

- P35 HK

- 4GB 800mhz ddr2 ram

 

Ellers har jeg 2 sata disker, 2 cd/dvd rom, et par vifter og 1 trådløst nic. Psu calc regnet dette ut til 279W.

 

Så spørsmålet er da, vil min 350 Watt Seasonic/ARCTIC på mitt Arctic Cooling T1 kabinett være nok til å kjøre dette oppsettet? Eller er det stor fare for ustabil pc med alt for varm psu som slår seg av under belastning?

Har kjøpt inn delene på budsjett og ønsker gjerne å få tatt i bruk mitt gamle kabinett. Dersom dette ikke funker må jeg kjøpe inn både nytt kabinett og psu og dette koster som kjent litt penger... :hrm:

 

Og så spørsmål nr 2. Strømforsyninga har ikke den berømte 6-pins pcie strømpluggen eller hva det heter som nyere skjermkort krever i dag. Er det mulig å kjøpe en overgang fra vanlige 4-pins plugger til en 6-pins pcie plugg, eller er dette noe som strømforsyinga må ha selv?

 

Takk for alle svar! :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det følger med en molex->pcie kontakt med skjermkortet.

det som er interisangt å vite om din psu før noen kan svare på ditt spørsmål er, hva den kan levere på 12v linja. er det 16a så kan du egentlig se langt etter å få det til å funke under 3d last.

Ifølge dette bildet ser det ut til at 12v leverer 17A:

3.jpg

 

Og specsa på Arctic cooling sine sider er:

Power Supply: Seasonic/ARCTIC, active PFC

3.3V: 28A, 5V: 30A, 12V:17A

-5V: 0.5A, -12V: 0.8A, 5Vs: 2A

450 Watt max. / 350 Watt continuous Power

Lenke til kommentar
det er nok desverre litt lite.

 

men du trenger vell ikke bytte kabinett for å kjøpe ny psu?

Problemet med Arctic cooling T1 kabinettet er måten det er bygget for å få til luftgjennomstrømning. Det er laget en spesial tilpasset psu nede i fronten på kabinettet og kabinett vifter ut der psu normalt er plassert:

10.jpg

 

Dermed er det litt vanskelig å få inn ny psu... :thumbdown:

 

Men lurer meg på om jeg bare skal teste ut systemet mitt når det er på plass og se hva som skjer. Fant litt reviews av psuen og den skal være blant de "bedre" mtp reell effekt i forhold til oppgitt så mulig det faktisk virker tilfredstillende.

 

Takk for tilbakemeldinger uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...