Gå til innhold

3D program til å tegne hus


Zaitan

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg nytt hus. Dette skal være ferdig bygd i november, så foreløpig har jeg bare tegningene av huset å forholde meg til. Problemet mitt er at jeg er elendig til å forestille meg hvordan huset vil se ut utfra disse tegningene. Ønsker derfor å legge tegningene inn på pc'en og få en 3d visualisering av huset.

 

Er det noen som vet hvilke program som vil kunne gjøre dette relativt enkelt og greit? Bør være et program som ikke er for vanskelig å sette seg inn i, da jeg ikke regner med å bruke uker på denne oppgaven :-?

 

Takk på forhånd for gode tips :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke for å kverulere, men er ikke autocad et 3d-program? har arkitekten (eventuelt) tegnet huset i autcad skal det jo være i 3d allerede

 

Nja, AutoCAD er i grunn et 3D-program, men er pyton å bruke til annet enn 2D.

 

3D-programmer som er brukt av arkitekter er Autodesk Architectual Desktop (STOR Tilleggspakke til AutoCAD), Revit eller Archicad.

 

Men brukes Standard AutoCAD gjøres dette nesten alltid i 2D.

Lenke til kommentar
Hva med Solid Works?? Ikke helt tiltenkt hustegning, men det funker helt fint. Har tegnet mange hus i Solid Works.

 

SolidWorks er for mekanisk design.

Ja, du kan da få opp en hus-modell med SolidWorks,

men de andre programmene er tilrettelagt bedre.

DVS at standarder for husbygging er innebygd. Skal du ha en vegg, peker

du på hvor veggen skal stå, og resten skjer "automatisk". Det samme med dører/tak osv. Tegningsutlegget blir også lettere å dokumentere.

 

Andre mekaniske programmer som KAN brukes, men på samme måte ikke egner seg spesielt er bl.a. : Autodesk Inventor, SolidEdge, Pro/E, Mechanical desktop, Catia osv. osv.

Lenke til kommentar

Takk for glimrende tilbakemeldinger :D

 

Det er et poeng for meg at det skal koste lite (les: ingenting) og være kjapt å utføre, så på meg virker floorplan som den beste løsningen hittil.

 

Igjen - takk for tilbakemeldingene! Tar gjerne imot flere tips :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...