Gå til innhold

Hjelp til å se over oppsett (spill-PC ~10k)


Anbefalte innlegg

Link til oppsettet.

 

Om noen gidder se over at delene er kompatible og at jeg ikke betaler for mye for noe av det hadde vært fint. Skal kjøpe hos Amentio, så eventuelle alternativer må de nesten ha på lager. Ellers: mangler jeg PSU, eller følger det med i kabinettet? (Evt. forslag? Skal kanskje kjøre Crossfire i framtida, så fint om PSU-en takler det...)

 

Er hovedkortet greit? Også med tanke på framtidig CF-oppsett.

 

Er heller ikke helt sikker på skjermen; vurderer å finne en 22" med 2 ms responstid i stedet. Forslag...?

 

Ellers; noe generelt jeg bør bytte ut med oppsettet?

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Skjermen du har valgt er herlig, jeg har den selv og er super fornøyd med den til spilling veldig stor og fin og se på. Har 2 skjermer med den du har lagt i handlevognen som hovedskjerm. Ikke gå ned til 22 tommer for 24 tommer er noe du alltid vil elske og aldri se tilbake på noe annet igjen.

 

Hovedkortet ditt støtter crossfire helt med 2x16 i båndbredden. Det har mulighet for både DDR2 og DDR3 som kan være greit når prisen på DDR3 synker og du kanskje trenger enn oppgradering.

 

Rammen du har valgt er også kjempe fin jeg har samme settet og er strålende fornøyd veldig fint til overklokking også fikk det opp til litt over 1000 mhz som var det hovedkortet støttet som maks på overklokk.

 

Ser ut som en veldig fin pc.

Du har ikke planer om serlig mye overklokking siden du har valgt den kjølern?

 

Lykke til med pc-en din

Lenke til kommentar
Skjermen du har valgt er herlig, jeg har den selv og er super fornøyd med den til spilling veldig stor og fin og se på. Har 2 skjermer med den du har lagt i handlevognen som hovedskjerm. Ikke gå ned til 22 tommer for 24 tommer er noe du alltid vil elske og aldri se tilbake på noe annet igjen.

Høres flott ut :) Merkes 5 ms i det hele tatt?

 

Rammen du har valgt er også kjempe fin jeg har samme settet og er strålende fornøyd veldig fint til overklokking også fikk det opp til litt over 1000 mhz som var det hovedkortet støttet som maks på overklokk.

 

Ser ut som en veldig fin pc.

Du har ikke planer om serlig mye overklokking siden du har valgt den kjølern?

Tror ikke det, men da kan jeg vel kjøpe et par vifter til...

 

Lykke til med pc-en din

Takker :) Gleder meg som en unge :p

 

Hva med strømforsyning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei jeg kanke tenke meg at 5ms vil merkes øyne klarer kun og plukke opp 24 bilder i sekundet uansett så hehe.

 

Nja vis du skulle overklokket en del ville jeg anbefalt deg en thermalright ultra extreme 120 mm som er kjent som den beste luft kjølern.

Strømforsyning på 600w burde være nok anbefaler en Mist utrolig lydløs og veldig sterk. vis du vurderer crossfire så ville jeg godt for noe sterkere kanskje 750 watt klassen

Kjøler

 

strømforsyning på 600w burde være nok anbefaler en Mist utrolig lydløs og veldig sterk. vis du vurderer crossfire så ville jeg godt for noe sterkere kanskje 750 watt klassen

Mist 600w

Da får du kablings muligheten som du har med Mist. Så du kan velge hvor mange kabler du trenger noe som er kjempe greit

thermaltake 750W

 

Edit: fjernet gammel tekst og fikset linker

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Du har ikke et forslag som det ikke er så lang ventetid på hos amentio? (>7 dager for denne)

bare og finne en egentlig på kanskje 700 eller mer for sikkerhets skyld for kan hende 600 w fra en Mist er nok men jeg kanke svare sikkert på det for jeg ekke så god på hva som kreves i hodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...